"Трейс", ГБС и "Щрабаг" в състезание за ремонта на бул. "Първа българска армия"

Реконструкцията на ключовия за кв. "Орландовци" булевард е на стойност 10 млн. лв. без ДДС

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Девет са кандидатите за ремонта на основния столичния булевард "Първа българска армия" в частта му от ул. "Мара Бунева" до бул. "Илиянци". Предвидения от Столичната община бюджет е 10 млн. лв., които обаче още не са осигурени и не е ясно как общината ще финансира поръчката.

Проектът се залага от години в капиталовата програма на София, но до реализацията му се не се стигаше досега. При миналия търг например беше направена грешка при оценката на реконструкцията, тъй като бяха предвидени едва 3 млн. лв., а най-ниската оферта беше над 7 млн. лв. и той беше прекратен в края на 2019 г.

Булевардът, чието състояние в момента е окаяно, е една от основните артерии на Северна София и може да свърже източната със западната част на гарда, без да се налага преминаване през центъра. Развитието на зона обаче обикновено се пренебрегва от местната власт и това води до голям дисбаланс.

Реконструкцията по план би трябвало да отнеме най-много 180 дни от деня на започването й, което при обжалвания и лошо време може да прати завършването чак към пролетта на 2021 г.

Кой иска да ремонтира

В надпреварата за ремонта на булеварда се включват както големи, така и по-малки играчи. Трите фирми, успели да се класират в миналия търг - консорциум "Щрабаг Райкомерс", "ГБС" и "Галчев инженеринг", отново са подали оферти. При прогнозната тогава сума 3.6 млн. лв. с ДДС те са предложили цени от респективно 8.2 млн. лв., 7.3 и 8.7 млн. лв. с ДДС. Сега "Щрабаг" участва като консорциум "Страбаг СП".

В състезанието се включва и "Трейс груп холд", която беше избрана за ремонта на бул. "Тодор Каблешков" в частта му от бул. "България" до "Луи Айер" за 11 млн. лв. и наскоро се включи в поръчката за строителството на Източната тангента в столицата. "ГБС - инфраструктурно строителство" и "Главболгарстрой интернешънъл" пък участват заедно в консорциум "ПБА-2020".

"ПСТ груп", която бе избрана през 2018 г. за реконструкцията на т.нар Зона 4 в центъра на столицата, която включва градинката "Кристал" и пл. "Александър Невски", също е подала оферта да ремонтира булеварда.

Друг кандидат е пернишката "ДЛВ", която в началото на годината беше поканена да реконструира водопроводи в града и освен това подаде оферта за Източната тангента.

В обединение "ПАМ 2020" пък са "Пътстрой-92", която е част от групата на "Геотехмин" на Цоло Вутов, и "Автомагистрали - Черно море". В търга за булеварда участва и дистрибуторът на климатични системи "Климатроник" с управител Цветан Кордев, което напоследък се включва във всевъзможни търгове - от ВиК ремонти до строителство на газопроводи.

Друга малка фирма, но с опит е "Парсек груп" на Бончо Бонев. Миналата есен обединение с нейно участие спечели търг за ремонт на гарата в Стара Загора, а в началото на месеца подаде самостоятелна оферта за ремонта на ГКПП Калотина.

Новият булевард

Съществена промяна между търга за ремонта на булеварда от 2018 г. и този сега няма. Единствената видима от документите разлика е, че ще се сложат с 28 повече PVC тръби Ф140 и Ф110, както и нов водопровод. Това по-скоро обаче служи като оправдание общината да преправи сметките си и да обяви по-точната прогнозна сума от 10 млн. лв. без ДДС.

Проектът предвижда цялостно преасфалтиране на пътното платно, изграждане на нови тротоари и обновяване на зелените площи. Има обаче и пропуски. "Според Общия устройствен план по булеварда следва да премине и трамвайно трасе, но такова удобно отново е забравено от Столичната община и е пропуснато. Предвиден е и трамвай и по "Мара Бунева", който навлиза в сърцето на "Орландовци" и е с възможност за продължаване дори до кв. "Бенковски", коментира независимият общински съветник Борис Бонев във видеоклип от юни, качен в профила на "Спаси София".