Tesla за първи път беше изпреварена от китайската BYD по тримесечни доставки

Продажбите за четвъртото тримесечие на групата на Илон Мъск надминават прогнозите, но изостават от китайския конкурент

Годишните продажби на Tesla са 1.81 млн. автомобила през 2023 г., докато BYD е доставила 1.58 млн. напълно електрически автомобила.
Годишните продажби на Tesla са 1.81 млн. автомобила през 2023 г., докато BYD е доставила 1.58 млн. напълно електрически автомобила.
Годишните продажби на Tesla са 1.81 млн. автомобила през 2023 г., докато BYD е доставила 1.58 млн. напълно електрически автомобила.    ©  Reuters
Годишните продажби на Tesla са 1.81 млн. автомобила през 2023 г., докато BYD е доставила 1.58 млн. напълно електрически автомобила.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Tesla беше изместена от китайската BYD като най-голям производител на електромобили в света през последното тримесечие на миналата година, след като за първи път регистрира по-малко доставки от китайския си конкурент. Американската компания, ръководена от Илон Мъск, е продала 484 хил. автомобила през четвъртото тримесечие, което е повече от очакваните 473 хил. от анализаторите, анкетирани от LSEG. В понеделник BYD съобщи за рекордни продажби на автомобили само на батерии - 526 хил. за същия период, подпомогнати от силния край на годината на китайския пазар на електромобили.

Така за първи път китайската група надминава тримесечните продажби на електрически автомобили на Tesla. Детронирането на Tesla от BYD отразява възхода на малко известната китайска група само преди десетилетие, която самият Мъск публично отхвърляше, съобщава Financial Times.

Разрастване извън Китай

Въпреки че растежът на BYD е постигнат предимно в Китай, сега тя се фокусира върху намирането на нови чуждестранни пазари, включително в Европа. Успехът на BYD в конкуренцията с Tesla също така подчертава борбата на старите автомобилни производители от САЩ, Европа, Япония и Южна Корея да се адаптират към бързо променящите се предпочитания на потребителите за по-евтини и по-интелигентни електрически превозни средства.

В изявление, публикувано в Китай, базираната в Шънджън група се нарече "световен шампион" за "превозни средства с нова енергия", след като отбеляза общи годишни продажби над 3 млн. за 2023 г. на своите превозни средства, които включват и хибридни автомобили с възможност за включване към електрическата мрежа.

Годишните продажби на Tesla са 1.81 млн. автомобила през 2023 г., докато BYD е доставила 1.58 млн. напълно електрически автомобила. Според анализатори през по-голямата част от последните 12 месеца BYD се е възползвала от намаленията на цените, предизвикани от стремежа на Tesla да завладее пазарен дял, което е накарало потребителите да се насочат към по-евтините китайски модели.

BYD е основана от Уанг Чуанфу, бивш университетски преподавател, в средата на 90-те години на миналия век. След като се фокусира върху производството на акумулаторни батерии, включително за първите мобилни телефони, компанията разширява дейността си в автомобилната индустрия в началото на този век. Ранният успех на китайската група накара Berkshire Hathaway на Уорън Бъфет да инвестира в компанията през 2008 г.

Вертикално интегрираната структура на BYD - тя контролира мините и произвежда батерии и чипове, я превърна в трън в очите за чуждестранните конкуренти в хода на прехода на световната автомобилна индустрия от двигателите с вътрешно горене.

В края на миналата година шест от най-продаваните модели на електрически превозни средства в Китай, най-големия автомобилен пазар в света, са били автомобили на BYD по данни на Automobility, базирана в Шанхай консултантска компания. Докато делът на BYD в продажбите се е увеличил до над 35%, Tesla "се бори" да не изостава от темпото на пускане на продукти от китайските си конкуренти, смята консултантската компания.

Все още няма коментари
Нов коментар