Правим по лесен начин това, което другите не искат или не могат

Цветелина Гълъбова, генерален мениджър на "ЮЛоджистикс"

Цветелина Гълъбова, генерален мениджър на "ЮЛоджистикс"
Цветелина Гълъбова, генерален мениджър на "ЮЛоджистикс"
Цветелина Гълъбова, генерален мениджър на "ЮЛоджистикс"
Цветелина Гълъбова, генерален мениджър на "ЮЛоджистикс"
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Цветелина Гълъбова е генерален мениджър на "ЮЛоджистикс". Работи в областта на логистиката повече от 20 години. Има магистърска степен по "Счетоводство и контрол" от УНСС, учи втора магистратура в областта на корпоративната сигурност във Военна академия "Г. С. Раковски".

Какво е уникалното и различното в концепцията на вашия бизнес?

Концепцията на "ЮЛоджистикс" е да правим и организираме логистичните дейности на нашите клиенти тогава, когато конкурентите ни са опитвали и не са намирали решения. За нас остават трудните задачи, с които се справяме отлично. По този начин ние правим клиентите щастливи, като извършваме за тях наглед невъзможното. Така и двете страни печелят - клиентите ни получават решение, а ние сме извършили услуга по финансово изгоден за нас начин.

Каква е географската карта на вашия бизнес? Докъде и откъде осъществявате услугите си?

Географската карта на нашия бизнес е целият свят. Няма точка на света, до която и от която да не можем да доставим стоки. С приоритет към момента е пазарът и товаропотоците от и към Близкия и Средния изток.

Какво включва фирменото портфолио от услуги в транспорта и логистиката? Адаптирате ли предлаганите услуги спрямо индивидуални предпочитания на клиентите?

Организираме за клиентите ни доставки по суша, въздух и вода. Групираме камиони с цел оптимизация на разходите за транспорт. Осъществяваме групажи и на стоки под температурен режим, което е трудно и изисква специфични знания и експертен опит. Организираме доставки на експресни товари, характерни особено за автомобилната индустрия, където всяка минута е важна и прекъсването на производствения процес е немислимо. Организираме транспорт на текстил, включително дрехи на закачалки. При желание от страна на клиента се грижим и за обмитяването на стоките, които транспортираме. Търсим алтернативни решения, оптимизираме веригата на доставки според специфичните нужди на всеки клиент. Често съветваме клиентите какво е най-доброто логистично решение за тях според промените и динамиката на пазара. Крайната ни цел е клиентът ни, веднъж възложил пратката за превоз, да няма грижа по транспорта до момента на приключването му. Нашата задача е да поемем логистичната част от бизнеса на клиентите ни, за да им дадем възможност да се фокусират в развитието на своя бизнес. Имаме клиенти, които изцяло са аутсорснали своята логистика и разчитат на нашите знания и компетентност.

Как проследявате и управлявате цялостния транспортен процес?

Компанията е изградена и осъществява своята дейност чрез процеси и процедури, които са проверени във времето и които се харесват и на нашите клиенти. Имаме стандарти на работа, които следваме стриктно, и това е едно от нашите конкурентни предимства пред останалите компании в логистичния бранш.

Каква е вашата формула за успех и защо клиентите да изберат "ЮЛоджистикс"?

Китайците са казали: "Нека боговете те опазят от това да живееш в интересни времена." А днешната пазарна обстановка е не просто бурна, а направо ври и кипи и това ще продължи минимум 10 - 15 години. За повечето фирми това може да е проблем, но за нас това е отличен шанс да успеем. Една проста сметка - ако пазарите ни се свият примерно с 15%, а 90% от играчите в тези пазари не знаят какво да правят, тогава останалите 10% имат шанс да увеличат с пъти пазарния си дял. Ако преди години знаехме, че постоянното повтаряне на едни и същи действия ще доведе до желан краен резултат, в момента в новата реалност това вече не е валидно. Изискванията и очакванията на клиентите се променят постоянно. Променят се и служителите и тяхното отношение към работата.

Какви са трудностите пред бранша в момента?

Основният проблем е познат до болка - липсата на читави кадри. Като казвам "читави", имам предвид не просто (и не само) интелигентни и образовани хора, а и носители на фундаментални човешки ценности като трудолюбие, упоритост, подкрепа на другите около теб и най-вече носене на отговорност. Днес значително много хора на много места имат претенции с разбирането, че целият свят им дължи нещо. Решаването на проблемите на клиентите са реалните блага, в които всеки служител и бизнесите трябва да са фокусирани - за да има някаква стойност след нас. Обичам да казвам - бизнесът е война и животът е война. Оцеляват не най-силните, а най-адаптивните.

Ние в "ЮЛоджистикс" сме такива. Държим на отговорното отношение към всеки клиент и лесно се работи с нас. При проблем търсим оптималното решение за всички страни, защото освен клиенти наши партньори са и превозвачите. Това е верига на взаимно доверие между всички участници и трябва да уважаваме партньорите си.