Стрийминг конкуренцията ще увеличи инвестициите в ново съдържание до над 100 млрд. долара
Очаква се привличането на клиенти да е по-трудно след бума през пандемията
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Осемте водещи медийни групи в САЩ планират да похарчат поне 115 млрд. долара за нови филми и телевизионни предавания тази година, изчислява Financial Times на база на изнесена информация от компаниите и доклади на анализатори. Инвестициите са подтиквани от разрастването на все по-конкурентния стрийминг бизнес, от който обаче някои от компаниите губят. Платформите очакват привличането на нови клиенти през 2022 г. да е по-трудно след бързото разширяване през предходните две години.
Състезанието между платформите кара инвестициите да не спират, смятат анализатори. С правата за спортни събития общите разходи скачат до около 140 млрд. долара. Стрийминг отделите на повечето от компаниите, сред които Walt Disney, Comcast, WarnerMedia и Amazon, обаче се очаква да генерират загуби.
Инвестициите на Disney в стрийминг съдържание вероятно ще нараснат с 35-40% през 2022 г. според изчисления на Morgan Stanley. Разходите на компанията за нови филми и сериали се очаква да достигне 23 млрд. долара, а с правата за спортни събития сумата става 33 млрд. долара. Това е 32% нагоре спрямо общите разходи за съдържание през 2021 г. и 65% повече от 2020 г. Сред очакваното съдържание на Disney тази година са римейк на историята за Пинокио с участието на Том Ханкс, нов филм от поредицата Колите и спиноф на Междузвездни войни с Юън Макгрегър.
Netflix, ViacomCBS, Fox и Apple също възнамеряват да похарчат милиарди за оригинално съдържание. Netflix се очаква да инвестира над 17 млрд. долара за съдържание през следващата година - с 25% повече от 2021 г. и 57% повече спрямо 2020 г. Компанията очаква да има положителен свободен паричен поток през 2022 г.
Забавяне
През последните тримесечия ръстът на абонатите на Netflix, Disney+ и др. се забавя. Ръководството на Netflix обвини за това по-слабата програмa, дължаща се на свързани с коронавируса забавяния - проблем, който засегна цялата индустрия.
Разходите се увеличават навсякъде, тъй като най-големите развлекателни и технологични компании бързат да произвеждат повече предавания за своите стрийминг платформи. Намирането на места за снимане в Лос Анджелис става по-трудно. Конкуренцията за таланти, необходими за всичко, свързано с продукциите, също повишава разходите за съдържание, каза миналия месец главният финансов директор на Disney Кристин Маккарти пред инвеститорите.
Големите разходи и незадоволителните резултати карат пазарите да се съмняват доколко стрийминг бизнесът е печеливш. За традиционните медийни компании преходът от телевизия към стрийминг услуги значително разводни маржовете на печалбите, отбеляза наскоро Morgan Stanley.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.