Hermes отново ще повиши цените на луксозните си стоки
Френската компания увеличава продажбите и изпреварва конкурентите
Ния Раденкова
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Производителят на чантите Birkin Hermes заяви, че ще повиши цените си отново тази година, след като продажбите му скочиха със 17.5% през четвъртото тримесечие на 2023 г. Френската компания продължава да изпреварва конкурентите си, когато икономическите условия се влошават.
Акциите на компанията отвориха търговията в петък с 4.2% по-високо, след като продажбите за трите месеца до края на декември достигнаха 3.36 млрд. евро, което представлява ръст със 17.5% при постоянни валутни курсове. Очакванията бяха за покачване с 14%.
Hermes съобщи, че ще изплати бонус от 4000 евро на всеки от своите над 22 хил. служители в цял свят.
Компанията планира да повиши цените с 8-9% тази година в световен мащаб, заяви изпълнителният председател Аксел Дюма.
Миналата година Hermes повиши цените с около 7% в световен мащаб с изключение на САЩ, където увеличението беше около 3%, и Япония, където то беше двуцифрено поради валутните колебания.
Hermes се превърна в един от най-постоянните лидери в индустрията на луксозните стоки благодарение на класическия си дизайн и внимателното управление на производството и запасите, което спомага за поддържането на аурата на изключителност на марката.
"Hermes играе в различна лига", заявиха анализаторите на JPMorgan в бележка. "Hermes идва днес, показвайки според нас какво представлява истинската свръхдоставка", казаха те, посочвайки силната динамика на марката и голямата парична възвръщаемост за акционерите.
Анализаторите на Citi смятат, че компанията "е добре позиционирана през 2024 г.".
Френската компания за луксозни стоки отбеляза силен растеж във всички региони и "динамичен" растеж в Китай, където инвеститорите се притесняват от забавянето на възстановяването след пандемията от ковид.
"Не е имало прекъсване на тенденциите", казва Дюма, като отбеляза, че макар да е забелязал по-малък трафик в търговските центрове в Китай по време на последното си пътуване до страната през четвъртото тримесечие, "това не се е отразило на нашите данни".
Оценката на Hermes е по-висока от тази на конкурентните луксозни групи. Нейното 12-месечно съотношение цена/печалба, базирано на прогнозираната печалба, е 47.7 по данни на LSEG. За сравнение - LVMH е с 24.2, а Kering - с 15.6.
Чанти като желаните модели Birkin на стойност над 10 хил. долара са достъпни само за най-богатите купувачи, които обикновено са по-устойчиви на неблагоприятни икономически условия.
2 коментара
Добър парфюм имат мъжки, ама и сега си е скъп.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.