🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

DISCORDIA - всички транспортни и логистични услуги на едно място

Желязко Желязков, търговски директор на DISCORDIA за България, Румъния и Украйна

Желязко Желязков - търговски директор на DISCORDIA за България, Румъния и Украйна
Желязко Желязков - търговски директор на DISCORDIA за България, Румъния и Украйна
Желязко Желязков - търговски директор на DISCORDIA за България, Румъния и Украйна
Желязко Желязков - търговски директор на DISCORDIA за България, Румъния и Украйна
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Желязко Желязков е търговски директор на DISCORDIA за България, Румъния и Украйна. В компанията е от една година. Има повече от 20 години опит в областта на маркетинга и продажбите, от които над 15 в телеком индустрията и 3 години в банковия сектор. През последните 15 години е заемал ръководни позиции в няколко компании: директор "Корпоративни продажби" в GLOBUL, директор "Продажби" - AMC/ T-Mobile Albania, директор "Продажби - магазинна мрежа и корпоративни клиенти" в "Мтел", директор "Продажби" в TBI Bank.

Каква година изпрати компанията в условията на възстановяване на световната икономика от корона кризата?

- 2021 беше една изключително предизвикателна, но и успешна за нас година. Подобрихме клиентския си фокус и успяхме да дадем решение както на дългогодишните си партньори, така и да спечелим доверието на много нови. Представете си - над 5000 български и международни компании отправиха към нас над 165 000 запитвания за логистично решение и над половината успяхме да реализираме успешно. С други думи - всяка минута през 2021 успявахме да дадем решение и да помогнем на един бизнес да се развива въпреки променящата се икономическа заобикаляща среда и високите изисквания на клиентите.

Във финансов план 2021 е поредната година, в която компанията успява да достигне двуцифрен ръст в приходите, които само за българското дружество надхвърлиха 250 млн. лева, което е над 50% ръст спрямо предходната година. Успяхме да подобрим нашата оперативна печалба, ефективност и рентабилност, което в нестабилен пазар стана възможно благодарение на съвместната работата на над 1600 служители, работещи в компанията.

Продължаваме и да инвестираме - само за последните 2 пандемични години инвестициите надхвърлят 100 млн. лева, които, освен да растем, ни позволяват и да докажем нашата грижа към околната среда. Интересен факт е, че собствените ни камиони, които през 2021 направиха над 110 млн. км пробег, са сред най-екологичните в индустрията и въведеният от нас щадящ стил на управление спестява между 3 и 5 литра на всеки 100 км. Резултатът е над 8750 тона по-малко СО2, а предвид че едно дърво абсорбира около 20 кг СО2 за 1 година, ефектът е равностоен на 437 хил. новозасадени дървета, или около 3 пъти големината на Борисовата градина в София.

Кои видове транспорт, които предлагате, отчитат ръст на превозите на товари и защо?

- DISCORDIA е компания, която предлага на клиентите пълно портфолио от транспортни и логистични услуги - сухопътен, морски, въздушен или железопътен транспорт и логистика. Това ни дава възможност да изберем заедно с партньорите си подходящите решения за транспорт на товарите, а все по-често и да ги комбинираме, за да отговорим на очакванията за скорост, предвидимост и надеждност на доставките.

През 2021 всички видове транспорт бележат двуцифрен ръст спрямо предходната година, но най-впечатляващи са ръстовете при сухопътния и морския транспорт и логистика, както и присъствието ни в топ 3 на жп логистика.

Какви клиентите избират вашата компания, какви предимства им предлага този избор?

- Палитрата на клиентите ни е богата - работим съвместно с много български и международни компании, с различна големина и от различни индустрии. Доверяват ни се големи компании като "Монбат", "София Мед", КЦМ, "Солвей България", BMW, Procter & Gamble, Nestle, Volvo, BASF, EVIAN, H&M, LIDL, Toyota и много други - използвам този случай, за да благодаря за доверието, което ни засвидетелстваха над 5000 клиента през 2021 година.

Клиентите, които избират DISCORDIA, са компании, които търсят опитен, надежден и стабилен партньор, който им помага да се развиват успешно и не ги кара да избират между качество и цена. През 2022 DISCORDIA ще отбележи 30 години успешно бизнес развитие, което в комбинация с постигнатите резултати показва опит, надеждност и стабилност. Пълното портфолио от сухопътен, морски, въздушен или железопътен транспорт и логистични услуги в комбинация с мениджърски екип, който има дългогодишен опит във и извън индустрията, позволяват да бъдат изготвени удовлетворяващи и развиващи бизнеса на партньорите ни решения.

