"Смарт органик" отваря свой биомагазин в Букурещ

Това е десетият търговски обект за собственика на веригата "Зелен"

"Смарт органик"    ©  "Смарт органик"
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Българският производител и дистрибутор на биопродукти "Смарт органик" ще открие свой магазин в Букурещ в края на юни. Това е първият задграничен обект на компанията, която притежава най-голямата верига за биопродукти в страната - "Зелен".

Румънският обект

Румънският магазин се намира в "Мега мол" в Букурещ, разположен е на 72 квадратни метра площ и ще предложи над 2000 български и вносни органични храни, напитки, козметика и др. "Инвестицията в търговския обект е около 90 000 евро. С нея ще бъдат разкрити пет работни места, които впоследствие ще станат седем", уточни за "Капитал" Яни Драгов, собственик на "Смарт органик".

Румънският пазар не е нов за биопродуктите на компанията, която продава там от седем години чрез дистрибутори. "За нас този пазар е стратегически, целта ни е да станем лидери и на него", коментира Яни Драгов. Той уточни, че засега продажбите в северната съседка са под 10% от приходите на "Смарт органик", а целта е да достигнат поне 20%.

Веригата "Зелен"

Румънският магазин е десетият обект на веригата "Зелен". Първият отвори преди девет години на ул. "Лавеле" в София. През 2017 компанията откри три нови магазина в столицата, а през май тази година и един във Варна. Седем от търговските обекти са собствени, а три (във Варна, Силистра и Смолян) работят на франчайз.

"Търсенето на продукти с доказано чист произход и висока хранителна стойност се увеличава. През 2017 веригата "Зелен" отбелязва 58% ръст на продажбите", уточни Ралица Ангелова, маркетинг мениджър на "Смарт органик".

Онлайн продажбите на компанията също се движат нагоре. Интернет магазинът на дружеството работи от 2010 година. "Във времето са правени доста промени по него, като последното освежаване е от края на 2017. Обръщаме много внимание на подробно и ясно представяне на продуктите с описания и насоки, за да помогнем на потребителите да са по-информирани, по-ориентирани. Поддържаме и активен блог с ежеседмични тематични публикации. Всичко е част от общата мисия на фирмата да разбием митовете, че биохраните са екзотични и недостъпни, да ги "доближим" до хората", коментира за "Капитал" Ралица Ангелова.

От януари до май тази година онлайн поръчките в "Зелен" са над 2500, а закупените артикули са над 15 000. За тези пет месеца интернет магазинът отчита 40% ръст на продажбите спрямо същия период на 2017, показва фирмената статистика.

Дружеството

"Смарт органик" АД е най-големият дистрибутор на биохрани и напитки в България. Компанията притежава сертифицирани производствени и пакетажни линии и работи директно с биопроизводители.

Основана е като малък семеен бизнес през 2009 г. от Яни Драгов - бакалавър по математика от Техническия университет в Мюнхен и магистър по икономика от университета "Лудвиг Максимилиан" - Германия.

Днес портфолиото на дружеството съдържа над 1000 продукта, които се предлагат под собствени брандове в над 650 търговски обекта в страната. Около 60% от продажбите са на задгранични пазари в около 50 държави. През 2017 приходите на "Смарт органик" са приблизително 24 млн. лева срещу 22 млн. лв. за 2016 година и 16.7 млн. лв. за 2015.

Компанията притежава дялове в "Роо брандс" – производител на суровите биодесерти Roobar, и в "Чили хилс фудс" – производител на лютите сосове Chilli Hills.