Wizz Air очаква да завърши годината на загуба

Компанията се надява на дългосрочна полза от инвестиции в самолети и разширяване на мрежата

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Нискотарифният авиопревозвач Wizz Air смята, че ограниченията за пътуване продължават "по-дълго от очакваното" и очаква да лети с едва 30% от капацитета си в периода между април и юни. "Ние сме предпазливи оптимисти по отношение на възстановяването на бизнеса, което започна по-късно, отколкото бихме искали", каза главният изпълнителен директор Йозеф Варади.

Освен ако няма "ускорено премахване на ограниченията за постоянно", Варади очаква нетна загуба за тази фискална година. Wizz Air отчете нетна загуба от 482 млн. евро през 2020 г., след като броят на пътниците спадна със 75% до 10 млн. заради пандемията, съобщава Financial Times.

Прогнозите на компанията са "реалистични, но предпазливи, като се има предвид настоящото ниво на ограничения за пътуване в цяла Европа", казва Марк Симпсън, авиационен анализатор в Goodbody. Предвижданията на Wizz Air, която е основен играч на авиопазара в България, са по-мрачни от тези на Ryanair, най-големия му конкурент в Европа, който се очаква да завърши годината на печалба. Даниел Роеска, анализатор в Bernstein, вижда обнадеждаващи знаци за възстановяване в резултатите на Wizz, включително скока в резервациите за пътувания.

Конкуренцията

Очаква се авиокомпанията в дългосрочен план да извлече полза от нискобюджетната си база и разширяването си в нови региони през последната година. Миналата седмица обяви, че започва да лети от София до гръцкия остров Родос от 3 юли. Полетите ще са два пъти седмично, в понеделник и петък, което ще позволи на пътниците да организират седмични или уикенд пътувания.

Подобно на Ryanair, Wizz Air се запаси с нови самолети през последната година. И двете компании се надяват по-новите и икономични самолети да затвърдят тяхното предимство в разходите пред останалите авиокомпании на континента. "Инвестициите, които направихме в нашата флотилия и мрежата си през последните 12 месеца, скоро ще дадат резултати", казва Варади. Инвеститорите навярно са съгласни, съдейки по рекордно високите цени на акциите на Wizz по-рано тази година. Въпреки това компанията очаква да работи на пълен капацитет едва през фискалната 2023 г., съобщава Reuters.