🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Подкаст: България, нация хазартна

Защо хазартният бизнес бумти, а хазартната реклама залива ефир и билборди, въпреки закона

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Гласът на Капитал

Още подкасти Гласът на Капитал

„Гласът на Капитал“ е седмичен подкаст, в който журналистите разказват най-важната история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ.

  • SoundCloud на Гласът на Капитал
  • Spotify на Гласът на Капитал
  • iTunes на Гласът на Капитал
  • Storytel Podcasts на Гласът на Капитал
  • YouTube на Гласът на Капитал
  • RSS Feed на Гласът на Капитал

Влизат, Криско, Галена, Христо Стоичков, Мартин Камбуров и Фики Стораро в един бар. И започват да залагат. Българският хазартен бизнес бумти, а заедно с него бумти и рекламата му, която залива телевизионни екрани и билбордове. За голяма част от хората тя е дразнеща, а заливането на ефира с реклама след реклама на различни букмейкъри по време на Световното първенство по футбол повдигна въпроса за регулацията, или от гледната точка на хазартните компании - саморегулацията.

От такава, на теория, не би трябвало да има нужда, защото в България има действащ закон, който забранява рекламата на хазарт. Вратичката е, че забраната е само за пряка реклама, без да става ясно какво представлява тя. Не помага и, че органът, който трябва да следи за рекламата се оказва... НАП.

В тазседмичния брой на "Гласът на Капитал" с водещ Йоан Запрянов, журналистите Вера Денизова и Сирма Пенкова разказват на какво се дължи бума на хазарта, какви са вратичките в закона за реклама и защо липсват конкретни данни за приходите и печалбите на компаниите.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ivm16915601001188130 avatar :-|
    Sibin Samirov

    Темата е дълга и широка и изобщо не трябва да се подценява! Въпреки че неправителствените организации поискаха пълна забрана на рекламите на хазарт, правила за обозначаване на обектите за залагания и повишаване на възрастта за участие в подобни дейности от 18 на 21 години, никой не ги чува!

    Защо не ги чуват ли? Защото техните предложения са неудобни за по-малките и нови брандове, които тепърва си проправят път на хазартния пазар. А и не само на тях!

    В медийното пространство се върти и доводът, че рекламите са начин да стане ясно кои компании са лицензирани и кои не са. То е разбираемо, че по-голямата част от потребителите (понеже са мързеливи) не биха си направили труда да проучат даден бранд преди да използват секцията му за спортни залагания или онлайн казиното, но това далеч не трябва да бъде оправдание за "приемането на рекламите с широки обятия".

    Има и друго много логично обяснение, което само се спомена в подкаста, ей така междудругото. Премахването на Божков от цялото уравнение на хазартния пазар. Но то по-добре да не се коментира!

    Нередност?
Нов коментар