Стрийминг конкуренцията ще увеличи инвестициите в ново съдържание до над 100 млрд. долара

Очаква се привличането на клиенти да е по-трудно след бума през пандемията

Големите разходи и незадоволителните резултати карат пазарите да се съмкняват доколко стрийминг бизнесът е печеливш.
Големите разходи и незадоволителните резултати карат пазарите да се съмкняват доколко стрийминг бизнесът е печеливш.
Големите разходи и незадоволителните резултати карат пазарите да се съмкняват доколко стрийминг бизнесът е печеливш.    ©  Reuters
Големите разходи и незадоволителните резултати карат пазарите да се съмкняват доколко стрийминг бизнесът е печеливш.    ©  Reuters
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Осемте водещи медийни групи в САЩ планират да похарчат поне 115 млрд. долара за нови филми и телевизионни предавания тази година, изчислява Financial Times на база на изнесена информация от компаниите и доклади на анализатори. Инвестициите са подтиквани от разрастването на все по-конкурентния стрийминг бизнес, от който обаче някои от компаниите губят. Платформите очакват привличането на нови клиенти през 2022 г. да е по-трудно след бързото разширяване през предходните две години.

Състезанието между платформите кара инвестициите да не спират, смятат анализатори. С правата за спортни събития общите разходи скачат до около 140 млрд. долара. Стрийминг отделите на повечето от компаниите, сред които Walt Disney, Comcast, WarnerMedia и Amazon, обаче се очаква да генерират загуби.

Инвестициите на Disney в стрийминг съдържание вероятно ще нараснат с 35-40% през 2022 г. според изчисления на Morgan Stanley. Разходите на компанията за нови филми и сериали се очаква да достигне 23 млрд. долара, а с правата за спортни събития сумата става 33 млрд. долара. Това е 32% нагоре спрямо общите разходи за съдържание през 2021 г. и 65% повече от 2020 г. Сред очакваното съдържание на Disney тази година са римейк на историята за Пинокио с участието на Том Ханкс, нов филм от поредицата Колите и спиноф на Междузвездни войни с Юън Макгрегър.

Netflix, ViacomCBS, Fox и Apple също възнамеряват да похарчат милиарди за оригинално съдържание. Netflix се очаква да инвестира над 17 млрд. долара за съдържание през следващата година - с 25% повече от 2021 г. и 57% повече спрямо 2020 г. Компанията очаква да има положителен свободен паричен поток през 2022 г.

Забавяне

През последните тримесечия ръстът на абонатите на Netflix, Disney+ и др. се забавя. Ръководството на Netflix обвини за това по-слабата програмa, дължаща се на свързани с коронавируса забавяния - проблем, който засегна цялата индустрия.

Разходите се увеличават навсякъде, тъй като най-големите развлекателни и технологични компании бързат да произвеждат повече предавания за своите стрийминг платформи. Намирането на места за снимане в Лос Анджелис става по-трудно. Конкуренцията за таланти, необходими за всичко, свързано с продукциите, също повишава разходите за съдържание, каза миналия месец главният финансов директор на Disney Кристин Маккарти пред инвеститорите.

Големите разходи и незадоволителните резултати карат пазарите да се съмняват доколко стрийминг бизнесът е печеливш. За традиционните медийни компании преходът от телевизия към стрийминг услуги значително разводни маржовете на печалбите, отбеляза наскоро Morgan Stanley.