Иван Александров от eBag: Поръчките са големи, за основни храни. Приоритетно ще увеличим капацитета на склада
Активно наемаме хора, казва основателят и изпълнителен директор на онлайн супермаркета пред "Капитал"
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Онлайн търговецът eBag.bg предлага над 12 000 бързооборотни стоки, аптечни продукти и др. Компанията работи с над 150 доставчици и има marketplace за други търговци. Преди коронавируса интернет супермаркетът изпълняваше около 300 поръчки среднодневно. "Капитал" попита Иван Александров, основател и изпълнителен директор на eBag, за ситуацията на пазара сега - след въвеждане на извънредното положение.
Обявихте, че временно преустановявате приемането на поръчки до 13.03. Колко среднодневно поръчки изпълнявате сега, с колко нараснаха заявките?
- Приемаме поръчки всеки ден, като капацитетите се отварят на случайно генериран принцип, избягвайки хората да се заредят в готовност пред компютъра в конкретно обявения час. Това е направено с цел по-точно изпълнение на поръчките, защото при силно моментно натоварване те се застъпват и се получава така, че хората поръчват неща, които реално в този момент вече е поръчал някой друг. С настоящия подход - на поетапно отваряне на прием на поръчки, можем да отработваме поръчките поетапно и да бъдем коректни към клиентите. Поръчките сега са и доста по-големи, което ни затруднява допълнително и е необходимо време за качествено обработване.
В какъв срок се изпълняват поръчките сега, има ли промяна в ритъма на доставки?
- В момента слотовете за доставка са продадени за няколко дни напред. Работим по увеличаването на капацитета ни. Активно наемаме хора. Продължаваме да доставяме коректно във времевия диапазон, за който е направена поръчката (около 2 дни).
Продължават ли да плащат хората на ръка, или ще забраните това?
- За кратко го бяхме забранили от хигиенни съображения, но много от клиентите ни реагираха негативно, защото това ги затрудняваше. Оказа се, че ние сме единствените, предприели тази мярка, което в голяма степен я обезсмисля, и вече приемаме отново плащания в брой.
Нараснаха ли картовите плащания?
- При нас по-голяма част от поръчките са платени с карта. Винаги е било така. В момента имаме увеличение с около 20% на тези плащания.
С колко и какви куриери работите, ще увеличавате ли броя им, ще наемате ли външни куриерски фирми?
- Към момента работим само с наши куриери. Първата ни задача е да увеличим капацитета на склада. Имаме предложения от различни фирми, които искат да правят доставките. Работим да намерим най-адекватното решение.
Куриерите имат ли физическа връзка с клиентите?
- Екипирали сме куриерите с маски. Една част работят с ръкавици, а други с дезинфектанти, като си дезинфекцират ръцете след всяка поръчка. Имахме затруднение с намирането на маски, но вече нещата се нормализират.
Изпитвате ли някакви затруднения с доставчиците до вашия склад заради коронавируса, има ли прекъсване на веригата на доставки?
- Няма абсолютно никакъв проблем с доставката на храни. Всички доставки се изпълняват навреме.
Има ли промяна в продуктовите предпочитания на клиентите?
- Има промяна в потреблението. Потребителите купуват в големи количества основни стоки и консерви.
Кои са топ 3 на поръчваните продукти?
- За изминалата седмица: банани, изворна вода и прясно мляко.
От кои продуктови групи имате най-голяма наличност в складовете?
- В момента поръчваме повече основни стоки и консерви. Имаме доста повече стока от това, което се вижда на сайта, но не успяваме да я заведем. Целият ни ресурс е насочен към приготвянето на поръчките. До края на седмицата трябва да сме решили този проблем.
Интервюто взе Мара Георгиева
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.