🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Партньорството между KPMG ITS и ServiceNow се фокусира върху нуждите на региона на ЦИЕ

Маркус Кемпкес - регионален директор за Централна и Източна Европа в ServiceNow, Светослав Спасов - изпълнителен директор на KPMG ITS

Маркус Кемпкес - регионален директор за Централна и Източна Европа в ServiceNow (вляво), Светослав Спасов - изпълнителен директор на KPMG ITS
Маркус Кемпкес - регионален директор за Централна и Източна Европа в ServiceNow (вляво), Светослав Спасов - изпълнителен директор на KPMG ITS
Маркус Кемпкес - регионален директор за Централна и Източна Европа в ServiceNow (вляво), Светослав Спасов - изпълнителен директор на KPMG ITS    ©  KPMG ITS
Маркус Кемпкес - регионален директор за Централна и Източна Европа в ServiceNow (вляво), Светослав Спасов - изпълнителен директор на KPMG ITS    ©  KPMG ITS
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитки

Маркус Кемпкес е новият регионален директор за Централна и Източна Европа в ServiceNow. Той е математик, ИТ специалист и консултант, предприемач, мениджър с огромен опит, визионер. В кариерата си като предприемач е изградил три компании, а като мениджър е заемал високи позиции в компании като Microsoft, KPMG, Sapient.

Светослав Спасов е лидер с над 15 години опит в ИТ индустрията. От 2017 г. е изпълнителен директор на KPMG ITS. Той е част от екипа, който извежда компанията от стартъп до водеща в глобалната мрежа на KPMG и извън нея. В момента работи по разширяването на екипа на компанията и развитието на направления като киберсигурност, SAP Services и ServiceNow Consulting.

Компанията

KPMG ITS е компания за technology consulting & engineering services, вече най-голямата в България. Нейната мисия е да дигитализира бизнеса на групата от 154 KPMG компании по света и техните клиенти, както и да работи за клиенти извън мрежата на KPMG. В компанията работят около 400 експерти в 17 екипа, повечето от които старши специалисти в областта на информационните технологии, софтуерната разработка, облачните услуги и автоматизацията.

Опитът в дигиталната трансформация, придобит на глобално ниво, определено е безценен, но как може той да бъде приложен в Централна и Източна Европа? Нашият регион има своите особености и специфики, които не могат да бъдат пренебрегнати от компаниите, правещи бизнес тук. За утвърдени играчи като KMPG и ServiceNow обаче отговорът е очевиден - локалните партньорства крият ключа към успешните проекти, доволните клиенти и безпроблемно преодолените предизвикателства.

Изпълнителният директор на KPMG ITS Светослав Спасов и новият регионален директор за ЦИЕ в ServiceNow Маркус Кемпкес разказват как сътрудничеството ще помогне на двете компании, с какви трудности очакват да се сблъскат и какви цели са си поставили за следващите няколко години.

KPMG е глобален елитен партньор на ServiceNow. Как работи това партньорство и какъв бизнес стои зад него?

Маркус Кемпкес (М.К.): Преди партньорството беше фокусирано върху главните пазари като Великобритания, САЩ, Германия и т.н. Тъй като ServiceNow значително се разраства извън тези пазари, ние сега се фокусираме върху Централна и Източна Европа и се опитваме да вдигнем летвата как се случва сътрудничеството в тези - от наша гледна точка - развиващи се страни, където сме в начален етап на пазарно установяване. Тук нашият дял е сравнително малък и брандът ни не е познат, както например в Обединеното кралство, Германия, да не говорим за САЩ. Нашата работа сега е да вземем всички добри истории и интересни успешни примери за трансформация от много индустрии и да ги приложим тук. Това е моята основна цел - да променя начина ни на съвместна работа с KPMG в региона.

В тази връзка какви са спецификите на пазара в Централна и Източна Европа?

M.K: Много често западните компании имат грешното разбиране, че това е един пазар. Но всъщност той е фрагментиран, тъй като всички държави работят и се свързват много различно с технологичните компании. Много често ситуацията е - големи екипи и възможности в региона, а решенията се взимат другаде. Така че за нас перспективата за "излизане на пазара" е много различна. Например, ако продавате на компания с централа в Германия и тя има център за споделени услуги в Полша или България, как точно позиционирате дигиталната трансформация? На практика трябва да продавате на две места - трябва да убедите хората, които ръководят центъра за споделени услуги тук, в региона, но парите и бюджетът обикновено са в централата.

След това е ролята на CIO в региона. На ИТ мениджърите в страни като Швейцария, Германия и Великобритания им отне десетилетие да преминат от лидери по разходите и ефективността в CIO, създаващи стойност. И тази трансформация се случи за повечето от големите компании в големите западни икономики. Но не се е случила тук, в региона. Така че това означава, че за нас е изключително важно да започнем разговора обикновено не с ИТ мениджъра, а с бизнес лидерите. Именно затова са нужни партньорствата с локалните консултанти на тези клиенти.

