Бизнесът с круизи ще се възстановява няколко години

Определянето на цената ще бъде предизвикателство

От 2016 до 2018 г. се наблюдаваше бум в строителството на круизни кораби.
От 2016 до 2018 г. се наблюдаваше бум в строителството на круизни кораби.
От 2016 до 2018 г. се наблюдаваше бум в строителството на круизни кораби.    ©  Reuters
От 2016 до 2018 г. се наблюдаваше бум в строителството на круизни кораби.    ©  Reuters

Започналата ваксинация срещу коронавируса обещава по-добра година за тежко пострадалата туристическа индустрия. Но анализаторите предупреждават, че круизните кораби все още са изправени пред дълъг път, преди да могат да си позволят спокойното и печелившо плаване от 2018 и 2019 г.

"Може да се окаже, че ваксината не е панацея за круизната индустрия, както е за авиокомпаниите или хотелите, където перспективите са малко по-добри", заявява Джейсън Адер, изпълнителен директор на SpringOwl Asset Management, пред Yahoo Finance.

В началото на пандемията хиляди хора останаха блокирани по круизни кораби заради образували се огнища на заразени от коронавирус на борда. Това повлия върху настроенията на хора, които никога не са пътували с круиз досега. Скорошно проучване на SpringOwl установи, че 80% от анкетираните, които никога не са пътували на круизен кораб, твърдят, че биха избегнали да се качат на такъв.

"Не мисля, че ще видим завръщане на високата доходност в круизната индустрия до 2030 г.", смята Адер. Той твърди, че проблемът пред круизните компании няма да е липсата на търсене на услугите им, а цената, на която ги предлагат. Определянето на цената обаче ще бъде предизвикателство, тъй като "отначало хората няма да са съгласни да плащат премии".

Круизните пътници са лоялна група. Изследване на круизната агенция Mundy Cruising установи, че 81% от пътуващите на луксозни круизи планират да предприемат екскурзия с круиз и през тази година, въпреки че много планират да изчакат, докато първо бъдат ваксинирани.

Адер смята, че в момента има множество страхотни и достъпни сделки на пазара за развлекателни пътувания, така че преимуществото на цената, която круизната индустрия е предоставяла в миналото, вече не е толкова конкурентно. Също така той посочва, че разходите за поддръжка на чистотата на борда сега са много по-големи.

Разходи за филтриране и пречистване на въздуха

През юни Royal Caribbean и Norwegian загърбиха конкуренцията, за да формират Healthy Sail Panel - група от водещи медицински и научни експерти, които създадоха нови протоколи за здраве и безопасност за защита на гостите и екипажа на круизните кораби. Резултатът беше 74 подадени протокола за безопасно плаване в американските центрове за контрол и профилактика на заболяванията, сред които такива за тестване и основно почистване.

"Тези програми за почистване на повърхностите и филтриране на въздуха просто не могат да се осъществяват без допълнителни разходи", твърди Адер. Именно затова той смята, че предишните нива на печалба ще се достигнат, когато компаниите вдигнат цените на услугите си, добавяйки новите разходи. "Честно казано, това ще отнеме доста време."

От 2016 до 2018 г. се наблюдаваше бум в строителството на круизни кораби. Това означава, че се очаква най-малко 15 нови кораба да излязат на пазара през 2021 г.

Все още няма коментари
Нов коментар