🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Дигиталният доктор на Healee

Здравната платформа привлече инвестиция в размер на 2 млн. долара, която ще използва за разрастване на американския пазар

Екипът на Healee, които предлагат решение за дигитализация на бизнеси в сектора на здравеопазването
Екипът на Healee, които предлагат решение за дигитализация на бизнеси в сектора на здравеопазването
Екипът на Healee, които предлагат решение за дигитализация на бизнеси в сектора на здравеопазването    ©  Надежда Чипева
Екипът на Healee, които предлагат решение за дигитализация на бизнеси в сектора на здравеопазването    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Здравната платформа Healee привлече инвестиция в размер на 2 млн. долара, която ще използва за разрастване на американския пазар, като вече има екип във Флорида.
  • През 2018 г. Healee се сля със сайта за записване на час за лекарски преглед Superdoc и заедно започнаха да предлагат технология за дигитално здравеопазване.
  • За една година компанията е привлякла 16 американски бизнес клиента в областта на здравеопазването, които вече използват решението ѝ.

Всяка добра бизнес идея се ражда от нуждата за даден продукт. Такъв е и случаят с известния вече у нас сайт за откриване на лекари и записване на час за преглед Superdoc.bg. Когато през 2013 г. на Ваня Чонева се налага спешно да намери ревматолог за баща си в родния си град Русе, разбира, че да откриеш специалист в по-малките населени места е трудно, а такъв да има свободен час за преглед в близкото бъдеще - почти невъзможно. Решава, че в България хората трябва да имат по-лесен достъп до докторите. Стартира Superdoc.bg през 2015 г. и не след дълго, през 2018 г., с нея се свързват създателите на младата компания Healee, които имат същата мисия и разработват платформа за видеопрегледи на пациенти. Решават да обединят двете услуги, за да постигнат едно цялостно решение за лекари и пациенти. И се получава толкова добре, че днес вече продават същия този бизнес модел на компании от целия свят. За експанзията ще им помогне и нова инвестиция в Healee от 2 млн. долара.

От B2C към B2B

От Healee обявиха, че са привлекли финансиране в размер на 2 млн. долара в последния си инвестиционен рунд. В него участва досегашният инвеститор в компанията Eleven Investments със 100 хил. евро, а нови лица са испанската NINA Capital, която влиза с 900 хил. евро, Calm/Storm Ventures, чиято инвестиция е в размер на 250 хил. евро, както и KAYA VC (отделните инвестиции са представени в евро, докато общата сума - в долари). Привлечените средства ще се използват за допълнителното развитие на технологията и sales и marketing усилията на Healee на американския пазар.

Healee придобива Superdoc през 2018 г., с което в сайта освен запазване на час при специалист пациентите вече могат да провеждат и видеоконсултации, вместо да се срещат с такъв на място. Моделът придобива популярност на нашия пазар, като към днешна дата Superdoc.bg има 700 хил. регистрирани пациенти и над 3500 лекари. С изпитан бизнес модел зад гърба си, Healee решава да изнесе услугата извън България, където се оказва, че много частни компании в здравеопазването търсят разработена платформа, която да вземат за своя бизнес и да обслужва техните специфични нужди.

Днес основният продукт, който Healee предлага, е разработена здравна платформа, която съдържа вече изпитани от сайта Superdoc функционалности, но е брандирана с марката на клиентския бизнес, който може да е клиника за рехабилитация, център за онкоболни или болница. Superdoc, коментира Чонева, като B2C услуга продължава да се развива в България и е перфектен начин Healee да тества и докаже успеха на нови функционалности, които да добави в B2B продукта си.

Цялостно решение за бизнеса

Healee печели от три основни услуги - първоначална изработка на персонализирано приложение за даден бизнес, месечна абонаментна такса за поддръжка и разработка на допълнителни функционалности спрямо нуждите на клиента. "Технологията, която предлагаме, е базирана на модела Deep White Label. Даваме цялостна инфраструктура, модифицирана спрямо твоя бизнес и брандирана, която можеш да приложиш в твой уебсайт", обяснява Чонева. Трите основни компонента, които идват с базисния модел на технологията, са telehealth (виртуални прегледи), digitalcheck in (прием на пациент) и scheduling (график система). Допълнителни функционалности включват централизирани вътрешни чатове, профили на пациенти, стаи за срещи между лекари и други.

Дейността на Healee е в сектора на дигиталното здравеопазване, което само по себе си включва много по-голямо участие на самия пациент в лечението - той трябва да събира данни за здравето си, да се фокусира върху превенцията на заболявания, обяснява Чонева. Healee подпомага това, защото приложението е интегрирано с Apple Health, откъдето си набавя данни за пациента, които лекарят може да използва при преглед.

В момента Healee работи и по развитието на чат ботове с изкуствен интелект, с които пациентите да разговарят, преди да запишат час за преглед. Решението е вътрешна разработка на компанията, която обединява над 140 хил. научни статии, свързващи дадени симптоми с различни заболявания. Целта е пациентите да се препращат към съответния необходим специалист.

Разликата между Healee и други софтуерни компании, които разработват и поддържат приложения за бизнеси, обяснява Чонева, е, че Healee предлага модел, който е тестван и валидиран не само от дъщерната компания на Healee Superdoc, а и от клиники в разностранни сфери на здравеопазването, включително хосписи, грижа за онкоболни, рехабилитационни центрове.

Растеж по време на пандемия

Когато през март 2020 г. паниката около бързото нарастване на заболели води до временната забрана за провеждане на профилактични прегледи, Superdoc и Healee процъфтяват. "Беше чудесно за всички, че двете компании се обединиха, тъй като прегледите на живо спаднаха значително за сметка на огромен скок в търсенето на онлайн консултации", коментира Чонева. По това време всички организации в сектора на здравеопазването, който традиционно е консервативен, се състезават в намирането на решение от днес за вчера, за да съумеят да обслужат пациенти от дома. Сега, когато търсенето намалява като интензивност, същите компании търсят дългосрочно решение. "Появихме се в правилния момент - предлагаме дългосрочно решение, направено по техните специфични изисквания и нужди", обяснява маркетинг директорът на Healee Вера Йорданова.

Компанията не очаква спад в търсенето и сега, на фона на задаваща се енергийна криза и рекордно високи нива на инфлация. "Напротив, дигитализацията е един дългосрочен проект, който тепърва започва, промените ще облагодетелстват точно бизнеси като нашия", прогнозира Чонева.

Софийският екип на Healee, в който в момента има 27 служители, е в процес на интензивно наемане, за да поеме нуждите на нарастващия брой клиенти. Необходими са няколко типа специалисти, включително front-end разработчици и специалисти по customer success, които да обслужват индивидуалните клиенти и да отговарят на техните специфични нужди. "Това, че вече обхващаме огромен брой функционалности, които сме разработили и можем да приложим за клиентите си, ни улеснява, защото не е нужно да наемаме нови хора с всеки нов клиент. Колкото повече функции предлагаме, толкова по-малко остава за изграждане", казва Йорданова

Инвестиция за развитие в САЩ

Пазарът, най-узрял за подобен тип решения, казва Чонева, са САЩ, накъдето са и насочени усилията на Healee. За една година компанията е привлякла 16 американски бизнес клиенти в областта на здравеопазването, които вече използват решението ѝ. "Щатите са готови за подобен тип бизнес модел, където можеш веднага да предложиш онлайн услуга директно на пациентите. Ние влизаме с едно пълно решение, което помага на компаниите да централизират организацията и комуникацията си", обяснява Йорданова. От 2021 г. Healee има екип от 2 специалисти по продажби, базиран във Флорида, който планира да разрасне.

"Борим се за лидерска позиция в Щатите, имаме доста опит в дейността си и конкурентите ни там тепърва се усещат за този тип услуга. Пазарът е много динамичен и ние сме едни от първите компании, които предлагат подобен тип цялостно решение", казва Йорданова.

Технологията на Healee обслужва бизнеси от САЩ, Азия, Саудитска Арабия и Канада, както и Западна Европа. На този етап обаче няма български клиенти, но напоследък получава запитвания от частния ни сектор. Желание от страна на държавата за съвместна работа по дигитализация и централизация на здравеопазването засега няма.

Healee

Платформата за телемедицина Healee е създадена през 2017 г. от един от основателите на Telerik, Христо Косев, и Йосиф Дишлиев, съосновател на компанията за дентален софтуер MediCloud. През 2018 г. Healee придобива Superdoc.bg и започва съвместна работа с основателя на сайта за запазване на лекарска консултация Ваня Чонева. Това е трети инвестиционен рунд за Healee, с което общата стойност на външни инвестиции в компанията достига 2.9 млн. долара.
Все още няма коментари
Нов коментар