Ford съкращава 11% от персонала си в Европа заради прехода към електроколи

Марката ще бъде приложена през следващите две години

Съкращенията ще бъдат главно в Германия и Великобритания
Съкращенията ще бъдат главно в Германия и Великобритания
Съкращенията ще бъдат главно в Германия и Великобритания    ©  Reuters
Съкращенията ще бъдат главно в Германия и Великобритания    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Американският автомобилен производител Ford обяви, че през следващите две години ще освободи 3.8 хил. работници в европейските си заводи. Това се равнява на 11% от общата работна ръка на компанията на континента. Съкращенията ще бъдат главно в Германия и Великобритания, където има предприятия в Кьолн и Аахен, Германия и Дънтън, Англия. Германското поделение ще се раздели с 2.3 хил. заети, 1700 от които в разработката на коли. На Острова без работа ще останат 1300, 1000 от които в същата сфера.

Новината идва след като изпълнителният директор на компанията Джим Фарли още през ноември предупреди, че тенденцията за преминаване към електрически автомобили (EV) ще направи около 40% от екипите за разработка на продукти излишни. Обявените съкращения представляват именно 40% от този отдел на базирания в Детрой производител в Европа. В момента за компанията работят 34 хил. служители на Стария континент.

"Количеството работа [за разработването на продукти], което трябва да се свърши, е значително по малко", заяви шефът на Ford във Великобритания Тим Слатър пред Financial Times. "Търсенето на дейностите по разработване на продукти в световен мащаб намалява, защото реалността е такава, че след като технологията е разработена, става много по-лесно е да се използва многократно в бъдещи превозни средства", добавя той.

В Европа компанията очаква да продава единствено EV до 2030 г., а микробусите с двигатели с вътрешно горене ще спрат да се продават до 2035 г. Въпреки това компанията очаква две трети от търговските продажби на микробуси да бъдат изцяло електрически или plug in хибриди до 2030 г. Ford планира седем нови електрически модела в Европа, център за производство на батерии в Германия и съвместно предприятие за производство на никел клетки в Турция като част от усилията за завземане на пазарен дял при електрическите автомобили. Автомобилният производител също така ще инвестира 150 млн. паунда в завода си Хейлууд в Ливърпул, за да разшири производството на части за електрически превозни средства. Новата финансова инжекция за завода идва, след като миналата година инвестира в него 230 млн. паунда.

Трудности в Германия

Според германския профсъюз IG Metall последствията за местните работници "ще бъдат невъобразими", а освен това решението поставя бъдещето на заводите на компанията в страната под въпрос. От американския производител обаче отхвърлиха тези твърдения, като изтъкнаха скорошното инвестиране на 2 млрд. долара в производствения център в Кьолн, за да може той да произвежда нов тип EV. Все пак Ford води преговори за продажба на завода си в Саарлоуис, макар и за момента да не е намерила потенциален купувач. "Ако преговорите между Съвета за работа и ръководството през следващите седмици не гарантират бъдещето на работниците, ние ще се присъединим към процеса. Няма да се сдържаме от мерки, които биха могли сериозно да повлияят на компанията не само в Германия, но в цяла Европа ", заяви говорител на IG Metall пред CNN.

Европейският персонал на Ford за последно беше намален през 2019 и 2020 г., когато производителят искаше да постигне оперативен марж от 6% в региона, но пандемията направи изпълнението на тази цел невъзможно. Компанията сигнализира за повече намаляване на разходите при обсъждането на резултатите си в началото на февруари, като главният финансов директор Джон Лоулър заяви, че ще бъде "много агресивен" в понижението на разходите в производството и операциите по веригата на доставки. Лоулър също така заяви, че производителността на инженерите в Европа е била с 25 до 30% по-ниска, отколкото трябва да бъде. Ford също така намалява персонала си и в САЩ, тъй като компанията иска да постигне 3 млрд. долара годишни спестявания, като същевременно инвестира над 50 млрд. в EV до 2026 г.

Все още няма коментари
Нов коментар