🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Фантастико" инвестира 25 млн. лева в нов търговски комплекс в Перник

Това е 45-и супермаркет за българската верига, която има магазини в София, Кюстендил, Елин Пелин и Банкя и строи нов обект в Ботевград

''Фантастико''    ©  ''Фантастико''
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"Фантастико" инвестира 25 млн. лева в нов търговско-развлекателен комплекс в Перник, който ще отвори официално на 26 август. Това е 45-и супермаркет за българската верига, която има магазини в София, Кюстендил, Елин Пелин и Банкя и строи нов обект в Ботевград.

Новият комплекс

"Инвестицията в Перник е изцяло със собствени средства", уточни за "Капитал" изпълнителният директор на "Фантастико" Светослав Гаврилов. Комплексът е построен за 10 месеца от "Бараж груп" и е разположен на 11 хил. кв. метра площ. "Това е втори обект на "Фантастико", който изгражда нашата фирма. Първият беше в столичния квартал "Манастирски ливади-запад", посочи Костадин Чуклев, собственик на строителната компания.

Магазинът в Перник ще предложи над 45 хил. артикула. Сред тях са продукти от малки ферми, щанд за био- и специализирани храни, книги и учебни пособия. Хляб и закуски се месят и пекат на място, а транжорната за месо е стъклена и всичко в нея е видимо за посетителите.

В търговския комплекс има още книжарница, аптека, оптика, химическо чистене, застрахователен брокер, тото пункт, Еasypay, зоомагазин, парфюмерия, боулинг, кафетерия. Той разполага и със 157 паркоместа. Отварянето на комплекса гарантира 145 нови работни места, от които 106 са в търговския обект.

"Фантастико" и в Ботевград

"Фантастико" строи супермаркет и в Ботевград, в който инвестира 15 млн. лв. За целта през септември миналата година компанията приключи сделка за купуването на имот с площ 6700 кв.м. Очаква се супермаркетът да бъде открит до края на годината. Планира се търговският обект да е с кафетерия, детска площадка и паркинг.

"Ще изпълним и за тази година инвестиционната си програма, така както го направихме и през 2020 г. Тогава въпреки пандемията отворихме два магазина в столицата, както бяхме планирали. И по-важното е, че всичко това се извършва със собствени средства на компанията, без кредити", коментира за "Капитал" Светослав Гаврилов.

На 27 февруари 2020 г. отвори врати нов магазин на веригата в кв. "Манастирски ливади-запад" в столицата. Супермаркетът е разположен върху над 2000 кв. метра, а инвестицията в него е 13.7 млн. лв. без ДДС.

На 4 юни 2020 в Банкя беше открит още един супермаркет, инвестицията в който е около 20 млн. лв. Той е разположен върху 7000 квадратни метра разгъната застроена площ и е изграден на четири нива: паркинг със 129 места и зарядни станции за електромобили; търговска зала; складове; офиси и зона за почивка. В него има и аптека, застрахователен брокер, зоомагазин, Easy Pay, химическо чистене, банкомат. Строителството е продължило осем месеца.

Веригата "Фантастико" е създадена през 1991 г. и вече притежава 45 супермаркета. В компанията работят над 3000 служители.

Според класацията "Капитал Топ 100" за 2020 г. групата "Фантастико" (която включва "Европа ВН", "Евро харт", "Винтерко БГ", "Ван холдинг", ЕТ "Валери Николов", "Юнисейф", "Дар ГН") отчита 627.7 млн. лв. приходи от продажби (ръст около 5%) и 21.7 млн. лв. печалба.

Блиц

Светослав Гаврилов: Работим по откриване на магазин в столичния квартал "Левски"

Какво развитие планира "Фантастико" в средносрочен план?

- Вече 30 години показваме какво правим и се надявам, че ще продължим със същите стъпки. Имаме много проекти за развитие, които са на различен етап. Работим например по проект за откриване на обект в столичния кватал "Левски". Гледаме и други градове, Пловдив например. Ние не само правим нови магазини, ние инвестираме същите средства в съществуващи магазини, защото не може да си позволим те да изостават технологично. Ето защо за следващата година предвиждаме основна реконструкция на два обекта в София - на "Симеоновско шосе" и в "Младост 4". Ще направим така, че те да изглеждат по същия начин както новите магазини. Всеки район е важен, клиентите трябва да получават една и съща качествена услуга.

Какво е оценка ви за потенциала на българския пазар за нови магазини?

- Не сме анализирали цяла България. Нашият отдел "Експанзия" прави проучване за районите, в които планираме да влезем - брой население, заетост, трафик и т.н., за да изберем най-подходящата локация. Правим много подробен анализ за конкретния град или район, защото инвестираме собствени средства. Нямаме централа, която да ни отпуска пари, всичко, което инвестираме, трябва да сме го изкарали и да е много добре планирано.

Какъв формат магазини планирате да изграждате?

- Подобен на този в Перник. Убедени сме, че когато отваряме магазин в нов район, той трябва да е от по-голям формат. Конкурираме се с местни и международни вериги, затова трябва да предложим нещо, което ни отличава, а не просто да направим магазинче от 200 кавдратни метра и да твърдим, че присъстваме в този град или район.