Друго ключово наблюдение е, че индустриалните сегменти значително се различават по страни. Имаме Чехия, където производственият сектор е силен. Но след това имаме например и страни като Унгария и Гърция, където публичният сектор е силно доминиращ, дори много компании все още са държавна собственост и трябва да имаш стратегия за публичния сектор, без нея не можеш да бъдеш успешен. И това са основните неща, които научих след първите шест месеца на тази позиция и съм щастлив да развия това допълнително с местните партньори. Защото това също е ключов урок - трябва да отидеш локално, за да разбереш нуждите на пазара.

От своя страна как KPMG ITS Sofia планира да изпълнява ролята си в партньорството със ServiceNow в региона?

Светослав Спасов (С.С.): Стъпвайки на глобалното партньорство между KPMG и ServiceNow, целта сега е да го изградим и на регионално ниво. Ние сме консултантска фирма с водещо за индустрията знание, което може да се комбинира с технологичните продукти и решения на ServiceNow. Всъщност можем да предоставим услуги за дигитална трансформация на клиентите и имаме амбицията да го правим с локални ресурси в София - основно в няколко области като IT, HR, GRC и ESG. Виждаме огромна възможност да подкрепяме клиентите на KPMG в региона на Европа и да имплементираме решенията на ServiceNow.

Г-н Кемпкес, споменахте, че ServiceNow все още е сравнително непознат бранд в региона. Може ли да разкажете на нашата аудитория за портфолиото на компанията и вашата нова роля?

М.К.: Ако погледнете в Gartner, ние сме водещи в сектора на управлението на ИТ услуги (ITSM). Преди 5-6 години компанията осъзна, че не трябва да се забравят другите основни работни процеси. Сега имаме ИТ направление, което е много повече от ITSM, то обхваща цялата оперативна система за ИТ. Вторият стълб е свързан с управлението на потребителските процеси във всички сектори: банков, телекоми и производствени компании. Третото направление е фокусирано върху изживяването на служителите - от наемането им до напускането им, от разпределянето в стаи до обученията и т.н. Това са трите основни приложения, които предлагаме на пазара. Четвъртото е насочено към предоставянето на нашата платформа на общността на разработчиците. Това е частта с low code - подход за създаване на свои собствени приложения в компанията, много гъвкав, лесен за усвояване и работа.

И интересното е, че в някои пазари - което определено е вярно за този регион - ние все още сме приемани като ITSM компания. Именно това чувам непрекъснато не само от клиенти, но и от партньори. И за мен най-голямата цел е да променя това разбиране. Смятам, че много хора в региона - собственици на компании или дори държавни институции - не се сещат за решенията на ServiceNow, когато мислят за най-големите си проблеми.

Г-н Спасов, какви са основните възможности и предизвикателства, които виждате в това партньорство за KPMG ITS?

С.С.: Нашата амбиция в KPMG ITS на практика е да помогнем да излязат на преден план продуктите от портфолиото на ServiceNow на пазара, не само ITSM решенията. Но за нас също има предизвикателства. KPMG е широко известна като компания за одит, данъчни и правни консултантски услуги. Сега искаме да покажем на нашите клиенти, че KPMG може да е силен партньор в дигиталната трансформация. Искаме да вземем продуктите на ServiceNow и да помогнем те да бъдат внедрени при клиентите, за да имат те добри бизнес резултати. Това се стремим да постигнем в партньорството ни.

За мен най-голямото предизвикателство сега е изграждането на възможности, защото, както спомена Маркус, продуктите на ServiceNow в момента са донякъде екзотични в нашия регион и няма много знание за тях. С непрекъснатия недостиг на таланти нашата най-голяма инвестиция и фокус е върху обучаването и сертифицирането на хора както за продуктовото портфолио на ServiceNow, така и за методологията на KPMG. Това е наистина трудно, но ние бихме искали да изградим и създаваме технологични консултанти, които могат да разбират бизнес предизвикателствата пред клиентите и да помагат за тяхното решаване чрез технологиите на ServiceNow.

В заключение какво можем да очакваме от KPMG ITS и ServiceNow занапред?

С.С.: Тази година планираме да обучим и сертифицираме над 30 души и имаме вече 4-5 проекта за въвеждане на ServiceNow решения. Искаме да имаме първите няколко успешно завършени проекта, оттам да скалираме и да бъдем в позиция да помогнем и подкрепим повече клиенти да внедрят нови технологии и да трансформират своите бизнес процеси. В идеалния сценарий можем да имаме повече от 200 обучени и сертифицирани консултанти през следващите три години. Искаме да създадем систематизирана обучителна програма, за да подготвяме и сертифицираме хора в по-голям мащаб. Всъщност през първите три години целим да докажем бизнес концепцията, да скалираме консултантския си екип и да разгърнем услугите си в пълен мащаб.

M.K.: Бизнес възможността е огромна. В момента ние в ServiceNow имаме между 7 и 8 млрд. долара оборот глобално и ще разраснем компанията до 15 млрд. долара през следващите 4-5 години. Това означава, че ще добавим нови 7-8 млрд. долара към нашия баланс, 8 млрд. приходи в абонаменти означава възможност за партньорските организации да реализират допълнителни 16 - 20 млрд. в приходи от услуги. Това е огромна бизнес възможност и обикновено 1/3 от това е европейският дял от портфейла. Така че това е интересно време за всички нас.