🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Нестле България" придобива дистрибутора на марката си за хранителни добавки Solgar

Сделката за българската "Исо - Плюс БГ" е част от покупка на компанията ѝ майка в Гърция от Nestle

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Нестле България" възнамерява да придобие дистрибуторската компания "Исо - Плюс БГ", която продава и хранителни добавки на международния концерн под марката Solgar. Това става ясно от уведомление до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Антимонополната комисия трябва да се произнесе, въпреки че купуваният бизнес е сравнително малък (под 4.6 млн. лв. приходи за 2021 г.), тъй като се гледа съвкупният оборот на участниците в сделката, а българското подeление на Nestle е реализирало почти 293 млн. лв. приходи за 2021 г.

Затова и заявлението е по-скоро формалност, макар че на теория заинтересованите лица могат да изразят становища и възражения за въздействието, което сделката може да окаже върху ефективната конкуренция при търговията на едро на витамини, минерали и хранителни добавки в страната. Детайли и цена засега не са оповестени.

Ясно е обаче, че сделката е част от по-голяма на централно ниво, тъй като по информация от гръцки медии и тамошното поделение на Nestle е подало през януари аналогично уведомление до регулатора да придобие компанията майка на българското дружество ISO PLUS.

В България - от 2012 г.

"Исо - Плюс БГ" е дистрибутор на едро на витамини, минерали, билки и хранителни добавки, включително продуктите с марката Solgar на групата Nestle. Ако концентрацията бъде разрешена, "Нестле България" ще поеме дистрибуцията на Solgar в България и други страни от региона.

Досегашният собственик на фирмата, гръцката ISO PLUS, е основана през 1986 г. като дистрибутор на натурални хранителни добавки. През 1992 г. става официален представител на продуктите на Solgar за Гърция. Това партньорство и до днес е основна дейност на компанията. Отново през 1992 г. ISO PLUS се разширява и на пазара в Северна Гърция чрез създаването на местни представителства в Солун. През 1995 г. започва да функционира отдел за научна информация към фирмата.

През 1999 г. компанията се заема с вноса и представителството на британската серия продукти Optima за натурална козметика и здравословни продукти, а през септември 2011 г. представя серията myelements като нова собствена марка хранителни добавки. Същата година разширява дейността си в областта на естествените козметични средства, представяйки на гръцкия пазар британската серия екологична козметика dr.organic.

От началото на 2012 г. основава дъщерни дружества в България и Румъния. "Исо - Плюс БГ" е официален представител на Solgar и myelements за България, Македония, Сърбия, Албания, Косово, Кипър и Молдова. За 2021 г. българското дружество отчита 16.6% нарастване на приходите спрямо преходната година, които достигат 4.573 млн. лв. Расте и печалбата - от 634 хил. лв. за 2020 до 954 хил. лв. за 2021. Според доклада за дейността на това е резултат от повишеното търсене на хранителни добавки по време на ковид пандемията.

Гръцката ISO PLUS е чувствително по-голяма - за 2021 г. има 18.9 млн. евро оборот като расте с 14%. Печалбата е около 1.3 млн. евро, като дистрибутираните от нея продукти се продават в над 8000 аптеки и дрогерии. Като действителен собственик на компанията в българския Търговски регистър е посочен Георгиос Коциопулос. Според неговия LinkedIn профил той е основател на ISO PLUS като я управлява от съдаването й преди 37 години.

Хранителният гигант

В България "Нестле България" работи от 1994 г. и оперира в няколко продуктови категории: кафе; шоколадови продукти; кулинарни продукти; млечни продукти; храни за домашни любимци; детско хранене; зърнени закуски. Корпорацията налага и нова гама продукти на растителна основа - мляко Wunda и бургери без месо.

През 2007 софийската фабрика бе избрана за един от трите центъра за производство на Kit-Kat на континента (останалите два са в Хамбург - Германия, и Йорк - Великобритания). През ноември 2021 г. с инвестиция от 19 млн. лв. швейцарският гигант започна производство в софийския си завод на втори глобален бранд след Kit-Kat - шоколадовите дражета Smarties, предназначени за местния пазар и за експорт.

"Нестле България" също е с растящи продажби през 2021 г. - с над 10% до 293 млн. лв.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    marieta84 avatar :-|
    Marieta

    След като могат

    Нередност?
Нов коментар