Продажбите на автомобили в Германия ще изостанат от глобалното възстановяване на сектора

Производството на електрически коли в страната се очаква да намалее

Германия е вторият по големина производител на леки електромобили в света след Китай, макар и да изостава значително.
Германия е вторият по големина производител на леки електромобили в света след Китай, макар и да изостава значително.
Германия е вторият по големина производител на леки електромобили в света след Китай, макар и да изостава значително.    ©  Reuters
Германия е вторият по големина производител на леки електромобили в света след Китай, макар и да изостава значително.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Продажбите на автомобили в Германия изостават от възстановяването на световния пазар на леки автомобили, като през 2024 г. се очаква да бъдат с 25% по-ниски от нивата преди пандемията. Това показват данни на германската автомобилна асоциация VDA, цитирани от Reuters.

VDA очаква световният пазар на леки автомобили да нарасне с 2% през тази година до 77.4 млн. автомобила, което е близо до предпандемичното ниво от 78.8 млн.

Пазарът на леки автомобили в Германия се очаква да се свие с 1% до 2.82 млн. автомобила, което все още е с една четвърт по-малко, отколкото преди пандемията, обясняват от асоциацията.

Проблемите във веригата за доставки до голяма степен са решени, но бизнес средата за германските производители на автомобили остава предизвикателна, заяви главният икономист на VDA Мануел Калвайт.

По-малко продажби на EV

По данни на VDA продажбите на електромобили в Германия са намалели с 16% през 2023 г., а през 2024 г. се очаква да спаднат с още 9%.

Докато продажбите на plug-in хибриди се очаква да нараснат до 185 хил. от 176 хил., тези на електромобили с батерии ще спаднат до 451 хил. от 524 хил., прогнозира асоциацията.

Въпреки това се очаква производството на електрически автомобили в Германия да се увеличи с 19% през тази година до 1.45 млн., като голяма част от германската продукция е предназначена за износ.

Германия е вторият по големина производител на леки електромобили в света след Китай, макар и да изостава значително - в страната са сглобени 1.2 млн. автомобила през 2023 г., в сравнение с 6.6 млн. в Китай. Тя е следвана плътно от САЩ, които са произвели 1.1 млн. електрически автомобила през миналата година според данни на VDA и S&P Global Mobility.

5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар