X набира скорост с нова рекламна стратегия след тирадата на Илън Мъск

Социалната мрежа планира да привлече малки бизнеси, след като редица големите брандове изтеглиха рекламите си

Reuters    ©  Reuters

Социалната мрежа X (преди това Twitter) залага на нова рекламна стратегия с цел да привлече като рекламодатели малки и средни компании, които да подсилят разклатения бизнес на платформата. Миналата седмица Илън Мъск отправи гневни нападки към големите брандове, които бойкотират социалната мрежа. Милиардерът обвини рекламодатели като Disney, IBM и Apple в изнудване, след като спряха плащанията си към X заради одобрителни негови реакции на антисемитски пост в платформата, съобщава Financial Times.

Сега социалната мрежа търси нови начини да компенсира загубите на приходи от напускането на големите рекламодатели и да направи по-достъпна и привлекателна рекламата в платформата за по-малките бизнеси.

Как се стига до идеята

"Малките и средните бизнеси са много съществен двигател, който сме подценявали дълго време", казва компанията пред Financial Times. "Те винаги са били част от плана, сега ще отидем още по-надалеч с тях."

Още този месец X стартира партньорства с трети страни, сред които американският маркетингов стартъп JumpCrew, който има за цел да привлече още малки и средно големи бизнеси. Тази стратегия ще бъде ускорена заедно с плановете на компанията да развие още абонаменти и услуги за лицензиране на данни.

Финансовото състояние на X

Последното масово напускане на рекламодатели повдигна нови притеснения за финансовото състояние на X. Миналата седмица The New York Times съобщиха, че социалната платформа е на ръба да изгуби до 75 млн. долара през последното тримесечие на годината заради рекламния бойкот, позовавайки се на изтекли вътрешни документи. Пред Financial Times X оспори тези данни и изчисли, че спадът е между 10 и 12 млн. долара.

Придобиването на компанията за 44 млрд. долара от изпълнителния директор на Tesla миналата година натовари компанията с огромни плащания на лихва по дълга, достигащи над 1 млрд. долара годишно. През миналия месец X съобщи на служителите си, че оценява капитала на компанията на 19 млрд. долара.

Повече за промените в рекламната политика

Бивш старши мениджър продажби в платформата казва пред Financial Times, че Мъск ще трябва да избере между запазването на големия рекламен екип или да поеме по пътя на по-евтините решения като предстоящите аутсорсинг продажби и автоматизирано закупуване на реклама.

Подобна промяна ще бъде трудна, допълва бившият служител, тъй като рекламните възможности на X изостават от конкурентите като Meta, Google и TikTok заради историческия недостиг на "готовност за изграждане на рекламна платформа от световна класа".

Директори от технологичната индустрия казват още пред Financial Times, че промяна в рекламната стратегия може да бъде от полза за бизнеса на X, защото някои сектори като хазартните бизнеси не се интересуват от публичните изяви на Мъск. Инфлуенсъри с десни възгледи пък, сред които и Андрю Тейт, обещаха да вложат милиони в реклама в платформата. Други пък смятат, че последният изблик на Мъск вероятно ще доведе до ново замразяване на разходите.

Според главния изпълнителен директор на Integrated Media Джонатан Милър маркетолозите имат избор между редица големи социални мрежи, в които да вложат бюджетите си, и биха заложили на тези, които не ги обиждат.

Позицията на Линда Якарино

Новият главен изпълнителен директор на X Линда Якарино, която беше назначена от Мъск заради нейните широкообхватни връзки в рекламната индустрия, подкрепи собственика в позицията му. След гневното обръщение на Мъск към рекламодателите тя е изпратила имейл до цялата компания, поощряващ позицията на X в борбата с цензурата. В него тя заявява, че Мъск е споделил една "несравнима и напълно откровена перспектива" и визия за бъдещето. "Нашите принципи нямат цена, нито някога ще бъдат компрометирани", пише още тя в обръщението си, добавяйки: "И независимо колко упорито опитват, ние няма бъдем разсейвани от страничните критици, които не разбират нашата мисия."

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар