🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Volkswagen продаде електрическите си модели в САЩ и Европа за 2022 г.

Компанията очаква да изпълни прогнозите на експерти въпреки войната в Украйна и проблемите с веригата на доставки

Въпреки войната в Украйна и локдауните из Китай Volkswagen очаква да изпълни целите си за 2022 г.
Въпреки войната в Украйна и локдауните из Китай Volkswagen очаква да изпълни целите си за 2022 г.
Въпреки войната в Украйна и локдауните из Китай Volkswagen очаква да изпълни целите си за 2022 г.
Въпреки войната в Украйна и локдауните из Китай Volkswagen очаква да изпълни целите си за 2022 г.
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Германският автомобилен производител Volkswagen обяви, че е продал всичките си електрически автомобили (EV) за годината в Европа и САЩ, като в това число се включват и все още неизпълнени поръчки. Германската компания е вторият най-голям автомобилен производител в света, като до момента е доставила 99 хил. EV, а поръчките само в Северна Европа надхвърлят 300 хил., съобщава Financial Times.

Освен заради големия брой поръчки Volkswagen не може да изпълнява нови заявки и поради проблемите с веригата на доставки, с които компанията трябва да се справя. Войната в Украйна доведе до недостиг на кабелни системи, които се използват от повечето автомобилни производители. Изпълнителният директор на Volkswagen Херберт Дийс отново заяви, че влиянието на войната върху компанията все още не може да бъде напълно измерено, но предупреди, че забраната за внос на руски петрол би направила ситуацията по-трудна.

Друго затрудняващо положението обстоятелство е пълният локдаун в Шанхай, заради който двата завода на компанията бяха затворени за няколко седмици. Недостигът на полупроводници в автомобилния сектор също продължава да се усеща и заради локдауните в Китай. Местният пазар, изглежда, е и най-проблемният за германския автомобилен производител, след като през първите три месеца на годината са били продадени едва 28 хил. автомобила. Това най-вероятно ще доведе до втора поредна година, в която компанията няма да успее да изпълни целта си за продажбите на електрически автомобили в Китай. Целта за тази година е 140 хил., а в глобален аспект възлиза на 700 хил.

Големината спасява

Въпреки проблемите пред компанията Дийс продължава да е уверен, че целите ще бъдат постигнати. Според него ключова за това ще се окаже възможността на компанията да пренасочва ресурси в зависимост от това къде са нужни те.

"Използвахме позицията си на наистина глобална компания, за да балансираме производството на нашите пазари и да облекчим натиска при проблеми с доставките и недостиг на продукти", каза Дийс пред журналисти. "Например, когато трябваше да намалим производството в Европа поради липса на кабелни системи и в някои райони трябваше да затворим заводи, изпратихме полупроводниците, от които не се нуждаехме, в други региони", добави той.

Volkswagen заяви, че продължава да очаква продажбите да нараснат с между 8% и 13%, а маржът на оперативната печалба със 7-8.5%. Най-ключово за маржа на печалба пък са луксозните автомобили, интересът към които продължава да се увеличава. "По-специално за горната линия това е положителна изненада", смятат анализатори от Stifel.

Qualcomm ще помага за автономните автомобили

Германският производител също така обяви постигането на договореност с Qualcomm Technologies, според която американската компания ще доставя система, базирана на чипове за софтуера на компанията, която ще се използва в самоуправляващите се автомобили на Volkswagen.

Технологията на Qualcomm ще бъде важен хардуерен компонент в стандартизираната и мащабируема изчислителна платформа на CARIAD, която е насочена към превозните средства на Volkswagen, които ще влязат в продажба едва в средата на десетилетието.

"С нашите автоматизирани решения за шофиране ние се стремим да позволим на клиентите да свалят ръцете си от волана в бъдеще. Нашият софтуер и високопроизводителните SoC на Qualcomm Technologies са идеалното съвпадение, за да предоставят това ново автомобилно изживяване на клиентите по целия свят", каза изпълнителният директор на CARIAD Дирк Хилгенберг.