🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Иван Георгиев: Продажбите на Starbucks в страната се повишиха с 60% през 2018 г.

Регионалният мениджър на "Starbucks България" пред "Капитал"

Starbucks България    ©  Starbucks България
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Иван Георгиев е регионален мениджър на "Starbucks България". Започва кариерата си като служител в ресторантите на KFC и впоследствие преминава през всички мениджърски позиции. Има над 10-годишен опит в KFC и Burger King, управлявани в България от франчайзера AmRest. Георгиев е бакалавър по "Бизнес администрация" и магистър по "Маркетинг мениджмънт" от УНСС. В България първото заведение Starbucks отвори врати през 2008 г. на ул. "Гурко" 62.

Каква беше 2018 за компанията, колко нови заведения Starbucks ("Старбъкс")открихте?

- През 2018 брандът отбеляза значително развитие на мрежата от заведения. Бяха отворени шест нови локации, с което броят на кафенетата в страната стана 13. Стъпихме във Варна, където от години имаше силен интерес към марката. Много добре се развиват и двете нови заведения в Пловдив - в Mall Plovdiv и Plovdiv Plaza. Разширихме броя на кафенетата в София – в Serdika Center и Bulgaria Mall, както и в Бургас – в Mall Galleria Burgas. Всяко от тях е с уникален дизайн по най-новите концепции за интериорните пространства на бранда.

Колко обекта планирате да откриете през тази година?

- Предстои едно ново откриване през март във Варна, работим върху още проекти както в София, така и в други градове в България и ще анонсираме всеки от тях, когато достигнат определен етап. Освен това продължаваме да реновираме и модернизираме първите открити заведения.

Реновирахме Starbucks на ул. "Гурко" и Starbucks на ул. "Фритьоф Нансен" в София, предстои реновиране на Starbucks в The Mall в София.

Какви приходи и каква печалба ще отчетете за 2018 и какъв е ръстът спрямо 2017 г.?

- През 2018 г. отчитаме 60% ръст на продажбите, обслужвайки над 1 200 000 клиенти, печалбата на компанията запазва нивата си от 2017 г.

Колко нови работни места създадохте през 2018 и какъв е броят на заетите сега?

- На практика удвоихме броя на партньорите, както е прието да наричаме работещите за бранда хора. Създадохме над 100 нови работни места, като всеки от тези млади хора е преминал сериозен курс на обучение. Заетите сега са 190. С новите обекти очакваме да открием още поне 70 нови работни места.

Какъв е пазарният ви дял и на колко се оценява секторът на кафе-веригите в България?

- Пазарният ни дял нарасна двойно през последната година. А както стана ясно, планираме и да продължава да расте. Оценяваме пазара на 2.5 млрд. лева, като в топ 3 са "Неделя", "Коста Кафе" и Starbucks.

Какви са особеностите на този пазар, има ли специфика?

- Пазарът е динамичен и доста бързо развиващ се. С нарастване на кафе културата потребителите все по-често започват да разбират отличителните качества на кафетата от различни региони, което развива и кафе индустрията. Очакванията на потребителите стават все по-високи и съответно добрата подготовка на баристите е от изключително значение.

Какви са вкусовите предпочитания в България и има ли съществена разлика с други държави?

- Българският потребител остава традиционалист и залага на еспресото, след което се нареждат лате и капучино. Наблюдава се тенденция към по-голяма склонност за експериментиране и пробване на по-нетрадиционни напитки от сезонните ни предложения. В останалите държави в близост до нас традиционно напитките на млечна основа са по-популярни, като първите места се заемат от лате, капучино и карамел макиато.

Доколко промоциите влияят върху избора на клиентите?

- Промоциите никога не са били основният фактор, който кара потребителите да посетят нашите заведения. Те дават допълнителен стимул на посетителите ни да експериментират и да опитват нови продукти.

Какво предвижда стратегията на компанията за следващите три години?

- Ще продължим да развиваме бранда в три насоки: подобряване достъпността на нашите заведения, което ще се осъществи чрез още новооткрити обекти и присъствието ни в други градове; непрекъснато подобряване на кафе културата и развитие на нашите баристи.

Интервюто взе Мара Георгиева

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    riazor_bg avatar :-|
    riazor_bg
    • - 1
    • + 1

    Споко, дори на най-гламавите ще им дойде акълът.

    Нередност?
  • 2
    angelan avatar :-P
    one4all
    • - 2

    Страхотни "партньори" - странно защо ваш младши мениджър кандидатства за стажант-бариста в независимия ми Кофи роустър шоп.

    Нередност?
Нов коментар