Компанията за козметика "Оренда" инвестира 5 млн. лв. в нова фабрика в Божурище
Производителят на марката Wooden Spoon ще прави и пелени, и перилни препарати
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
- Дружеството на Силвия и Пламен Павлови и Яни Драгов планира предприятието да заработи след година
- Новата фабрика ще увеличи производствения капацитет над 20 пъти. Сега се ползва помещение под наем.
- Топ продуктът е слънцезащитен крем, а миналата година приходите са били 2.4 млн. лв.
"Оренда груп", която произвежда биокозметика с марката Wooden Spoon (англ. - дървена лъжица), инвестира близо 5 млн. лева в строителството на нова фабрика в държавната индустриална зона "Божурище", съобщи за "Капитал" Силвия Павлова - управляващ съдружник заедно със съпруга си Пламен Павлов и Яни Драгов.
Производство по 20
От компанията предвиждат три етапа на строителство, като целта е производствените помещения и складовете да се разположат върху 7-8 хил. квадратни метра площ. Очаква се първият етап от изграждането да приключи през лятото на 2023 г.
Финансирането е със собствени средства и банков кредит. Инвестицията ще позволи на дружеството да увеличи капацитета си над 20 пъти, да навлезе в нови продуктови категории и да разкрие 15 нови работни места, уточни Силвия Павлова. Във фабриката ще има и лаборатория за изследване на продуктите.
Строителството на новото предприятие е поредна инвестиция на "Оренда груп". През 2018 г. компанията вложи 60 хил. лв. в лаборатория и оборудване плюс 50 хил. лв. в разработване на нова серия продукти, а през 2019 - нови 500 хил. лв., за да се премести в по-голяма лаборатория под наем и да закупи машини.
Новите ниши - пелени и перилни препарати
Бъдещата собствена фабрика ще позволи на Wooden Spoon да навлезе в нови продуктови категории - на еднократните хартиени изделия и на препаратите за дома.
"Масовите бебешки пелени се разграждат между 450 и 500 години. Ние започваме производство на бебешки пелени Woopies, направени от бамбукови фибри. В момента текат тестове, които показват, че 65% от продукта се разгражда за 85 дни. Предстои да разберем останалата част за колко време се разгражда. Изборът на нашите пелени ще даде възможност на родителите да са отговорни към природата и да са спокойни, че в изделията не се влагат петролни деривати", коментира Силвия Павлова.
Новост за компанията са и перилните препарати с изцяло натурален състав, съобразен със съвременните технологии. "Продуктите съдържат естествено осапунени масла. Те няма да оказват негативно влияние върху водите, върху животинския и растителния свят, няма да предизвикват алергични реакции", обясни още Павлова.
Компанията пусна и нов шампоан за коса, разработен във френска лаборатория. Той е в саше от 25 грама, което се разтваря в бутилка от 200 мл. Така съдът се използва многократно, а опаковката е биоразградима. Новост са и биопастите за зъби.
От миналата година фирмата има и онлайн магазин. Продажбите от разстояние водят до увеличаваща се популярност на Wooden Spoon и нарастващ дял на българските клиенти. "Оборотът от интернет продажбите за 2021 е 400 хил. лева, а за шестте месеца на тази година достига 420 хил. лева", уточни Силвия Павлова.
За частни марки
Най-търсени са слънцезащитните продукти, които компанията продава зад граница и в страната под собствената марка Wooden Spoon и под частни брандове на възложители (private labels), показва фирмената статистика.
"Получаваме все повече запитвания с искане да работим за собствени марки на клиенти. Нашата цел е фабриката ни да се превърне в хъб за развойна дейност на биокозметика. Можем да предложим изследване, разработка, производство на нови продукти с екологични решения. Искаме в България да се произвеждат всички качествени марки за тези, които не търсят евтина козметика", обобщава Силвия Павлова.
За две години - над 100 хил. лева за проучвания
Създаването на фирмените новости е поверено на външни консултанти, експерти в своята област. "Тяхната задача не е да гонят най-ниска себестойност на продукта, а да предложат новаторско изцяло натурално решение, което носи ползи за клиента и не вреди на околната среда", обяснява Павлова.
Компанията плаща за предварителни проучвания, ползва услугите на чуждестранни лаборатории. За последните две години сме инвестирали около 100 хил. лева за научноизследователска и развойна дейност, уточнява Пламен Павлов.
Начало 2014 г.
В "Оренда груп" обичат да цитират японската поговорка "Ако не можеш да изядеш козметичния крем, не го слагай на кожата си". Марката Wooden Spoon е на пазара от 1 декември 2014 г. Днес под този бранд се предлагат над 100 биосертифицирани и натурални продукти в 14 категории, които се продават в 32 държави. В страната Wooden Spoon се подава в биомагазини, в търговски вериги, а от миналата година - и онлайн.
Заетите в "Оренда груп" са 18. За 2021 г. фирмата отчита близо 85% ръст на приходите, които достигат 2.4 млн. лв., а печалбата расте от 380 хил. лв. през 2020 на 650 хил. лв., уточни Пламен Павлов.
"Ние предлагаме алтернатива на хората, които търсят биокозметика, натурални продукти, продукти без химия. Това е нашата философия, това е в основата на нашата ценностна система. Загубим ли я, губим бизнеса", обобщава Силвия Павлова.
1 коментар
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.