Възможността да намериш всички услуги на едно място, където в центъра на вселената е поставен клиентът, е комбинация, която настоящите ни партньори оценяват високо, а сигурен съм, че от тази възможност ще се възползват и много нови клиенти през настоящата и следващите години.

Какви нови услуги предвиждате да предложите за клиентите на компанията?

- Фокусът ни през 2022 ще бъде да доразвием съществуващите транспортни и логистични услуги, които предлагаме, както и да подобрим клиентското преживяване.

За да го реализираме, ще продължим да проучваме индивидуалните нужди и плановете за развитие на нашите партньори, за да отговорим и надхвърлим техните очаквания. Вярвам, че променящата се икономическа среда и предизвикателствата ще ни позволят да предложим комбинирани и интермодални решения, защото все по-често един вид транспорт не е достатъчен, за да осигурим придвижването на товарите в желаното от клиента време и в рамките на планирания бюджет.

Подобряването на клиентското преживяване е наш ключов приоритет, защото вярваме, че доволният клиент е както най-добрата ни реклама, така и атестат за качеството на свършената от нас работа. Като част от този процес ще продължим да инвестираме сериозно и през 2022 ще внедрим индикатора NPS (net promoter score) - това ще ни позволи да направим важна стъпка напред, която ще развие както нас, така и бизнеса на нашите съществуващи и потенциални партньори.

Какви уроци от кризата научихте за глобалната търговия, които ще ви бъдат от полза в бъдеще?

- Единственото сигурно нещо е несигурността. Предвидимостта на бизнеса и дългосрочното планиране, което не се налага да променяш, са отдавна в историята. Икономическата, политическата и здравната криза както локално, така и глобално налагат да си още по-бърз, по-ефективен и далновиден, за да не загубиш дългосрочния си фокус, но и да не пропуснеш предоставените от пазара възможности. Мисля, че това повиши нивото на конкуренцията и създаде много възможности за динамични и ориентирани към клиента компании като DISCORDIA.

Какви нови тенденции забелязвате в превоза на стоки от началото на пандемията?

- Основната тенденция е загубата на цикличност и предвидимост на производството на редица продукти, което доведе до голям дисбаланс между брой товари, които трябва да стигнат от точка А до точка Б, и намален капацитет на транспортни възможности. Много клиенти, които имаха възможността да планират производството си и да подписват договори на фиксирани цени за транспортни и логистични услуги, вече нямат нито една от двете възможности, защото имат проблем както с доставките на суровини, така и с транспортирането на готовата им продукция. В такива моменти повече от всякога ти е необходим партньор - това беше тест, който немалко компании не успяха да издържат, но увеличението в броя клиенти и товари, които реализирахме през 2021, ясно показва, че DISCORDIA се справи успешно с това предизвикателство.

Как се справяте с доставките на нови камиони в условията на проблемите с чипове? Отразява ли се този глобален проблем на бизнеса на компанията?

- Лошата новина е, че производителите на камиони не успяха да изпълнят поетите ангажименти и закупихме по-малко камиони от предвиденото. Причините са много - от проблем с производството на чипове до липса или високи цени на основни суровини като каучук и стомана, намалени производствени капацитети заради ковид-.19. Това, разбира се, забави и ограничи възможностите ни за ръст, но добрата новина е, че въпреки по-малкия брой активи успяхме да изпълним поставените си бизнес цели.

В такива моменти е важно да погледнеш на проблема като на възможност, а това помага в два аспекта - да бъдеш по-ефективен и да намериш алтернативни решения. Мисля, че се справихме успешно и с двете, за което помогна както пълното ни портфолио от сухопътен, морски, въздушен или железопътен транспорт и логистични услуги, така и развитието на автоспедиторския ни бизнес, в който успешно си партнираме с повече от 1000 превозвача, притежаващи над 10 000 транспортни средства за превоз на всякакъв вид стоки и товари.

Кои са най-големите предизвикателства за компанията и за сектора като цяло?

- Със сигурност сред топ 3 предизвикателствата пред нас и пред индустрията са внедряването на съвременните технологии и дигитализирането на процесите, запазването и развитието на хората в сектора, но преди всичко управлението на удовлетвореността и отговаряне на нуждите на клиентите. И всичко това в една изключително динамична, непредвидима и конкурентна среда. Това прави бизнеса още по-интересен и динамичен, което е чудесна възможност както за клиентите, така и за служителите да придобият нови знания и компетенции. Ако имаш надежден партньор, какъвто е DISCORDIA, устойчивото и дългосрочно развитие ще бъде реалност.