🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Телекомите отчитат по-висока натовареност на мрежата, но засега няма проблеми

Увеличението на трафика е в гласови услуги и фиксиран интернет, но не и при мобилните данни

Българските телекоми вече усещат ефекта от извънредното положение, което накара много хора да си останат вкъщи. Според трите големи играча на пазара - "А1 България", БТК и "Теленор", се забелязва рязко увеличение в използването на гласови услуги, но към момента няма проблеми с мрежата и операторите ще могат да издържат на натоварването.

И трите телекома вече направиха няколко стъпки към това да подобрят ситуацията за клиентите си, като пуснаха безвъзмездно по 10 000 мегабайта мобилни данни за безплатно ползване от всеки потребител. БТК и "А1 България", които доставят и телевизия, отключиха и пълния пакет канали за всичките си клиенти за период от 30 дни, без значение на какъв план са. От "Теленор" са пуснали и SMS пакет за бизнес клиентите си, за да могат да разпращат съобщения до всички служители в отделните групи.

"През изминалия уикенд беше отчетено повишение в трафика на гласови данни, което по никакъв начин не затрудни нормалното функциониране на мрежата ни. Дистанционната работа, към която преминават голяма част от заетите хора в страната, както и въведеното от Министерство на образованието и науката дистанционно обучение, започват от 16.03.2020 г., така че ще е необходимо да минат няколко дни, в които да измерим как расте трафикът на данни и да дадем обективна информация", коментират пред "Капитал" от БТК.

"Има известно повишение в трафика, но мрежата ни оперира напълно нормално, като отговаря на нуждите на всички наши клиенти, без прекъсвания. "Теленор" осъзнава отговорността си към обществото и взима всички мерки за осигуряване на непрекъсната работа на мрежата", казват от "Теленор".

Скок в гласовите услуги и фиксирания интернет

По-подробни данни идват от "А1 България", които казват, че увеличението се е усетило още в петък, когато бе обявено извънредното положение. "Данните ни показват, че се наблюдава увеличение в потреблението на гласовите услуги през мобилната мрежа. Това най-вероятно се дължи на социалната изолация и че хората вече избират да си говорят по телефона със своите близки, вместо да се виждат с тях на живо", коментират от телекома. "Потреблението на мобилни данни не се е променило значително, тъй като хората прекарват повече време вкъщи и ползват фиксиран интернет."

Според данните на "А1 България" трафикът на гласови услуги на 13 март, петък, когато бе обявено извънредното положение, е бил с 37% по-висок, отколкото седмица по-рано в същия ден от седмицата. При пиковия период от деня гласовите обаждания са били с 51% повече спрямо седмица по-рано.

При фиксирания интернет се наблюдава увеличение на потреблението с между 25 и 30% на 13 март спрямо 6 март. "Въпреки увеличеното потребление на мобилни и фиксирани услуги от страна на клиентите нашата мрежа работи нормално и поема текущото натоварване. А1 ще продължи да следи нейното състояние, за да сме сигурни, че тя ще продължи да служи на хората да работят, да се забавляват и да се информират по време на тежката ситуация", добавят от телекома.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар