Фарел Уилямс поема мъжката мода в Louis Vuitton

Продуцентът и изпълнител е новият творчески директор на мъжките колекции на бранда

Фарел Уилямс    ©  Shutterstock
Темата накратко
  • След смъртта на емблематичния дизайнер Върджил Абло Фарел Уилямс поема ролята на творчески директор на бранда, част от империята LVMH.
  • Той ще представи първата си мъжка колекция през юни по време на Седмицата на модата в Париж.

Година и два месеца мъжкото подразделение на френския бранд Louis Vuitton се луташе в търсене на вдъхновение за колекциите си без постоянен творчески директор. След смъртта на емблематичния за индустрията дизайнер Върджил Абло, който през 2018 г. оглави творческите процеси в бранда, част от империята LVMH, която включва още Moet Hennessy, Dior, Tiffany&Co, Kenzo, Dom Perignon и други, индустрията беше затаила дъх в каква посока ще поеме Louis Vuitton. Абло успя да промени облика на бранда от традиционен за висшата мода дизайн в разчупен, цветен и по-скоро младежки стил, което многократно увеличи продажбите.

Сега компанията беше поставена през предизвикателството не просто да задържи, но и да надгради имиджа си в модната индустрия. Именно с такава заявка от Louis Vuitton изненадващо обявиха избора си за нов творчески директор - изпълнителя и продуцент Фарел Уилямс. Той не за първи път работи в модната индустрия. Уилямс е съсобственик на марката Human Made, съосновател е на Billionaire Boys Club и скейт бранда Ice Cream заедно с японския дизайнер Ниго, съсобственик е на G-Star Raw Denim и често си партнира с лидера в бижутерията Tiffany. Този път обаче отговорността му е много по-голяма. Той се изправя срещу завещанието на Абло и обещанието, че ще "отвори нова глава в историята на Louis Vuitton". Дали това ще се случи ще разберем на първото му модно ревю в Седмицата на мъжката мода през юни в Париж.

Завещанието на Върджил

В последните години от кариерата си Върджил Абло беше ключова фигура не само за бранда Louis Vuitton, но и в цялата модна империя. При това, залагайки на станалата популярна концепция, че може да се направи различен модел, променяйки само 3% от дизайна му. Затова той често добавяше просто по една цветна дръжка на иначе традиционните модели Louis Vuitton чанти.

В края на юли 2019 г. от LVMH обявиха, че разрастват взаимоотношенията си с нови проекти, и придобиха 60% от бранда на Абло Off-White, с който той представя изкуството през призмата на мода, музика и пътувания. Затова неочакваната му смърт постави много въпросителни пред бъдещето на компанията. Модната къща изгуби не само творческия си директор, но и двигателят на осъвременяването на класическите и до известна степен консервирани във времето брандове. За продължение на творческата вълна през последната година се споменаваха различни имена. Сред тях бяха Мартийн Роуз, създател на едноименния бранд за мъжки дрехи, Грейс Уейлс Бонър също със собствен бранд, и създателят на марката A-COLD-WALL* Самуел Рос, който е работил и за Off-White.

Последното име в предположенията за творчески директор на Louis Vuitton беше Колм Дилейн, познат още с псевдонима и бранда си KidSuper. Екстравагантните му и цветни колекции му осигуриха партньорство с бранда в началото на 2023 г. По време на седмицата на модата той представи няколко свои модела като гост-дизайнер и очакванията бяха, че това е тест за поемането на по-висока позиция.

Да живее модата

В крайна сметка обаче Louis Vuitton пое в друга посока. Брандът заложи на изцяло ново лице, отвъд спекулациите. Изборът на Фарел Уилямс изглежда по-скоро логичен, а донякъде може да се възприеме и като залагане на сигурно. Той е разпознаваемо лице не само в модната, но и в музикалната индустрия като продуцент и изпълнител. Така той ще съчетава ролята на творчески директор на Louis Vuitton с тази на популярна личност, която представя и рекламира бранда. Бенджамин Сименауер, професор в Institut Français de la Mode в Париж, коментира пред Vogue, че изборът му разширява познатия профил на творчески директор още повече. "Фарел Уилямс знае как да съхрани модерното излъчване на марката", допълва той.

Уилямс е доказал във времето афинитета си към модата през множеството си успешни колаборации с различни брандове. През 2008 г. една от първите е именно с Louis Vuitton, когато си партнира с тогавашния творчески директор Марк Джейкъбс за създаването на бижута и очила. Тогава самият Уилямс в интервю пред The Associated Press определя работата си по колекцията като "училище, от което е научил много".

В следващите години Фарел Уилямс работи с марките Diesel, Chanel, Moncler, а в продължение на близо 10 години прави колекции за спортния бранд Adidas. Връзката му с империята на LVMH, собственост на най-богатия човек в света Бернар Арно, продължава и през последните години. Партньорът му в скейт линията Ice Cream - японският дизайнер Ниго, е творчески директор на Kenzo. Самият Уилямс пък си колаборира с бранда Tiffany, също част от групата, за линия очила. "Изборът му е продължение на предишните творчески директори, които представиха нова гледна точка към модата. Това показва повече от всякога, че Louis Vuitton се превърна в световна луксозна лайфстайл марка", коментира Жан Винерон, консултант в Egon Zehnde, цитиран от Vogue.

От началото на годината това е втора промяната в Louis Vuitton, след като през февруари за председател на борда и изпълнителен директор беше назначен Пиетро Бекари, който зае мястото на дългогодишния мениджър Майкъл Бърк. Под неговото ръководство миналата година брандът отчете над 20 млрд. евро приходи, които тази година цели да надмине. "Радвам се да приветствам Фарел обратно у дома като творчески директор на мъжката колекция след сътрудничество ни в Louis Vuitton през 2004 и 2008 г. Творческата му визия отвъд модата несъмнено ще отведе Louis Vuitton към нов и много вълнуващ етап", написа в официално изявление Бекари. Каква е визията на бранда под ръководството на Фарел Уилямс ще стане ясно през юни, когато ще представи първата си мъжка колекция по време на Седмицата на модата в Париж.

Все още няма коментари
Нов коментар