Общината заменя механичните колела на "Вело Бургас" с електрическите Burgas Bikes

Местната власт в морския град пуска 125 е-велосипеда за над половин милион лв., доставени от A1

Новите електрически велосипеди ще са общо 125.
Новите електрически велосипеди ще са общо 125.
Новите електрически велосипеди ще са общо 125.    ©  Община Бургас
Новите електрически велосипеди ще са общо 125.    ©  Община Бургас
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Община Бургас променя услугата си за наемане на велосипеди "Вело Бургас", която бе стартирана през 2013 г., като я заменя с новата Burgas Bikes. Досегашните около 120 предимно механични колела се подменят със 125 електрически. Те са доставени за сумата от 505.2 хил. с ДДС от оператора A1 след обществена поръчка от 4 септември тази година. Без да разкриват подробности, от общината обясниха пред "Капитал", че финансирането е от бюджетни средства и "любезната подкрепа на "Лукойл".

Телекомът е единствената компания, предложила ценова оферта, а велосипедите "са оборудвани с 360Wh Li батерия и 250W електрически мотор", обясниха от община Бургас. Освен доставката на е-байковете предмет на обществената поръчка е и "доставка на софтуер за управление, мониторинг и плащане". Позицията е за 229 хил. лв. без ДДС и включва създаването на мобилно приложение, чрез което след регистрация потребителите откриват и отключват велосипедите. Принципът е като при компаниите за споделена мобилност - търсиш в апликацията най-близкото колело и го наемаш, като сканираш QR кода му, а след това го освобождаваш и плащаш чрез банкова карта, която предварително си добавил.

Цената на услугата е 2 лв. за всеки започнат час наем. В момента в мобилното приложение са видими около 40 от новите велосипеди. Зоната, в която могат да бъдат карани, се простира на територията на почти целия град. На северозапад достига до кръговото кръстовище при "Метро" на входа на града, а на юг до жп гарата и автогара "Юг", но с велосипедите може да се достигне и до кея на морската гара. На североизток зоната достига до квартал Сарафово и летище Бургас.

Със своите 60 км градът има една от най-развитите веломрежи в България. Единственото неудобство на този етап е, че зоната за наемане и освобождаване (паркиране) на електрическите велосипеди е в морската градина на Бургас. Това означава, че човек може да наеме колело оттам, да обиколи града и да се върне отново в парка. На този етап няма да може да използва услугата за придвижване из града (и освобождаването му на крайната си дестинация), а по-скоро за разглеждането му като турист, както и за спорт. Положителното е, че "идеята на услугата е тя да бъде целогодишна", разкриха пред "Капитал" от община Бургас.

За самата регистрация в приложението на Burgas Вikes е необходимо да се въведат лични данни, телефонен номер, e-mail и номер на лична карта, добавя се и банкова карта.

В прессъобщение, разпространено до медиите, от A1 обясниха, че "във всеки велосипед има вградено проследяващо устройство с GPS, което позволява неговото локализиране и проследяване. Техническото оборудване включва и аларма, която ще се задейства в случай на опит за злонамерено въздействие."

Досегашната услуга "Вело Бургас" ще бъде "пенсионирана", след като от общината разкриха, че "под въздействие на специфичния климат на града дългото време на експлоатация и множеството вандалски прояви от недоброжелатели велосипедите (използвани до момента - бел. ред.) са негодни за употреба и вероятно ще бъдат бракувани." Наред с това 14-те станции, от които се наемаха старите колела, няма да бъдат поддържани и ще бъдат демонтирани.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 4
    yfl05715665 avatar :-|
    yfl05715665
    • + 1

    Предстои нов ужас по улица Александровска и по Боцориди!)

    Нередност?
Нов коментар