Общината ще ремонтира релси, платна и тротоари по "Стамболийски" срещу 32 млн. лв.

Обявена е поръчка за участъка от "К. Величков" до ул. "Западна", преди началото на Западен парк, а срокът за ремонт е половин година

Ремонт на участъка над кръстовището с "К. Величков" от 2009 г.
Ремонт на участъка над кръстовището с "К. Величков" от 2009 г.
Ремонт на участъка над кръстовището с "К. Величков" от 2009 г.    ©  Надежда Чипева
Ремонт на участъка над кръстовището с "К. Величков" от 2009 г.    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Ако пътувате с трамваите 10 или 8 от кварталите "Западен парк", "Красна поляна", "Разсадника", "Зона-Б", то със сигурност сте свикнали на неприятно друсане и шум, в резултат от дупки и изкривени релси. Често ватманите дори спират превозното средство, излизат и започват работа по релсите, колкото трамвая да успее да премине без премеждия. Столична община е обещавала неведнъж ремонт на трамвайното трасе, като сега, преди седмица е обявила и дългоочакваната поръчка. Още през 2020 г. реконструкцията беше един от 10-те обекта на София, за които Европейската инвестиционна банка отпусна финансиране. Тогава тя беше за прогнозните 13.3 млн. лв.

Сега сумата е 32 млн. лв., като са включени и локалните платна и прилежащите тротоари. Не става въпрос обаче за целия бул. "Стамболийски", ами само за частта между бул. "Константин Величков" и ул. "Западна", преди началото на "Западен парк", където свършва и самият булевард в тази му част.

Срокът за извършване на строителните работи е шест месеца (180 дни), което значи, че в най-оптимистичния вариант, ако няма обжалвания и бързо бъде избран изпълнител, ремонтът би започнал следващата пролет. Проектът включва и подмяна на водопроводи, канализация, реконструкция на улично осветление и светофарни уредби. Дължината на участъка е над 1.7 км.

С нови спирки и повече пространство

Предвидено е удължаване и уширяване на пероните на трамвайните спирки, както и пешеходни рампи, обслужващи пътниците, плюс тактилни ленти, нови спирконавеси. В момента булевардът в тази си част се слави с много тесни спирки острови, а за възрастните хора е трудно да се качат в трамвая. Явно това е нещо, което сега общината иска да "поправи". Ще се прави реконструкция както на релсите, така и на самите пътни платна и тротоари.

В поръчката се предвижда и реконструкция на уличното осветление, макар че общината има отделен договор за поддръжката и ремонта на лампи. "Съществуващите конзоли и улични светодиодни осветители да се демонтират, като осветителите се запазят и съхранят внимателно за повторен монтаж", пише в техническата документация. Същото важи и за светофарните уредби - предвижда се реконструкция на съществуващите такива с нови режими, като общината и за това сключва отделни договори с изпълнители с любопитно минало. Последната такава поръчка за 13.4 млн. лв. без ДДС за две години беше обявена през ноември, като има класиран кандидат (реално обединение с миналия печеливш), но все още не е публикуван договор в системата за обществени поръчки.

Критерии за желаещите

Не е изненадващо, че общината търси големи строители с опит. От кандидатите се изисква реализиран минимален общ оборот за последните три години в размер на минимум 30 млн. лв. Исканият опит в извършването на пътно строителство е за последните 5 години да са изпълнявали строително-монтажни работи на сходни обекти за изграждане и основен ремонт, рехабилитация на пътни обекти в градски условия с дължина не по-малка от 800 м. Поне един от обектите трябва да включва части "Релсов път" с дължина не по-малка от 3.3 км единичен коловоз, както и части "Улично осветление" и/или "Електро", "Телекомуникации", "Светофарни уредби" и др.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nabludatel_en avatar :-|
    Наблюдател
    • + 1

    Кмет на ГЕРБ и община Бургас радушно приели офертата за завод за водород за 600 милиона лева на никому неизвестни инвеститори, които оказва се имат дебели връзки с ДПС и санкциониран руски олигарх. Освен това техни фирми дължат близо 1,5 млн. лв. на НАП.
    https://www.facebook.com/birdreporting/posts/10161493643201189

    Нередност?
Нов коментар