Започва нов мащабен европейски ремонт в София: на трамвайната линия по "Борис III"
Ремонтът ще се прави от наследника на "Водстрой", ще продължи до 2023 г. и е част от проект за 127 млн. лв.
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
София започва нов мащабен ремонт, който ще продължи няколко години и трябва да обнови трасето на трамвай 5, който слиза към центъра по булевард "Борис III". Ремонтът започва тази събота, ще продължи до 2023 г. и ще включва разстоянието между площад "Македония" и "Княжево".
Инвестицията от 40.5 млн. лв. без ДДС е последната част от огромния проект за "Интегриран градски транспорт част II", който е на обща стойност почти 127 млн. лв. и е от европейската програма "Региони в растеж". По нея освен това са направени реконструкция на трамвайния път по ул. "Каменоделска" за 82 млн. лв. и са купени 13 нови трамвая PESA, предвидени да се движат по новия участък.
Заради скандали тази обществена поръчка се забави три години и общината избра в последния момент изпълнител - наследникът на някога свързваната с депутата и бизнесмен Делян Пеевски "Водстрой 98", сега ВДХ.
Нов парк в центъра на града
Реконструкцията на трамвайния път по "Цар Борис III" ще се прави на два етапа, обясни зам.-кметът по строителството на Столичната община инж. Ангел Джоргов. От събота, 10 април, ще се ремонтира участъкът от пл. "Македония" при кръстовището с бул. "Христо Ботев" до ухото на "Бъкстон". Това ще продължи близо година, като проектът включва и изграждането на линеен парк от "Македония" до "Руски паметник" с озеленяване, велоалея и места за отдих.
Заради това паркоместата около бъдещия парк ще бъдат намалени с 30%, като плащащите винетен стикер за паркиране ще имат възможност да паркират в съседните зони. Лятото ще се реконструират и релсите по ул. "Алабин", като се поднови и пътното платно.
Вторият етап ще започне през пролетта на 2022 г. и ще обхваща участъка между "Бъкстон" и "Княжево".
Новият булевард "Борис III"
Спирките ще се ремонтират с настилки от унипаваж и ще бъдат поставени нови навеси и информационни електронни табла, предвижда проектът. "Очакваме след две години обектът да има европейски вид и да позволи трамваите да се движат с по-малко шум и вибрации, като така ще намалим шума и в централната градска част", заяви днес зам.-кметът Джоргов. По ремонтираното трасе ще бъдат пуснати новите трамваи, които сега изпълняват маршрута на трамвай 18.
Ремонтът на релсите ще се прави от наследника на "Водстрой 98" - ВДХ. Тя предложи цена 40.5 млн. лв. и беше избрана за изпълнител през декември 2020 г., в последния момент преди общината да получи спечелените средства по европрограмата.
Напомняме, че през годините от 2010 до 2016 г. "Водстрой" беше напомпано с обществени поръчки за близо 900 млн. лв., поради което се смяташе за близко до депутата от ДПС Делян Пеевски. След това голямата строителна варненска компания "Хидрострой" го купи и то се преструктурира.
3 коментара
Тръпки ме побиват отсега. Стягайте се за безумно ниско качество и множество удължавания на сроковете и късане на нервите с алтернативен транспорт.
Дали са предвидили спирките да са достъпни за майки с колички и инвалиди и навесите да побират повече от трима души?
И да махат първобитните павета! Този булевард е един от главните наравно с Цариградско, Ботевградско, Ломско, България и тн. Не може такъв булевард да е с разнебитени дивашки павета. Минаваш от там и колата ти за ремонт.
От сега виждам как тези две години ще станат 3-4.
ОК, ще се движат нови трамвай по 5та, а по 4та ще се сменят ли?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.