Nespresso поставя силен акцент върху иновациите в областта на устойчивите политики

Александър Сурла, изпълнителен директор на вносителя на Nespresso за България и региона SF1 Group

Александър Сурла, изпълнителен директор на вносителя на Nespresso за България и региона SF1 Group
Александър Сурла, изпълнителен директор на вносителя на Nespresso за България и региона SF1 Group
Александър Сурла, изпълнителен директор на вносителя на Nespresso за България и региона SF1 Group
Александър Сурла, изпълнителен директор на вносителя на Nespresso за България и региона SF1 Group
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Nespresso представи своята нова кафе система Vertuo на българския пазар през април. Тя е насочена към любителите на дълго кафе и с натискането на един бутон интелигентната машина автоматично разпознава по баркода, отпечатан върху съответната капсула, вида и начина на приготвяне на кафето, настройвайки параметрите на екстракцията, за да създаде качествено тъмно кафе с плътен вкус и щедра пяна.

Александър Сурла, изпълнителен директор на вносителя на Nespresso за България и региона SF1 Group, коментира бъдещите планове на бранда, устойчивите политики, към които компанията се придържа, и иновациите, които можем да очакваме от нея.

Какво вдъхнови Nespresso да разшири присъствието си на Балканите чрез SF1 Group? Можете ли да ни кажете повече за плановете на компанията за този регион?

- Nespresso е глобална марка и като такава потребителите по целия свят оценяват нейното предлагане по отношение на продукти, услуги и преживявания и очакват те да бъдат достъпни на възможно най-много места. Оперативните възможности на SF1 Group, опитът в търговията на дребно и отличното потребителско преживяване, както и нашата обща визия за това докъде може да стигне марката доведоха до страхотното партньорство с Nespresso, което се развива успешно и се надяваме скоро да можем да споделим конкретни новини, свързани с него.

Nespresso е бранд, известен с иновативния си подход към приготвянето на кафе. Има ли нови продукти или технологии, които компанията разработва в момента или планира да пусне в близко бъдеще?

- Наистина, Nespresso е утвърдена марка, позната със своите постоянни иновации и продуктово развитие, а непрекъснатото усъвършенстване на понятието "уникално кафе преживяване" е заложено в самото ДНК на бранда.

Наскоро лансирахме в България новата машина Vertuo, която представлява иновативна система, оборудвана с нашата революционна технология Centrifusion™. Тя използва нежна комбинация от центробежна сила и инфузия, за да приготви перфектно всяко кафе - от 40 мл късо еспресо до 250 мл чаша дълга кафе наслада. Системата Centrifusion™ предлага нови методи за варене и също така разширява нашата гама от кафе капсули, включвайки по-голямо разнообразие от вкусове и интензитети.

Важно е да отбележим, че Nespresso също така поставя силен акцент върху иновациите в областта на устойчивите политики. Компанията е поела няколко много сериозни ангажимента за намаляване на въглеродния си отпечатък чрез иновативни практики и технологии в областта на отглеждането на кафе.

Като цяло, тъй като светът продължава да се развива с бързи темпове, нашият ангажимент към иновациите и устойчивостта остава неизменен, а предоставянето на изключително кафе изживяване на нашите клиенти - един от най-разпознаваемите елементи на нашата бранд идентичност.

Nespresso е поела ангажимент за устойчивост, включително с програмата за устойчиво качество Nespresso AAA. Как компанията гарантира, че нейното кафе е добито по устойчив начин, и какво въздействие има тази програма досега?

- В Nespresso устойчивостта е неизменна част от всичко, което правим. Това е не само защото ни е грижа за хората и планетата, но и защото бъдещето ни зависи от това да бъдем отговорни както сега, така и в близките години.

За да постигнем това и да гарантираме, че нашето кафе е с устойчив произход, ние разработихме програмата AAA Sustainable Quality™ през 2003 г. с международно признатата неправителствена организация The Rainforest Alliance, за да създадем устойчиви доставки на кафе с най-високо качество, като същевременно защитаваме околната среда и подобряваме живота на производителите на кафе, с които работим. Целта е да им помогнем да усъвършенстват своите земеделски практики, да увеличат производителността си и да управляват фермите си по по-устойчив начин.

Днес Nespresso инвестира над 46 милиона евро годишно в техническа помощ и премии в тази насока. В резултат на това 92.5% от нашето кафе се доставя чрез програмата Nespresso AAA Sustainable Quality™, в сътрудничество с повече от 140 000 фермери от 18 страни, включени в нея.

Какви други стъпки предприема Nespresso, за да намали въздействието си върху околната среда и да предложи по-устойчиво произведени продукти на клиентите?

- Както споменах, устойчивото правене на бизнес в Nespresso е много повече от желание за отговорно поведение. Нашето бъдеще зависи от това. Само чрез предоставяне на дългосрочно положително въздействие за фермерите, обществото и околната среда можем да осигурим непрекъснато предлагане на изключително кафе във всяка чаша на българските потребители - и по този начин дългосрочен успех за нашия бизнес.

Нашата основна стратегия за устойчивост се нарича The Positive Cup. В продължение на повече от 30 години оставаме верни на тази стратегия, която е залегнала в основата на бизнес модела ни и която засилва убеждението ни, че кафето трябва да бъде движеща сила към цялостно подобрение на нашия живот. Стратегията The Positive Cup към 2030 г. въвежда нови цели като декарбонизация на веригата на стойността, регенеративно земеделие, овластяване на още повече общности чрез програма AAA и усъвършенствана циркулярност.

