🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Lufthansa с нова поръчка за 80 самолета от Airbus и Boeing за 9 млрд. долара

Авиокомпанията купува самолети от Boeing с една пътека за пръв път от около 30 години

Lufthansa си поставя за цел да намали наполовина своите нетни въглеродни емисии до 2030 г., спрямо тези от 2019 г., за да постигне въглеродна неутралност до 2050 г.
Lufthansa си поставя за цел да намали наполовина своите нетни въглеродни емисии до 2030 г., спрямо тези от 2019 г., за да постигне въглеродна неутралност до 2050 г.
Lufthansa си поставя за цел да намали наполовина своите нетни въглеродни емисии до 2030 г., спрямо тези от 2019 г., за да постигне въглеродна неутралност до 2050 г.    ©  Reuters
Lufthansa си поставя за цел да намали наполовина своите нетни въглеродни емисии до 2030 г., спрямо тези от 2019 г., за да постигне въглеродна неутралност до 2050 г.    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Lufthansa поръча 40 самолета Boeing 737 MAX 8 и 40 Airbus A220-300s, които се очаква да бъдат доставени в периода 2026 - 2032 г. Сделката е на стойност 9 млрд. долара и включва бъдещи опции за закупуване на 60 самолета MAX 8, 20 от модела A220, както и 40 Airbus A320s, посочва авиокомпанията в прессъобщението.

Това е първата покупка на модела 737 MAX от Lufthansa. Компанията постепенно спира да използва модела 737 от 2016 г. и оттогава насам поддържа флот от теснофюзелажни (с една пътека) самолети изцяло на Airbus. Тя не прекъсва търговските си отношения с Boeing, като продължава да купува широкофюзелажни (с две пътеки) самолети от моделите 787 Dreamliners, 777 Freighters и предстоящия 777X.

"С днешната поръчка на самолети ние ускоряваме най-голямата модернизация на флота в историята на нашата компания. Това увеличава нашия списък с поръчки от около 200 до 280 самолета - плюс допълнителни опции за допълнителни покупки на 120 от най-новите самолети за къси и средни разстояния. Радваме се, че Airbus и Boeing успяха да ни убедят за всички търговски и технологични аспекти. Новите ултрамодерни самолети предлагат на нашите гости допълнителен комфорт. Те също са по-тихи, по-икономични, по-ефективни и отделят до 30% по-малко CO2 емисии спрямо техните предшественици", коментира д-р Детлеф Кайзер, член на Изпълнителния съвет на Lufthansa.

Настоящият флот на Lufthansa Group е от над 700 търговски самолета. Компанията следва дългосрочна стратегия, фокусирана върху ефективността на разходите и намаляването на емисиите. В сравнение с по-старите модели самолети, новите попълнения към флота на Lufthansa Group имат до 30% по-нисък разход на гориво и съответно по-ниски въглеродни емисии. Lufthansa си поставя за цел да намали наполовина своите нетни въглеродни емисии до 2030 г. спрямо тези от 2019 г., за да постигне въглеродна неутралност до 2050 г.

Новите самолети

Моделът на Airbus A220-300 от последно поколение има 148 места и е предвиден за използване от новосъздадената авиокомпания Lufthansa City Airlines. Той ще лети по маршрути на къси разстояния от Франкфурт и Мюнхен. Първият самолет е планиран за доставка през 2026 г. В допълнение на потвърдените поръчки, Lufthansa е договорила опция за още 40 самолета от модела A320. Около 450 самолета от тази серия в момента се използват от авиокомпаниите в Lufthansa Group, което я прави добре установена в сегмента на къси и средни разстояния. 71 самолета A320neo и A321neo, които вече са поръчани, ще бъдат доставени през следващите няколко години.

Boeing 737-8 MAX е четвърто поколение на най-разпространения търговски самолет в света. Самолетът има 190 места, а първата доставка се очаква през третото тримесечие на 2027 г. Решението коя от компаниите на Lufthansa Group да използва самолетите на Boeing ще бъде взето по-късно.

Все още няма коментари
Нов коментар