🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Оренда груп" инвестира в нова козметична лаборатория и продукти

Биокозметиката Wooden spoon се продава на 20 чужди пазара

"Оренда груп"    ©  "Оренда груп"
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Софийската микрофирма "Оренда груп", която произвежда биокозметика с марката Wooden spoon, инвестира 60 хил. лв. в нова лаборатория и оборудване плюс 50 хил. лв. в разработване на нова серия продукти. Резултатът е четири пъти по-голяма производствена площ, 20 пъти по-голяма производителност и навлизане в нова за компанията продуктова категория, съобщи за "Капитал" Силвия Павлова, управляващ съдружник заедно с Пламен Павлов и Яни Драгов.

Нова продуктова гама

От старта си през 2015 г. досега фирмата е разработила 20 биосертифицирани козметични продукта за грижа за лице и за коса. С новото разширение на производствените мощности Wooden spoon увеличава предложенията си с "Измивна козметика за коса". "Вече са на пазара 5 вида шампоани и още толкова вида балсами. До края на 2017 ще пуснем още 30 продукта в тази категория. Всички те са без изкуствени пенители и без изкуствени аромати. И тази серия е биосертифицирана - всичко, което влагаме, е натурално, използваме само естествени етерични масла и билкови екстракти", коментира Силвия Павлова.

По думите й марката Wooden spoon (от англ. - дървена лъжица) отговаря напълно на духа на продуктите на компанията. Защото философията за направата им е събрана в японската поговорка "Ако не можеш да изядеш козметичния крем, не го слагай на кожата си", обобщава Павлова.

Зад граница

Дружеството продава 70% от произведеното на 20 задгранични пазара, включително САЩ и Япония. През миналата година пробили в Канада, Англия, Италия, Словения, Словакия, Унгария. Част от партньорите си намерили на задгранични изложения, а други сами потърсили контакт чрез фирмения сайт, обясни Павлова.

По думите й засега най-проданите продукти са серумът против косопад и маслото за тяло с какао. "Различните пазари имат специфики. Например серумът против стареене на кожата съдържа билката безсмъртниче. Миризмата на трева се харесва в Англия и Италия, но в скандинавските държави предпочитат по-сладникави аромати. В България ароматът на роза не е сред най-предпочитаните, но в Япония колкото по-силно мирише на роза един продукт, толкова по-скъп е той", обяснява Павлова.

Новост за фирмата е, че от декември 2016 произвежда продукти за собствените марки (private labels) на шведска компания. "Започнахме с два продукта. В началото на тази година партньорите ни дойдоха на място, за да се запознаят с условията на производство, и решиха да увеличат поръчките си. През 2017 ще работим за поне 10 техни марки", уточни Силвия Павлова.

Новото за 2017

През 2017 г. предстои удвояване на складовата база и разширяване на продуктовата гама на дружеството. "Планираме да пуснем сапуни, които ще се правят по стара технология и ще съхнат четири седмици, затова имаме нужда от по-голяма складова площ", уточни Силвия Павлова.

През 2015 г. новорегистрираното дружество има трима наети освен съдружниците и 88 хил. лв. оборот. През 2016 заетите се увеличават с още двама, а продажбите достигат 170 хил. лв. Съдружниците възнамеряват да запазят този тренд и през 2017.

Все още няма коментари
Нов коментар