🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Иван Александров от eBag: Поръчките са големи, за основни храни. Приоритетно ще увеличим капацитета на склада

Активно наемаме хора, казва основателят и изпълнителен директор на онлайн супермаркета пред "Капитал"

Банани, изворна вода и прясно мляко бяха най-търсени миналата седмица в онлайн магазина, казва собственикът му
Банани, изворна вода и прясно мляко бяха най-търсени миналата седмица в онлайн магазина, казва собственикът му
Банани, изворна вода и прясно мляко бяха най-търсени миналата седмица в онлайн магазина, казва собственикът му    ©  Цветелина Белутова
Банани, изворна вода и прясно мляко бяха най-търсени миналата седмица в онлайн магазина, казва собственикът му    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Онлайн търговецът eBag.bg предлага над 12 000 бързооборотни стоки, аптечни продукти и др. Компанията работи с над 150 доставчици и има marketplace за други търговци. Преди коронавируса интернет супермаркетът изпълняваше около 300 поръчки среднодневно. "Капитал" попита Иван Александров, основател и изпълнителен директор на eBag, за ситуацията на пазара сега - след въвеждане на извънредното положение.

Обявихте, че временно преустановявате приемането на поръчки до 13.03. Колко среднодневно поръчки изпълнявате сега, с колко нараснаха заявките?

- Приемаме поръчки всеки ден, като капацитетите се отварят на случайно генериран принцип, избягвайки хората да се заредят в готовност пред компютъра в конкретно обявения час. Това е направено с цел по-точно изпълнение на поръчките, защото при силно моментно натоварване те се застъпват и се получава така, че хората поръчват неща, които реално в този момент вече е поръчал някой друг. С настоящия подход - на поетапно отваряне на прием на поръчки, можем да отработваме поръчките поетапно и да бъдем коректни към клиентите. Поръчките сега са и доста по-големи, което ни затруднява допълнително и е необходимо време за качествено обработване.

В какъв срок се изпълняват поръчките сега, има ли промяна в ритъма на доставки?

- В момента слотовете за доставка са продадени за няколко дни напред. Работим по увеличаването на капацитета ни. Активно наемаме хора. Продължаваме да доставяме коректно във времевия диапазон, за който е направена поръчката (около 2 дни).

Продължават ли да плащат хората на ръка, или ще забраните това?

- За кратко го бяхме забранили от хигиенни съображения, но много от клиентите ни реагираха негативно, защото това ги затрудняваше. Оказа се, че ние сме единствените, предприели тази мярка, което в голяма степен я обезсмисля, и вече приемаме отново плащания в брой.

Нараснаха ли картовите плащания?

- При нас по-голяма част от поръчките са платени с карта. Винаги е било така. В момента имаме увеличение с около 20% на тези плащания.

С колко и какви куриери работите, ще увеличавате ли броя им, ще наемате ли външни куриерски фирми?

- Към момента работим само с наши куриери. Първата ни задача е да увеличим капацитета на склада. Имаме предложения от различни фирми, които искат да правят доставките. Работим да намерим най-адекватното решение.

Куриерите имат ли физическа връзка с клиентите?

- Екипирали сме куриерите с маски. Една част работят с ръкавици, а други с дезинфектанти, като си дезинфекцират ръцете след всяка поръчка. Имахме затруднение с намирането на маски, но вече нещата се нормализират.

Изпитвате ли някакви затруднения с доставчиците до вашия склад заради коронавируса, има ли прекъсване на веригата на доставки?

- Няма абсолютно никакъв проблем с доставката на храни. Всички доставки се изпълняват навреме.

Има ли промяна в продуктовите предпочитания на клиентите?

- Има промяна в потреблението. Потребителите купуват в големи количества основни стоки и консерви.

Кои са топ 3 на поръчваните продукти?

- За изминалата седмица: банани, изворна вода и прясно мляко.

От кои продуктови групи имате най-голяма наличност в складовете?

- В момента поръчваме повече основни стоки и консерви. Имаме доста повече стока от това, което се вижда на сайта, но не успяваме да я заведем. Целият ни ресурс е насочен към приготвянето на поръчките. До края на седмицата трябва да сме решили този проблем.

Интервюто взе Мара Георгиева