Правим по лесен начин това, което другите не искат или не могат
Цветелина Гълъбова, генерален мениджър на "ЮЛоджистикс"
Съдържание от "ЮЛоджистикс"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Визитка
Цветелина Гълъбова е генерален мениджър на "ЮЛоджистикс". Работи в областта на логистиката повече от 20 години. Има магистърска степен по "Счетоводство и контрол" от УНСС, учи втора магистратура в областта на корпоративната сигурност във Военна академия "Г. С. Раковски".Какво е уникалното и различното в концепцията на вашия бизнес?
Концепцията на "ЮЛоджистикс" е да правим и организираме логистичните дейности на нашите клиенти тогава, когато конкурентите ни са опитвали и не са намирали решения. За нас остават трудните задачи, с които се справяме отлично. По този начин ние правим клиентите щастливи, като извършваме за тях наглед невъзможното. Така и двете страни печелят - клиентите ни получават решение, а ние сме извършили услуга по финансово изгоден за нас начин.
Каква е географската карта на вашия бизнес? Докъде и откъде осъществявате услугите си?
Географската карта на нашия бизнес е целият свят. Няма точка на света, до която и от която да не можем да доставим стоки. С приоритет към момента е пазарът и товаропотоците от и към Близкия и Средния изток.
Какво включва фирменото портфолио от услуги в транспорта и логистиката? Адаптирате ли предлаганите услуги спрямо индивидуални предпочитания на клиентите?
Организираме за клиентите ни доставки по суша, въздух и вода. Групираме камиони с цел оптимизация на разходите за транспорт. Осъществяваме групажи и на стоки под температурен режим, което е трудно и изисква специфични знания и експертен опит. Организираме доставки на експресни товари, характерни особено за автомобилната индустрия, където всяка минута е важна и прекъсването на производствения процес е немислимо. Организираме транспорт на текстил, включително дрехи на закачалки. При желание от страна на клиента се грижим и за обмитяването на стоките, които транспортираме. Търсим алтернативни решения, оптимизираме веригата на доставки според специфичните нужди на всеки клиент. Често съветваме клиентите какво е най-доброто логистично решение за тях според промените и динамиката на пазара. Крайната ни цел е клиентът ни, веднъж възложил пратката за превоз, да няма грижа по транспорта до момента на приключването му. Нашата задача е да поемем логистичната част от бизнеса на клиентите ни, за да им дадем възможност да се фокусират в развитието на своя бизнес. Имаме клиенти, които изцяло са аутсорснали своята логистика и разчитат на нашите знания и компетентност.
Как проследявате и управлявате цялостния транспортен процес?
Компанията е изградена и осъществява своята дейност чрез процеси и процедури, които са проверени във времето и които се харесват и на нашите клиенти. Имаме стандарти на работа, които следваме стриктно, и това е едно от нашите конкурентни предимства пред останалите компании в логистичния бранш.
Каква е вашата формула за успех и защо клиентите да изберат "ЮЛоджистикс"?
Китайците са казали: "Нека боговете те опазят от това да живееш в интересни времена." А днешната пазарна обстановка е не просто бурна, а направо ври и кипи и това ще продължи минимум 10 - 15 години. За повечето фирми това може да е проблем, но за нас това е отличен шанс да успеем. Една проста сметка - ако пазарите ни се свият примерно с 15%, а 90% от играчите в тези пазари не знаят какво да правят, тогава останалите 10% имат шанс да увеличат с пъти пазарния си дял. Ако преди години знаехме, че постоянното повтаряне на едни и същи действия ще доведе до желан краен резултат, в момента в новата реалност това вече не е валидно. Изискванията и очакванията на клиентите се променят постоянно. Променят се и служителите и тяхното отношение към работата.
Какви са трудностите пред бранша в момента?
Основният проблем е познат до болка - липсата на читави кадри. Като казвам "читави", имам предвид не просто (и не само) интелигентни и образовани хора, а и носители на фундаментални човешки ценности като трудолюбие, упоритост, подкрепа на другите около теб и най-вече носене на отговорност. Днес значително много хора на много места имат претенции с разбирането, че целият свят им дължи нещо. Решаването на проблемите на клиентите са реалните блага, в които всеки служител и бизнесите трябва да са фокусирани - за да има някаква стойност след нас. Обичам да казвам - бизнесът е война и животът е война. Оцеляват не най-силните, а най-адаптивните.
Ние в "ЮЛоджистикс" сме такива. Държим на отговорното отношение към всеки клиент и лесно се работи с нас. При проблем търсим оптималното решение за всички страни, защото освен клиенти наши партньори са и превозвачите. Това е верига на взаимно доверие между всички участници и трябва да уважаваме партньорите си.