"Кока-Кола ХБК" става дистрибутор на нова серия кафе - Costa Coffee
България е първият европейски пазар, на който се продават продуктите
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
"Кока-Кола ХБК" ще дистрибутира нова серия кафета - Costa Coffee, а България е първият европейски пазар, на който тя се продава, съобщиха от компанията.
"Продуктовата гама не е предлагана до момента на местния пазар, а "Кока-Кола ХБК" е първият бутилировач в системата на Coca-Cola, който предлага Costa Coffee", уточниха за "Капитал" от "Кока-Кола ХБК".
Това е втора марка кафе, която влиза в портфолиото на "Кока-Кола ХБК", след като близо три години фирмата продаваше Lavazza, но сътрудничеството беше преустановено през септември 2019.
На зърна и мляно
"Компанията лансира бранда Costa Coffee в търговската мрежа и заведенията на принципа на всички останали продукти в портфолиото на "Кока-Кока ХБК България". Целта ни е да бъдем в топ 3 в mass premium сегмента", коментираха за "Капитал" от българското дружество.
Новата гама включва кафе на зърна и мляно кафе, позиционирани във високия ценови сегмент. Продуктите вече се предлагат в търговската мрежа и в заведенията, като за всеки от каналите за продажба са налични по четири бленда. Всички сортове и блендове в серията са подбрани от Дженаро Пелича - майстор на кафето Costa Coffee, чийто език е застрахован за 10 млн. паунда.
"Кока-Кола ХБК" поема отново дистрибуцията на кафе, след като направи това с Lavazza през октомври 2017 г. Дотогава почти четвърт век вносител на кафето в България беше фирма "Софсток" на Мирослав Печев. Решението за промяната бе взето от фамилията Лаваца, а договори за дистрибуция между Lavazza и "Кока-Кола ХБК" имаше още в Гърция, Швейцария и Унгария. През юли 2019 обаче партньорите обявиха, че преустановяват сътрудничеството си на всички пазари, включително и на българския. В официалното съобщение не бяха посочени причините за това решение, а "Софсток" отново пое дистрибуцията на Lavazza в страната.
Заведенията - на франчайз
Costa Coffee е основана през 1971 г. в Лондон от братята италианци Серджо и Бруно Коста, а днес оперира на 31 международни пазара с над 2700 кафенета във Великобритания и Ирландия и над 1200 в света.
През 2018 г. The Coca-Cola Company обяви, че купува британската кафе верига Costa Coffee за 5.1 млрд. долара и влезе в сериозна конкуренция с Nestle и Starbucks за глобален бранд сред горещите напитки. Сделката бе финализирана през 2019.
"Кафетериите с бранда Costa Coffee в България се управляват от франчайзополучател и не са част от бизнеса на "Кока-Кола ХБК България", но те са ценен партньор в изграждането на силния бранд на Costa Coffee", посочиха за "Капитал" от компанията.
Първото Costa Coffee в България отваря врати в София през 2006 г. Заведенията на английската марка се оперират от "Кофи Лайф" ЕООД. Според сайта на фирмата тя управлява верига с 23 обекта в София, Варна, Пловдив, Бургас и Слънчев бряг.
Пазар
Продажбите на кафе само в магазинната мрежа (без кафенета, ресторанти и заведения) се оценяват на около 220 млн. лева или 12 хил. тона годишно. Данни за оборотите в ХоРеКа канала липсват.
Лидер за целия пазар е марката Nescafe с над 40% дял в стойност, а Lavazza е лидер в сегмента "кафе на зърна". В топ 3 на заведенията, в които се предлага кафе, са "Неделя", Costa Coffee и Starbucks.
6 коментара
Изписвайте пълното име на компанията: Кока-Кола Хеленик Ботлинг Къмпани! За да е ясно, че не е истинската американска компания Кока-Кола. Иначе ако ще съкращавате може да напишете "КК Хеленик Ботлинг Къмпани" със същият успех и ще е по-малко подвеждащо.
До коментар [#1] от "johnniewalker":
Достатъчно ясно е обяснено и е диференцирано в статията кое е бутилиращата Хеленик БК и кое е the Coca Cola company. Няма истинска и неистинска Кока Коли, има бутилираща и дистрибутираща компания компания, и такава държаща правата върху търговската марка и технологията на напитките. Бизнесите на двете се допълват, не се конкурират. "Кока кола" в Атланта не бутилира и не продава напитките. Там е главната квартира и там се създават глобалните маркетингови подходи към пазарите на компанията. Скъпата и неблагодарна част от бизнеса, като бутилиране и дистрибуция/продажби е "аутсорсната" чрез специфични франчайзи на регионални в глобален мащаб бутилиращи компании, като една от тях покриваща нашият регион на Европа и любопитно, Нигерия е Хеленик Ботълинг Компани...
Кока Кола Атланта все пак търгува, но единствено с концентратите за напитките, които ексклузивно само тя има право да продава и то само на Бутилиращите си партньорски компании, като Хеленик БК.
Найс, а?
До коментар [#2] от "Чичи (Ice Man's fan)":
Интересно, не знаех, че дори в САЩ използват дистрибутори за да им пълнят бутилките така да се каже.
Това, което сте написал според мен трябва да е в отделна статия в Капитал, а не да се налага потребителите от форума да дават детайли.
Поздрави
До коментар [#3] от "johnniewalker":
Е, аз просто давам инфо. Това е по-скоро професионална информация, а не някаква клюкина. Така е устроен бизнесът не само на Кока-Кола. В края на краищата, клиентите/потребителите не се интересуват в детайли как точно един продукт достига до тях. Важното е да получават това, за което плащат и очакват.
До коментар [#4] от "Чичи (Ice Man's fan)":
Причината да подскачам е третирането на българите като някакви туземци на които да се сервира пикн@ с извинение от същата тази КК ХБК. Просто излизам извън България и Фантата е страхотна (Гърция, Италия, Испания), а на нас ни принуждават да пием бълвоч с царевичен сироп вместо захар и със съдържание на плодове около 15 пъти по-малко от уж същият продукт. Защото не дават да си внесем същите продукти от Западна/Южна Европа.
До коментар [#5] от "johnniewalker":
Точно така, за съжаление. Но това е въпрос и на отношение на клиентите към фирмите. Дори за Румъния, в продуктите се влага зафинирана захар/кристална, а за българският пазар, е заменена с глюкозо-фруктозен сироп. Не че захарта е полезна, но няма по-евтин вариант от влагането на ГФС, който да, извлича се от царевични култури... И е доволно вреден за метаболизма ни, защото е още по концентрирана енергия и от кристалната захар, ако мога така по-достъпно да се изразя. Хеленик не са ни виновни, те си гледат бизнеса, като всички други, а той страда от години поради световната кампания срещу газираните напитки и захарта. Фантата и фантата лимон в изредените от теб страни, в които по традиция растат и хората пият цитрусови напитки от векове, не може да е същата, като тази у нас и в Румъния. За съжаление. Но кока-колата може. А това, което казваш е чудесен повод за журналистическо разследване, поне с цел ограмотяване на потребителите, но на нашият миниатюрен пазар трудно се скача срещу търговските интереси на традиционно голям рекламодател.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.