В миналото брандът е бил изправен пред критики, свързани с възможностите за рециклиране на неговите кафе капсули. Как компанията се справя с този проблем?

- Nespresso въведе първата схема за рециклиране на кафе капсули в Швейцария през 1991 г. Оттогава ние непрекъснато работим с нашите клиенти и потребители, за да увеличим нивата на рециклиране на капсулите Nespresso, инвестирайки в инициативи, които правят процеса по-опростен, а използваната утайка от кафе превръщаме в алтернативен източник на енергия. Днес Nespresso в световен мащаб разполага с повече от 100 000 пункта за събиране на капсули в 53 държави и 91% от клиентите му имат достъп до една от опциите за рециклиране. В нашия регион и тук, в България, ние също сме създали схема за рециклиране, която се посреща изключително радушно от местните потребители. Не на последно място, вече започнахме да използваме поне 80% рециклиран алуминий за производство на нашите капсули за машини за домашна употреба.

Как Nespresso гарантира, че кафето,продавано от компанията, е с постоянно високо качество, независимо от това къде е произведено или изпечено?

- В Nespresso обещаваме на потребителите най-доброто кафе в света, което същевременно се грижим да запази природните ресурси по най-добрия възможен начин. Ние правим това, като подбираме най-редките зърна и ги обработваме с внимание и креативност, за да превърнем ежедневния навик в уникално изживяване. Започвайки от подбора на почвата, както и от най-добрите кафеени зърна, ние гарантираме, че фермерите използват най-модерните земеделски практики за производството на кафе, неизменно с уважение към околната среда. След като зърната пристигнат в нашите производствени центрове, се заемаме със създаването на различните сортове кафе Nespresso. Алуминиевата капсула ни позволява да запечатаме ароматите, осигуряващи свежест в чашата на всеки наш клиент. Междувременно алуминият притежава и допълнителното предимство, че може постоянно да се рециклира, помагайки ни да предложим на потребителите качествено и в същото време устойчиво добито кафе.

Как успява Nespresso да бъде в крак с променящите се потребителски тенденции в кафе индустрията? Има ли скорошни тенденции, които са повлияли на продуктовото развитие или маркетинговите стратегии на компанията?

- Тенденциите варират и, разбира се, засягат всяка индустрия, но аз вярвам, че основният индикатор за влияние са технологиите, които не могат да оставят пазара на кафе незасегнат. Растежът на електронната търговия накара компаниите да търсят незабавни технологични решения, за да отговорят на нарастващите нужди на потребителите. За Nespresso е приоритетно прилагането на нови технологии по две оси. В продуктовата ос - за производството на машини и кафе, а в сервизната - за обслужване на клиенти и предоставяне на успешни и подходящи маркетингови стратегии.

Nespresso има утвърдени традиции в партньорствата с редица известни готвачи, за да популяризира своите продукти. Можете ли да ни разкажете за скорошни сътрудничества и как те са помогнали за повишаване на осведомеността за марката?

- Обикновено този тип сътрудничества се състои от гурме кафета, вдъхновени от всеки готвач. Например като част от нашата празнична кампания за 2022 г. ние обединихме сили със световноизвестния сладкар и шоколатиер Pierre Hermé и обявихме капсулна колекция, за да открием тържествено началото на празничния сезон. Изключителните кафета и сладкиши бяха празник на изтънчения вкус и удоволствие за сетивата, представяйки най-доброто от най-доброто в областта на гурме изкушенията.

Наблюдаваха ли се промени в поведението на потребителите или търсенето на Nespresso продукти по време на пандемията и след нея? Как компанията се адаптира към тях?

- Потребителското поведение в България по време на пандемията и след това следваше модел, подобен на този, който наблюдавахме и на други пазари, въпреки че ние поехме дистрибуцията на Nespresso за региона точно през декември 2019 г., само няколко месеца преди началото на пандемията.

В България интересът към закупуване на кафе машини и аксесоари беше особено силен по време на пандемията. И това е така, защото българските потребители намериха начин да се насладят на пълно кафе изживяване у дома на фона на ограниченията за пътуване. Онлайн поръчките отбелязаха обеми значително над очакванията, въпреки че ние предварително очаквахме този канал да покаже силен потенциал за растеж в България.

Сега, когато бавно излизаме от условията на пандемията, хората отново посещават бутиците на Nespresso, за да си купят любимото кафе и да опитат нови сортове. В същото време потребителите идват на място, за да върнат използваните от тях капсули у дома. Важно е да отбележим, че повишеният трафик, отчетен във физическите локации на марката, не се е отразил отрицателно върху онлайн и телефонните поръчки.

И накрая, как виждате бъдещето на кафе индустрията и как Nespresso се позиционира, за да остане лидер в тази сфера?

- Кафе индустрията се развива бързо, както и изискванията на потребителите. Nespresso и другите лидери в бранша носят голяма отговорност в дългосрочен план към околната среда, фермерите и изобщо към цялата верига на стойността и потребителите. Вярвам, че страхотните продукти имат особено силно екологично и социално въздействие в общ план. За нас бъдещето е да направим производството му по-устойчиво, да намалим вредното въздействие върху околната среда от неговото отглеждане и да подобрим икономическите условия, в които оперират производителите на кафе и техните общности.