🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Защо е най-важният въпрос в социалния маркетинг

Вторият панел на DigitalK мина под знака на това как да ангажираме потребителите онлайн

   ©  Анелия Николова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Във втория панел на конференцията за дигитални технологии на "Капитал", която се провежда днес в Народния театър "Иван Вазов", лекторите се опитваха да дадат отговор на един от въпросите, които най-силно занимават маркетинг специалистите в момента - как да ангажират потребителите онлайн.

Мартин Блиндер, съдружник и ръководител "Стратегическо планиране и криейтив" в агенцията за пълно рекламно обслужване Essence Digital, наблегна на това колко са важни данните, с които разполагаме за своите потребители, за да правим адекватен и фокусиран маркетинг. Перифразирайки изпълнителния директор на Google Ерик Шмидт, той посъветва рекламодателите: "Сложете най-добрите си маркетолози да работят с информацията." (Оригиналната фраза на Шмидт е "Сложете най-добрите си хора в мобилните технологии"). И след това добави: "Да събирате данни за своите потребители трябва да бъде приоритет за вашия бизнес, но помислете внимателно точно от каквo имате нужда."

Според Блиндер дори събирането на информация би следвало да става чрез ангажиране на самите потребители, така че самите те да имат желание и да предоставят данни за себе си на маркетолозите. Той определи "ангажиращият дигитален маркетинг" като следващото ниво в индустрията, констатирайки, че традиционното маркетинг присъствие онлайн чрез банери и "търсене" е по-скоро зад гърба ни.

Мартин Блиндер отбеляза, че четирите стълба на ангажирането на потребителите с дадена марка онлайн са – новини, забавление, образование и практичност. По този начин брандът би могъл да стане част от житейския цикъл на хората и още по-важно - част от свободното им време. "Хората вече очакват да си общуват с марките постоянно онлайн. Създаването на преживявания за тях е 24-часово шоу", каза Блиндер. И даде практичен съвет: "Имате нужда от страхотни копирайтъри, които да създават съдържание за вашата марка онлайн. Groupon например имат такива и карат своите потребители да се усмихват".

Мат Монахан, съосновател на Sharethrough и директор в The Ecip Media Group пък беше категоричен, че най-важният въпрос в социалния маркетинг трябва да бъде "защо?". "Ние горе-долу знаем какво правим в социалните мрежи, долу-горе знаем и как да го правим, но по-важното е знаем ли защо го правим", коментира той. "Рекламодателите често казват: искаме да имаме фенове във Facebook, последователи в Twitter и много гледания на нашите видеа в YouTube. Но аз питам: "Защо? Какво прави всичко това за вашия бизнес?", реторично попита Монахан.

Той посъветва рекламодателите да не инвестират сляпо в онлайн, подвеждайки се по това какво е модерно в момента. "С използването на Facebook като маркетинг канал ще се случи същото, което се случи с email маркетинга", предупреди Мат Монахан. Другият му съвет беше, че вместо да купуват медии онлайн, рекламодателите трябва да инвестират в това самите те да се превърнат в медийни компании, произвеждайки съдържание за своите марки.

Втората част на панела беше отделена на онлайн търговията. В нея финансовият блогър в Reuters Феликс Салмън се фокусира върху бизнес потенциала на сайтовете за групово пазаруване, разглеждайки в частност бизнес модела на Groupon. Той го отличи като източник на няколко иновации, като например това, че дават гарантирани резултати на рекламодателите и безплатна реклама на търговците, използвайки и имейлите, които изпращат на потребителите като брандинг платформа. Той обаче посочи и рисковете, които все още стоят пред Groupon, въпреки скоростта, с която се разрастват. Според Салмън най-голямото предизвикателство пред мениджмънта на компанията е как да си изградят репутация на бранд, който е "тук, за да остане".  

Повече за DigitalK, представянията на лекторите и идеите, които те споделиха - в съботния брой на "Капитал"

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 3
    opsss avatar :-|
    Opsss
    • - 1
    • + 6

    Хайде пък ще чакаме съботния брой. Матрицата за взимане на потребителски решения винаги е била една и съща и никога не се е променяла. Но пък не е лошо да се поупражняваш в словоблудство.
    Ах, данни. Да, те потребителите са тъпи и не се усещат, че събирането на данни е в тяхна вреда. Какво друго да очакваш от Гугъл като мислене.
    Блиндер изброява основните принципи на ефективното шерване. Тези принципи са универсални. Какви марки го гонят не ми е ясно. Социалните мрежи се водят от личности, не от марки. Ако си личност, а не тъп бранд ще имаш успех. И следват детайли разбира се, но ще ги спестя най-безскрупулно.
    Салмън, имам чуството, че си пропуснал последните резултати на Групон и някой разследвания в УСА. Но стига толкова злобни и малоумни забележки.
    Мат е на място. Правилният въпрос. И общо взето насоката му е абсолютно вярна. Комплименти. Който разбрал, разбрал.

    Нередност?
  • 4
    comandante avatar :-|

    До коментар [#3] от "Opsss":
    Отлично прозрение!
    Гугъл притежава материал за анализи който може да се сравнява по обем само със снимките на далечни галактики от телескопите!
    Разбира се това струва много пари и достъп до информацията имат само няколко корпорации които си плащат на Гугъл за да знаят какво искат хората! И тайните служби също си плащат !

    Нередност?
Нов коментар