"Билла България" ще инвестира 68 млн. лева за експанзия и реновиране на обекти

През следващата година веригата ще приема онлайн поръчки и в Пловдив, Варна и Плевен

Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на "Билла България": Миналата година бяхме на трето място в REWE Group по ръст на оборота. Тази година запазваме същото място, което означава, че сме видими в състава на групата.
Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на "Билла България": Миналата година бяхме на трето място в REWE Group по ръст на оборота. Тази година запазваме същото място, което означава, че сме видими в състава на групата.
Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на "Билла България": Миналата година бяхме на трето място в REWE Group по ръст на оборота. Тази година запазваме същото място, което означава, че сме видими в състава на групата.    ©  "Билла България"
Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на "Билла България": Миналата година бяхме на трето място в REWE Group по ръст на оборота. Тази година запазваме същото място, което означава, че сме видими в състава на групата.    ©  "Билла България"
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"Билла България" ще инвестира 68 милиона лева в откриването на 12 нови магазина и в реконструкция на 11 вече работещи през 2024 година, каза за "Капитал" по време на пресконференция изпълнителният директор на компанията Вигинтас Шапокас. Освен това веригата ще вложи 3 млн. лева във фотоволтаични инсталации, разположени върху покривите на пет нови фирмени паркинга. Българското дружество ще инвестира и 30 млн. лева във вече започналото строителство на втора складова база край Стара Загора, чиято обща стойност е 50 млн. лв. Новост е също, че след като предложи възможност за онлайн пазаруване на столичани, през следващата година "Билла България" ще приема онлайн поръчки и в Пловдив, Варна и Плевен.

Отново ръст на оборота

За първите 10 месеца на годината "Билла България" отчита 15.8% скок на оборота, който надхвърля 1.1 млрд. лева. При сравняване на база един и същ брой магазини увеличението на продажбите е 12%. Компанията отбелязва и 5.5% ръст на броя клиенти. Расте и пазарният й дял - от 19.2% в стойност за януари - октомври 2022 на 19.7% - за десетте месеца на 2023, по данни на NielsenIQ, съобщи Вигинтас Шапокас.

"Миналата година бяхме на трето място в REWE Group по ръст на оборота. Тази година запазваме същото място, което означава, че сме видими в състава на групата", коментира изпълнителният директор на българското дружество.

С над 150 магазина

Търговската верига запазва лидерската си позиция в страната по брой филиали с над 150 магазина. През тази година компанията инвестира 62 млн. лв. в експанзия и реновиране. Тя обнови 12 действащи търговски обекта, а новоизградените до края на годината ще станат 12. За първи път "Билла" стъпва в Созопол, Чирпан, Троян, Силистра и село Граф Игнатиево. Експанзията означава и 250 нови работни места през тази година, обобщи Вигинтас Шапокас.

С инвестиция от 5 млн. лв. компанията вече модернизира филиала си в столичния квартал "Хиподрума", който по думите на Вигинтас Шапокас е пример за "магазин на бъдещето" - с повече естествена светлина и декорация от природни материали, с готови кулинарни решения, за възможност за редица услуги под един покрив, със 180 места за паркиране.

50 млн. лв. за нова складова база

Компанията разшири с 8000 кв.м централната си база в с. Мусачево край София. С инвестиция от 50 млн. лв. търговската верига изгражда нова регионална складова база до село Загоре, край Стара Загора. Депото обхваща територия от 55 декара и ще обслужва районите на Централна и Южна България. Откриването е планирано за първата половина на 2025 г. и ще разкрие над 250 нови работни места в региона. Обектът ще бъде сертифициран по международния BREEAM стандарт за зелено строителство, който гарантира, че складовата база е проектирана и ще бъде управлявана с минимален отпечатък върху околната среда и по най-високите стандарти за устойчивост, уточняват от веригата.

"BILLA Днес" - в кварталите и малките населени места

Плановете на компанията предвиждат отваряне на магазини в нов формат - "BILLA Днес". Това са обекти с 450-600 кв.м площ, разположени в кварталите и в по-малки населени места, с около 4000-4500 артикула, подбрани в зависимост от търсенето и спецификите на конкретния регион и локация, за да отговорят на всекидневните нужди на клиентите. Купувачите ще могат да се възползват от промоциите, валидни за цялата верига. Първият магазин "BILLA Днес" беше открит в Силистра, следващият е в гр. Добрич. За тази година са планирани четири такива обекта, съобщи Вигинтас Шапокас.

Потребителите очакват повече промоции

Компанията продължава да изследва потребителското поведение. Най-важните фактори за избора на място за пазаруване са по-ниските цени и добрите оферти, качеството на продуктите, близостта до дома и разнообразният асортимент, показва скорошно проучване на "Билла България".

"Двадесет процента от клиентите твърдят, че пазаруват по-малко и търсят програми за лоялност, което също води до по-ниски цени. Хората очакват повече промоции и подкрепа за българските производители. Шестдесет процента от потребителите посочват, че произходът на продуктите влияе върху избора им", обобщи Вигинтас Шапокас.

Той подчерта, че веригата продължава да задържа инфлацията за крайния потребител, като "инвестира в ключови продуктови категории". "През октомври инфлацията в покупната цена (от веригата към доставчиците) е 6.18%, а в продажната (от "Билла" към клиентите) - 1.60%. Нещо повече - през последните три седмици в "Билла България" отбелязваме дефлация - 1.45 за последната седмица и 2.6% - преди две седмици", съобщи Вигинтас Шапокас.

По данни на веригата тя продължава да предлага над 1500 артикула на промоция всяка седмица, както и тематични съвместни инициативи с доставчици за по-ниски цени.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 3
    sqw avatar :-|
    sqw

    За мен Billa е най-модерната и социално-отговорна верига супермаркети в България. По-новите им магазини изглеждат наистина невероятно. За съжаление обаче,в повечето градове (с изключение на София и Пловдив) Billa присъства само като магазин тип "квартална бакалия", а пазарната ниша на голям супермаркет беше отстъпена без никаква битка на Kaufland.

    Нередност?
Нов коментар