🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Силвиу Гугуи, управител на "eMAG България": И тази година eMAG Black Friday отбеляза рекорди

За деня на кампанията са регистрирани поръчки на обща стойност 58.5 милиона лева, с 2.6 милиона повече от миналата година

Силвиу Гугуи, управител на "eMAG България"
Силвиу Гугуи, управител на "eMAG България"
Силвиу Гугуи, управител на "eMAG България"
Силвиу Гугуи, управител на "eMAG България"
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

На 18 ноември се проведе десетото юбилейно издание на eMAG Black Friday - кампания, която традиционно откроява водещите тенденции в развитието на електронната търговия в България. Силвиу Гугуи - управител на "eMAG България", коментира събитието, постигнатите резултати и потребителските нагласи.

Г-н Гугуи, в проучване в навечерието на кампаниятаседем от десет българи от градското население споделиха, че възнамеряват да закупят поне един артикул по време на шопинг събитието* - резултатите на кампанията потвърждават ли тези нагласи?

- На eMAG Black Friday платформата имаше над 2.6 милиона посещения, като над 11% са новите клиенти, направили поръчки - това е ясен показател за продължаващо повишаване на доверието в електронната търговия и на популярността на кампанията, в която можеше да се намерят добри оферти за всеки вкус и бюджет. Потребителите познават и очакват събитието, в рамките на което имат възможност да вземат продукти, от които се нуждаят: например домакински уреди, за ежедневните им нужди като капсули за пране, коледни подаръци, спестявайки време и пари. Само през първата минута на кампанията бяха регистрирани 1095 поръчки, а през т.нар. "златна минута" - 07:04 ч., за една минута бяха поръчани 2282 броя продукти, което е с 656 повече от златната минута през 2021 г.

Какви са водещите тенденции, които забелязахте?

- Тазгодишното издание на eMAG Black Friday потвърди, че електронната търговия вече е константа в навиците за пазаруване на българите, с потенциал да отговори на очакванията по отношение на разнообразие на продуктови категории, добри оферти, различни методи за доставка и плащане.

Потребителите търсят една дестинация за различни видове покупки и поръчват продукти от най-разнообразни категории - добавяли са средно над 3 продукта в пазарската си количка в рамките на кампанията. Заедно с това са отделили по-висок бюджет за покупките си: средно 591 лв., което е увеличение със 161 лв. спрямо миналата година.

И, разбира се, налице е продължаващият take over на посещенията през мобилни устройства, които достигат най-високото си ниво до момента, съставлявайки 81.76% от общия брой посещения. Доверието в платформата води и до рекордни показатели на плащанията с карта: 26.91% от поръчките бяха платени онлайн, най-големият процент до момента, тъй като все повече клиенти предпочитат да използват лесен и безопасен начин на плащане. По време на кампанията клиентите се възползваха и от eCREDIT опциите за покупки на изплащане без лихва, така че месечният им бюджет да не бъде нарушен.

Какви бяха част от най-търсените продукти?

- За деня на кампанията регистрирахме поръчки на обща стойност 58.5 милиона лева, с 2.6 милиона повече от миналата година. Поръчваните продукти са от различни категории, както от eMAG, така и от 1816 Marketplace търговци на платформата, като сред най-популярните са: мебели, стоки за дома и авто, следвани от продукти за деца, парфюми, лична грижа и козметика, смартфони и малки домакински уреди, лаптопи и ИТ продукти.

Това издание на кампанията потвърди, че хората са готови да похарчат повече за атрактивните оферти през деня и са се възползвали от момента, за да купуват както дълготрайни стоки, така и такива за ежедневна употреба. Най-разнообразната поръчка е направена от Марково и включва 44 броя продукти от 29 различни категории, а поръчаният продукт с най-висока стойност е дрон DJI Mavic 3 за 8569.99 лв.

От необичайните оферти, предлагани от търговци на платформата специално за кампанията, най-голям интерес са привлекли ваучери за кулинарни изживявания (188 поръчки), монети и благородни метали (поръчки на 79.4 г), ваучери за курсове за личностно развитие (40 поръчки).

Как се подготвихте за това събитие?

- Започнахме още през лятото, както направиха и търговците от нашия eMAG Marketplace. Подготовката беше на всички нива - оферти, услуги, технологии, разнообразни методи за плащане и доставка, за да обезпечим първокласно потребителско изживяване.

Тази година доставяме поръчки, направени в рамките на кампанията, от усъвършенствания с иновации логистичен център до Букурещ - в Джойта, Румъния. В него има най-съвременни технологии, които ни позволяват да бъдем още по-ефективни и продуктивни - оборудван е със смарт рафтове и модерни роботи след инвестиция на групово ниво в технологични иновации, която може да достигне 43 милиона евро. Тази организация ни позволи да започнем да доставяме първите поръчки още същия ден, 18 ноември, и да си поставим за цел всички поръчки на продукти, предлагани от eMAG по време на кампанията, да бъдат доставени най-късно до 3 декември. В резултат 36.85% от поръчките ще бъдат доставени до шоуруми на eMAG, куриерски офиси и easybox денонощни автоматични станции.

Над 300 продукта, поръчани до 9 ч. в деня на кампанията със заявено място за доставка easybox в София, бяха доставени още същия ден и над 12% от тях са били взети от клиентите още в деня, когато са ги поръчали.

Другият важен елемент за успеха на кампанията са офертите, които трябва да са от разнообразни продуктови категории, налични и с атрактивни цени. Осигурихме над 2 милиона броя продукти на склад, предлагани от eMAG и от Marketplace търговците на цени, определени от тях, като над 500 000 продукта, част от eMAG Black Friday 2022, бяха с най-ниска цена на платформата за последната година.**

Мащабът на кампанията е наистина впечатляващ, още повече че тя се провежда в рамките на само един ден - какви други акценти от нея бихте споделил?

- Близо 40 милиона продуктови страници са били посетени от потребителите по време на eMAG Black Friday, като общото време на престой на всички посетители на платформата се равнява на 49 години, 105 дни и 6 часа. Отново - само за един ден, за по-малко от 24 часа. Към седмия час от началото на кампанията най-високият брой посетители едновременно на сайта е бил 69 590. Ще дам и примери за скоростта, с която може да се изчерпи количеството бройки от даден продукт, определено за кампанията - предвиденото количество от 350 бр. сет Tefal беше разпродадено за 1 минута и 14 секунди.

Неслучайно слоганът на това издание беше, че в годината има 52 петъка, но eMAG Black Friday е само един - и зад него стоят сериозни инвестиции, много работа, експертен и отдаден екип и опитът ни като един от водещите онлайн ритейлъри за региона.

*Проучването е поръчано от eMAG и проведено по телефона между 20 и 31 октомври 2022 г. сред национално представителна градска извадка от 1008 респонденти на възраст между 18 и 55 години.

**Важи за периода 1.01-18.11.2022 г. и не се отнася за продукти, предлагани извън платформата emag.bg.