🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Полската верига за детски дрехи Cool Club открива магазини в България

Обектите ще са на франчайз чрез българската компания "Куул клъб", ще има и онлайн магазин от октомври

Първият магазин вече отвори в Sofia Ring Mall. Вторият ще бъде открит в столичния The Mall на 4 септември
Първият магазин вече отвори в Sofia Ring Mall. Вторият ще бъде открит в столичния The Mall на 4 септември
Първият магазин вече отвори в Sofia Ring Mall. Вторият ще бъде открит в столичния The Mall на 4 септември    ©  Cool Club
Първият магазин вече отвори в Sofia Ring Mall. Вторият ще бъде открит в столичния The Mall на 4 септември    ©  Cool Club
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Нова верига за детска и бебешка мода Cool Club ще работи в България. Марката е собственост на полската компания Smyk. В България ще се развива на франчайз чрез фирма "Куул клъб", която държи мастер франчайз правата за страната, уточни за "Капитал" Павел Панов, съсобственик на българското дружество. Първите два обекта вече са договорени в столични молове, наесен ще има и онлайн магазин.

Това е поредната полска верига, която ще работи в България. В страната вече присъстват ССС (obuvki.bg), Pepco, Reserved, House, Cropp, Mohito, Sinsay. Всички те са насочени към масовия клиент.

Дебют в молове

Павел Панов, който заедно с Донка Панова притежава софийското "Куул клъб", има над 5 години опит като директор "Бизнес развитие" в Оffice 1 Superstores, САЩ, където е отговарял за навлизането на бранда в 15 държави и по думите му е въвел в България още над 7 франчайз марки.

Първият магазин Cool Club вече отвори в Sofia Ring Mall. Вторият ще бъде открит в столичния The Mall на 4 септември. "През октомври ще заработи и онлайн магазин", коментира за "Капитал" Павел Панов.

Веригата предлага облекла, обувки и аксесоари за деца от 0 до 14 години. По правило магазините се разполагат на площ между 150 и 300 квадратни метра и предлагат между 7000 и 10 000 артикула в три сектора - за бебета от 0 до 2 години, за деца от 3 до 8 години и за подрастващи от 9 до 14 години. Във всеки от тях са обособени секции за момчета и за момичета.

"Всеки месец клиентите могат да намерят нова тематична колекция Cool Club за децата, съобразена с модните тенденции", коментира за "Капитал" Оливия Шеницка, регионален мениджър "Визуален мърчандайзинг" на Cool Club.

"Това, което ни отличава, е, че всеки месец в магазините се предлага нова колекция, или около 2800 варианта на сезон. Колекциите се изработват по поръчка на дизайнерите на Smyk. Веригата не е дискаунтър, не е и бутик, а предлага артикули в средния масов ценови сегмент", обясни Павел Панов.

Около 100 хил. евро инвестиция

"Средната инвестиция за откриване на един магазин в София е около 100 хил. евро и включва първоначалното зареждане на обекта. Средствата са изцяло наши, полската компания майка не участва с финансиране", уточни Павел Панов.

Получателят на франчайз права трябва да спазва изискванията на Smyk за разположение на секциите, за цветовете, интензитета на осветление, цялостната визия в търговския обект. Полската компания изпраща напълно готови визуални елементи - лого, снимки с модели, графични елементи и др., които са част от интериора на магазините. Smyk не участва в маркетинга на местните поделения, но предоставя готови фотосесии и видеа, които получателите на франчайз права могат да използват безплатно.

"Целта е в следващите пет години да открием поне 15 магазина Cool Club в страната. Нашата компания има право да преотдава франчайз права за този бранд на други кандидати, които искат да отворят магазин в своя град", обясни Павел Панов. Условията за франчайз се уточняват, но е ясно, че ще включват малка първоначална такса и роялти, не повече от 1% от годишния оборот, уточни Панов.

Полската компания

Първият магазин Smyk е открит през 1977 г. във Варшава. От 2001 г. през нова компания се развиват марките Cool Club (за детска и бебешка мода) и Smiki (за детски играчки). Smyk отваря първите си задгранични магазини в Украйна и в Германия през 2006, а три години по-късно и в Румъния. От 2013 развива марките чрез франчайз модел.

През 2016 г. британският фонд Bridgepoint придобива Smyk Group в сделка за около 260 млн. долара.

"Днес компанията присъства в 26 държави, в три от които директно, а в останалите - чрез франчайз модел, предимно в Европа и ОАЕ. Притежава над 470 магазина, от които над 200 на франчайз и над 270 собствени, продава и онлайн. Заетите са над 3500 общо. Оборотът й за 2021 г. е 365 млн. евро, а EBITDA (печалба преди лихви, данъци и амортизации) е 31.5 млн. евро", коментира за "Капитал" Гржегорж Суханек - главен франчайзинг мениджър на Smyk.

Все още няма коментари
Нов коментар