Код жълто: дебютът на Фарел Уилямс за Louis Vuitton

Четири месеца след като пое ролята на главен творчески директор на мъжката мода, продуцентът и изпълнител представи първата си колекция за френския бранд

В края на модното ревю Фарел Уилямс излезе на Pont Neuf рамо до рамо с екипа си.
В края на модното ревю Фарел Уилямс излезе на Pont Neuf рамо до рамо с екипа си.
В края на модното ревю Фарел Уилямс излезе на Pont Neuf рамо до рамо с екипа си.    ©  Reuters
В края на модното ревю Фарел Уилямс излезе на Pont Neuf рамо до рамо с екипа си.    ©  Reuters
Темата накратко
  • След емблематичния дизайнер Върджил Абло Фарел Уилямс оглави мъжкото подразделение на бранда, част от империята LVMH.
  • В седмицата на модата в Париж той представи новия си прочит на класически за Louis Vuitton модели.
  • Мостът Pont Neuf над Сена се превърна в 238-метрова жълта сцена на радостта и отвори нова страница за бранда.

"Действията говорят повече от думите." Това беше ключовият израз в предварително заснетия диалог между двама мъже на брега на Сена, който откри представянето на първата мъжка колекция за Louis Vuitton на продуцента и изпълнител Фарел Уилямс. Само четири месеца след като пое поста на творчески директор, той доказа на публиката, че клишето е вярно. Представянето на колекцията се случи по залез слънце на 20 юни на легендарния за Париж Pont Neuf над Сена, целият покрит с жълт шахмат (който някои наричат златен), със симфоничен оркестър и госпъл хор на живо, под звуците на новата му песен, своеобразна ода на радостта. В рамките на 25 минути Фарел Уилямс прикова вниманието на гостите във френската столица и зрителите от разстояние с новия си прочит на емблематични за бранда модели. А именно - нови символи, пикселизиран камуфлаж и младежки визии - всички те обединени от любовта към Louis Vuitton.

Завещанието на Абло

Не са много хората, които могат да поемат ролята на творчески директор на марка, съществуваща от 169 години и последно управлявана от емблематичния дизайнер Върджил Абло. През 2018 г. той оглави творческите процеси в Louis Vuitton, част от империята LVMH, която включва още Moët Hennessy, Dior, Tiffany&Co, Kenzo, Dom Perignon и други. След внезапната му смърт в края на 2021 г. френската модна къща остана без творчески директор, а залогът беше голям, защото Абло направи това, което малко хора могат - разчупи консервативен бранд и той стана отново интересен и модерен за младите хора. И това се случи благодарение на холистичния му подход. Абло гледаше на модата не само като на създаване на дрехи и аксесоари, а като на изкуство, представено през музика, разказване на истории, пътувания - истинско шоу за сетивата.

Затова повече от година след смъртта на Абло Louis Vuitton нямаше творчески директор на мъжкото подразделение. Но едно съобщение през декември миналата година променя това. "Обади се, моля. Моментът настъпи", пише тогава Александър Арно, син на собственика на LVMH Бернар Арно и акционер в компанията, по разказ на The New York Times. Получателят е популярният изпълнител, продуцент, текстописец и дори с малък опит като моден дизайнер - Фарел Уилямс. Той определя предложението като сън, от който не иска да се събужда, но съвсем реално през февруари подписа договор и стана творчески директор на мъжката линия на Louis Vuitton.

"След Върджил не можех да избера класически дизайнер", казва изпълнителният директор на компанията Пиетро Бекари, цитиран от The New York Times. "Беше важно да намерим някой, който има по-широк спектър от това просто да бъде много добър дизайнер, което е чудесно за индустрията и имаме много такива. Но за този конкретен пост в Louis Vuitton след Върджил мислех, че имаме нужда от нещо повече. Нещо, което надхвърля чистия дизайн", казва още той. И въпреки критиките, че модната къща залага на популярна личност за по-добра реклама и не дава възможност за изява на нови и млади дизайнери, Фарел Уилямс в действителност притежава уменията и погледа да създава ново изкуство, което има силата да променя. Неслучайно ден преди първото му модно ревю за бранда в публикация в социалните мрежи той благодари именно на Пиетро Бекари за това, че с решението си е променил не само неговия живот, но и на целия екип зад колекцията и шоуто по представянето й.

