Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

//е-търговия

Пожелай си IPO

Чували ли сте за Wish? Подвеждащ въпрос: всеки, който е влизал в социални през последната година, неминуемо е бил бомбардиран от рекламите на електронната платформа за търговия, през която се продават свръхевтини продукти. Сега пред базираната в Сан Франциско Wish има ново предизвикателство: компанията иска да излезе на борсата, като вече е подала документи за IPO. Въпросът е как точно може да бъде оценена такава компания, особено на фона на напрежението между САЩ и Китай - родината на по-голямата част от продуктите, които се продават в платформата. Самите продукти пък най-често са фалшификати, което допълнително усложнява ситуацията. Единственото, което се знае за момента за Wish е, че частните инвеститори в компанията я оценяват на 11.2 млрд. долара, а до този момент вече десетгодишната фирма е набрала 1.6 млрд. долара частен капитал.
//софтуер

Услуги по места

Все повече страни с развито дигитално законодателство слагат необичайна пречка пред разработчиците на т.нар. софтуер като услуга (SaaS) - задължителното съхранение на данни от такъв тип приложения да се съхраняват локално, в съответната държава. Стартъпът InCountry се опитва да създаде лесно решение за всички разработчици, като направи софтуерна платформа, която да съхранява на място данните на различните приложения и да следи местните регулации вместо клиентите си. Ироничното е, че самата InCountry предоставя софтуер като услуга. Наскоро фирмата набра 18 млн. долара, като за момента се оценява на 150 млн. долара. Очакванията са, че тя ще продължи да расте бързо през следващите години, защото - отново иронично - все повече софтуерни продукти ще имат нужда от друг софтуер, който да решава проблемите им с регулациите.
//здравеопазване

За здрави деца

Здравеопазването е гореща тема, и то не само заради коронавируса. Все повече стартъпи в сферата на здравеопазването се опитват да разбият статуквото в един от сравнително по-консервативните сектори, при това и със сигурност най-чувствителният. Бившият софтуерен инженер на Apple Ник Уудс и неговата компания Hazel Health се насочват към телемедицината за деца в публични училища в САЩ, като за момента походът е доста успешен. В момента Hazel Health отговаря за 1.5 млн. ученици и е набрала 33.5 млн. долара частно финансиране, които ще отидат за разширение на американския пазар, а след това най-вероятно насоката ще бъде към други англоезични страни. Търсенето за услугите на компанията вече се вдига, а причината е лесно обяснима - повечето деца в САЩ ще учат дистанционно заради коронавируса и през новата учебна година, следователно няма да имат достъп до физически лекари и тази дупка ще бъде запълнена от телемедицината.
Все още няма коментари
Нов коментар