Novo Nordisk води преговори за гъвкаво ценообразуване на Wegovy и Ozempic
Компанията предприема действия за разширяване на производствения си капацитет и пазари
Ния Раденкова
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Фармацевтичната група Novo Nordisk води преговори с държавни здравни системи относно иновативни методи за ценообразуване на лекарствата й за отслабване. Целта е да разпредели разходите за медикаментите в рамките на няколко години и да си осигури повече клиенти, независимо че се затруднява да посреща високото търсене в съществуващите й пазари.
Ларс Фруергаард Йоргенсен, главният директор на Novo Nordisk, заяви пред Financial Times, че за да постигне напредък в лечението на заболяване като затлъстяването, компанията трябва да лекува много повече от милионите пациенти, които приемат лекарството в момента. Според него датската компания е склонна да бъде "гъвкава" относно ценообразуването си, "за да бъде възможно да се взимат лекарствата предварително, да се видят ползите и да се плати след време".
Датският производител на лекарства не планира да намали цената на хитовото лекарство за отслабване въпреки новата конкуренция от страна на американския конкурент Eli Lilly, който планира каталожна цена за своето лекарство Zepbound, която е с 20% по-ниска от тази на Wegovy.
Потенциалните пациенти, отговарящи на критериите за приемане на Wegovy, са изключително много и Йоргенсен каза, че в близко бъдеще компанията ще може да предостави медикаменти на "много малка част" от тях.
Според центровете за контрол и превенция на заболяванията около 42% от населението на САЩ страда от затлъстяване, което струва на страната почти 173 млрд. долара годишно. В Европейския съюз през 2019 г. около 17% от хората са били със затлъстяване, а 36% - с наднормено тегло.
Wegovy, който може да помогне на пациентите да загубят около 15% от телесното си тегло, се продава на каталожна цена в САЩ над 1300 долара на месец. Но около половината от търговските застрахователи в САЩ все още не го покриват, а не е наличен и в Medicare - финансираната от правителството на САЩ застраховка за възрастни хора.
Йоргенсен призна, че е трудно за здравните служби да се адаптират към гъвкаво изплащане на лекарствата.
"Не е лесно за здравните системи да се ангажират с плащане, което има многогодишен ефект", каза Йоргенсен.
В момента Novo Nordisk е начело на пазара за лекарства за диабет и затлъстяване, а акциите й се увеличиха повече от четири пъти през последните пет години, главно заради медикаментите им за борба с теглото, Ozempic и Wegovy. Продажбите на групата скочиха с 36% до близо 22 млрд. долара за първите три тримесечия на 2023 г.
Разширяване на производствения капацитет и пазарите
Novo Nordisk започва първи стъпки към разширяването на пазара си в Европа и Азия. Йоргенсен заяви в началото на ноември, че компанията е съсредоточена върху разширяването на производството си и изработване на нови продукти, които да бъдат налични догодина, но търсенето все още драстично надминава предлагането.
Фармацевтичната група обяви, че ще започне да предлага Wegovy в Япония през февруари 2024 г. Държавата има един от най-ниските проценти на затлъстяване в света, достигайки до 4% през 2019 г., но според професор Латару Огава от Kobe University ще има силно търсене за лекарството заради положителния ефект, който има върху други заболявания.
Novo Nordisk също така обяви, че ще инвестира 2.3 млрд. долара, за да разшири производствения си капацитет във френския си завод. Проектът вече започна и се очаква да бъде приключен до 2026 - 2028 г.
1 коментар
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.