Ревю на радостта

През февруари Фарел Уилямс пое позицията в Louis Vuitton с една цел - да отвори нова глава в историята на бранда, и имаше точно четири месеца, за да докаже думите си с действия в първото модно ревю за френската къща. Няколко дни преди шоуто творческият директор започна малко по малко да открехва завесите - лансира две нови песни, специално записани за ревюто, показа първата си рекламна кампания с участието на певицата Риана и представи новия любовен монограм на бранда LVovers, идеята за който отново се ражда в съобщение. "Това е състояние на ума: топлина, благополучие и гостоприемство", казаха още тогава от компанията. Несъмнено това беше най-очакваното ревю в седмицата на мъжката мода в Париж. И от самото начало Фарел Уилямс разчупи рамката, обявявайки, че "колекцията е за всички хора".

На 20 юни любителите на модата, а и на изкуството, наблюдаваха залеза над френската столица от най-големия мост Pont Neuf с изглед към творческото студио на Louis Vuitton. Жълт шахмат, традиционен за бранда, покриваше 238-метрoвия мост. За да засили очакването, първото модно ревю под ръководството на Фарел Уилямс започна 45 минути след първоначално обявения час под звуците на симфоничен оркестър, който премина в госпъл изпълнение и завърши с представяне на рапъра Jay-Z и самия Фарел Уилямс.

Колекцията от общо 70 модела в действителност отразява стила на творческия директор (след периода му на тениски в бандата N.E.R.D.), защото може да си го представим във всяка от визиите на ревюто.

Основен елемент в дрехите беше т.нар. шарка Damoflage, която представлява пикселизиран камуфлаж в съчетание с шахматните елементи на бранда. Той наподобява дори стилистиката на популярната сред младежите компютърна игра Minecraft. За разлика от други колекции на Louis Vuitton, брандът не беше натрапчиво изписан по дрехите и аксесоарите, загатващ за no-logos тенденцията в модата. Върху обемни якета присъстваше новият любовен монограм - LVovers. В подбора за ревюто бяха представени от модели официални дрехи, през такива наподобяващи облекло за къмпинг, до удобни и уютни пижами. Обемните форми преобладаваха в комбинация с ярки цветове, изпъкващи на жълтия фон.

Един от най-обсъжданите аксесоари от ревюто беше емблематичната за Louis Vuitton чанта Speedy, която до момента беше изработвана от твърда кожа, за да запазва формата си. Прочитът на Фарел Уилямс обаче е друг. Той я представи повече като тип голям клъч от по-мека материя, която може да бъде носена и намачкана. Сред аксесоарите присъстваха още различни видове куфари, шапки и разбира се, очила, които са запазена марка в стила на новия творчески директор.

Идейният и творчески двигател зад цялото ревю е Фарел Уилямс, вдъхновен от цветовете на слънцето. Но то не би могло да се случи, без да предаде енергията и заряда на екипа си от близо 50 души във френската модна къща. Затова всички те излязоха рамо до рамо с него в края на първото му ревю за бранда. И така дадоха заявка, че след залеза над Pont Neuf предстои нов изгрев за Louis Vuitton.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    running_spirit avatar :-?
    running_spirit

    Ха! Интересно - самият Стефано Пилати в ролята на модела за Вюитон. Да видим, да видим какъв ще е Фарел ефектът в плетеницата LV! Засега силно подкрепен от парижката артистична бохема.

    Нередност?
Нов коментар