"Кауфланд" инвестира 50 млн. лв. в хипермаркет в "Манастирски ливади-изток"
Обектът е 15-и за веригата в София и 65-и в страната
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
С инвестиция от 50 млн. лв. "Кауфланд" (Kaufland) откри нов хипермаркет - този път в квартал "Манастирски ливади - изток", който е 15-ти за веригата в София и 65-ти в страната. С отварянето му се разкриват 70 нови работни места, а инвестициите на компанията в София надхвърлят 450 млн. лева, обяви изпълнителният директор на "Кауфланд България" Иван Чернев, според когото това е "най-модерният магазин" на веригата досега.
Теренът е закупен от "Кауфланд" през септември 2021 г. Продавач е "Релакс парк" на Николай Миленков, а цената според Имотния регистър е била 18.5 млн. лв.
Над 20 хиляди артикула
Обектът e разположен на 2600 кв. метра застроена площ и предлага над 20 хил. артикула, от които над 15 хил. са хранителни. Сред тях 130 продукта са от производители в региона на София, а 26 семейни ферми и малки мандри представят продукцията си в специално обособената зона "Фермерски пазар". Етажен паркинг с 200 паркоместа освобождава 40% повече зелени площи в рамките на терена.
В сградата е обособена и зона с три заведения за хранене - Grano Pizza Napoletana, Fish and Chips и Obento Sushi, с интерактивен детски кът за игри, с аптека BENU.
- Топ 50 на търговците на дребно за 2022 г.
- Приносът на "Кауфланд България" за 2022: добавена стойност за над 1.63 млрд. лв. в икономиката
- Kaufland инвестира 37 млн. лева в нов хипермаркет в столичния квартал "Люлин 3"
И продукти на стартиращи фирми
За първи път в новия хипермаркет на "Кауфланд" намират място продуктите на две от компаниите, завършили първия випуск на акселераторската програма Future Verticals на Sofia Launchlabs в партньорство с веригата.
Система за проследяване, разработена от стартиращата Traceground, дава допълнителна информация за произхода, отглеждането и съдържанието на пресен спанак с марката "Брей!". Технологията позволява на клиента след сканиране на QR код върху опаковката да получи пълна информация за продукта - производител, съдържание, хранителна стойност и др., както и да проследи пътя му до магазина. Предстои технологията да бъде приложена върху всички плодове и зеленчуци с марката "Брей!".
Втората е семейната компания на сестрите Росица Паунова-Длъгнекова и Ина Абаджиева "РИМ груп ко", която произвежда премиум храни с българска маслодайна роза под бранда Rosеy's Mark. Фирмата предлага сладка с рози без захар, три вида шоколад с рози и два вида био чай - от сушени рози и от лавандула, както и вода от рози за кулинарни цели. Продуктите се произвеждат от български фирми с възлагане на поръчки, продават се в специализирани магазини и зад граница и за първи път - в голяма търговска верига.
Предстои още два български стартъпа да предложат свои продукти в магазини на "Кауфланд" - сладолед с малко калории и нова енергийна напитка, уточниха от веригата.
Технологии в магазина
"Това е най-модерният ни магазин в България. В него сме вложили всички технологични иновации, които използваме в нашия бизнес по цялата верига - от строежа и проектирането, през смарт системата ни за планиране и позициониране на стоките, до връзката с клиентите, включително и интерактивен детски кът за най-малките" съобщи Иван Чернев.
За планирането и позиционирането на стоките веригата използва смарт дигитална система, която изчислява необходимите всекидневни наличности, както и промоционалните предложения. Системата генерира заявки според търсенето и дава всекидневни решения, съобразени с очакванията на клиентите. Тя помага за прецизиране на доставките, с използването й се минимизират възможностите от грешки и се намаляват хранителните отпадъци, обясниха от "Кауфланд България".
Нов магазин "Билла" в "Княжево"
"Билла България" (BILLA) откри своя 56-и магазин в София, който се намира в новоизградения Ритейл парк "Княжево" на булевард "Цар Борис ІІІ" 272. Инвестицията в магазина, който предлага над 7 000 артикула, надхвърля 2 млн. лв. С отварянето му компанията разкрива близо 30 нови работни места. Обектът е оборудван още с енергоефективно осветление, електронни етикети и ново поколение хладилна инсталация, които съдействат за намаляване на емисиите на парникови газове и за редуциране на отрицателното въздействие върху околната среда, съобщиха от компанията."Билла" е под наем в обекта, а ритейл паркът се развива от дружеството "Проект Княжево", което е със съдружници Илиан Шотлеков и Станислав Караданов.
1 коментар
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.