🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Световният лидер при жилищните имоти Sotheby’s International Realty - вече и в България

Христо Ангелков - управляващ партньор на Bulgaria Sotheby’s International Realty

Христо Ангелков - управляващ партньор на Bulgaria Sotheby’s International Realty
Христо Ангелков - управляващ партньор на Bulgaria Sotheby’s International Realty
Христо Ангелков - управляващ партньор на Bulgaria Sotheby’s International Realty
Христо Ангелков - управляващ партньор на Bulgaria Sotheby’s International Realty
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка:

Христо Ангелков е управляващ партньор на Bulgaria Sotheby's International Realty. Той е професионалист в областта на недвижимите имоти от 1999 г. Възпитаник на Harvard Business School Executive Education 2013.

Господин Ангелков, каква е вашата визия за изкуството да живеем красиво?

- Всичко е в мисълта и нагласата към живота и ежедневието. Обичаме да посещаваме луксозни места, да се наслаждаваме на добро обслужване и внимание, но най-красивото е това, което природата ни дава, там човек се чувства свободен да се наслади на хубостта. В Bulgaria Sotheby's International Realty ние създаваме щастлив живот чрез домовете, които предлагаме, като съчетаваме природни дадености с архитектура и интериор от всички кътчета на света.

Вие сте представител на Sotheby's International Realty. Защо този международен бранд има потенциал да бъде лидер на пазара в България?

- Sotheby's International Realty е световен лидер в средния и високия сегмент на жилищните имоти с 1000 офиса в 78 държави и над 25 000 сътрудници. За миналата година компанията отчита продажби за над 204 милиарда долара. В много голям процент от държавите, в които присъства, компанията е водеща на пазара, което ще се случи и в България след определен период.

Какъв е вашият бизнес модел? Кои са неговите силни страни и кои са най-големите предизвикателства?

- В нашата компания ние прилагаме международните практики на бранда в съчетание с местния бизнес модел и начин на работа. Компанията на световно ниво е инвестирала много в маркетинг и дигитализация, като ние се възползваме от тяхното know how. Създаваме различен метод на действие и структура, които се отличават от нашата конкуренция, осигурявайки на служителите ни добри условия и действия в екип. По този начин ние предлагаме на нашите клиенти най-добро обслужване и внимание към детайла. Чрез офисите ни в различни държави имаме възможността да представим България и да привлечем инвестиции, като това е най голямото предизвикателство - да насочим интерес към нас. Бъдейки част от мрежата на Sotheby's International Realty, виждаме как на повечето места по света нашият сектор е регулиран със закони, които се спазват стриктно и са в помощ на фирмите за недвижими имоти и за крайния клиент. Ще работим в направление това да се случи и в България в близко бъдеще, за да имаме един сигурен пазар.

Какъв е вашият пазарен дял в мрежата на Sotheby's International Realty?

- Ние сме част от мрежата от октомври 2021 и все още сме в етап на развитие.

Каква е вашата стратегия за развитие на този бизнес?

- Ние се насочваме към няколко основни направления:

  • Местен пазар, на който предлагаме най добрите услуги на нашите клиенти, продажби и наеми на къщи, апартаменти, сгради и парцели. Цялостен процес от подготовка за продажба или наем до приключване на сделката. Проучване на целия пазар за нашите клиенти купувачи и представяне на пълен набор от оферти, съобразени с тяхното търсене.
  • Услуги за строители и инвеститори - от фаза дизайн на проекта и насоченост към клиента до маркетинг кампании и продажби. Чрез мрежата ни от офиси продаваме обекти ново строителство на целеви пазари като Германия, Австрия, скандинавските страни, Англия, Израел и други. Наша цел е да предоставим на местния пазар целия опит, който придобиваме от работата си със Sotheby's International Realty. Малка част от него е инвеститорът да предава жилищата на крайния клиент в завършен вид по одобрен от него проект, като по този начин се спестяват на бъдещите обитатели години наред ремонтни работи след завършване на сградите.
  • Имаме възможност да предложим на българи с интерес за инвестиции извън България най-професионално обслужване и ексклузивни имоти навсякъде по света, както и да осъществим продажба на имоти, които притежават извън България.

Доколко се различават представите за мечтан имот на клиентите? Какво е вашето наблюдение по света и на българския пазар?

- Всеки клиент е индивидуален и най-важното за нашите консултанти е да го разберат и да вникнат в неговите желания и цели. Ние не губим времето на нашите клиенти, предлагайки им имоти, към които нямат интерес. Всеки пазар е различен, затова, ако наш клиент има интерес към друг пазар, ние го пренасочваме към местния професионалист, който би свършил работа по най-добрия начин.

Какъв е профилът на вашите клиенти и как достигате до тях?

- Ние подхождаме с внимание към всеки клиент, независимо от коя сфера е. Както знаете, нашата компания "Ирис Естейтс" е на пазара от 1993 година и тази компания през 2021 се ребрандира на Bulgaria Sotheby's International Realty. През всичките тези години ние сме натрупали много опит и база данни от клиенти и имоти, с които работим и сега, като разширяваме нашето портфолио всеки ден.

Какви са необходимите ключови умения на сътрудниците във вашия екип?

- Всеки наш сътрудник е минал обучение според стандартите на бранда и детайлните ни практики на работа. Вниманието към клиента е ключово за нас, както и да успеем да го насочваме към най-успешни сделки според нашия опит, изграден през годините.

Какви са вашите инвестиции и как оценявате тяхната възвръщаемост?

- Работим по ясно изграден бизнес план, който следваме като цел за възвръщаемост.

Защо решихте да създадете RE Club и как се насочихте към тази сграда?

- Първоначалната ми идея, след като започнах преговори за представителство на бранда в България, беше да създам по-различен офис и да го съчетая със социално място за срещи, съчетано с добра кухня и подбрани питиета, където хората да се чувстват добре и да говорят за имоти. Така се роди RE (Real Estate) Club. В нашето пространство всичко напомня за имоти - от менюто до екраните по стените. Също така ние използваме помещението да правим събития за презентация на проекти и имоти на различни целеви групи, както и за търгове на ексклузивни имоти. Сградата напълно отговаря на моя бизнес модел и се съчетава с историята на бранда като архитектура и местоположение. Наличието на много паркоместа в непосредствена близост е голям плюс. Офисът на Bulgaria Sotheby's International Realty е позициониран на същия адрес - ул. "Московска" 29, като се намира непосредствено над RE Club.

Как интериорът помага да забравим за миг забързаното ежедневие?

- Постарах се интериорът да е съчетание на модерно с класически привкус, като най важната цел бе да бъде уютно, което смятам, че постигнах.

Как избирате кои експозиции и творци да бъдат изложени в арт галерията на RE Club?

- Както е известно, Sotheby's е най-голямата аукционна къща за изкуство и заради връзката ни с този 300-годишен бранд реших пространството на RE Club да бъде и с функцията на галерия, с която се занимават две дами с дългогодишен опит в сферата на изкуството и те подбират изцяло изложбите.

Лесно ли се съчетават хубавата храна, настроение и изкуство?

- Ще се радвам нашите клиенти да го оценят и да ни дадат обратна връзка дали сме го постигнали.

Трудно ли се създава общност от хора с отношение към изящното и красивото във всеки детайл от всекидневието?

- Доста е трудно, но смятам, че на тази локация ние сме го постигнали и винаги работим за по-добри резултати.

Имате ли "рецепта" как да откриваме красотата навсякъде около нас?

- С положително мислене, усмивка и добро настроение винаги сме предразположени да откриваме красивото около нас.