🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Как вериги и онлайн търговци в България реагират на коронавируса

Компании затягат хигиената, въвеждат нови правила за пазаруване и доставка на храни

Дезинфекция срещу коронавирус на столичния пазар "Димитър Петков"
Дезинфекция срещу коронавирус на столичния пазар "Димитър Петков"
Дезинфекция срещу коронавирус на столичния пазар "Димитър Петков"    ©  Велко Ангелов
Дезинфекция срещу коронавирус на столичния пазар "Димитър Петков"    ©  Велко Ангелов
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Търговците в България уверяват, че не очакват дефицит на стоки заради коронавируса. В последните седмици обаче са под голям натиск - препълнени колички за пазаруване, презапасяване с продукти, поизпразнени щандове на някои места.

Увеличават се и поръчките на хранителни и други продукти по интернет. Онлайн супермаркетът eBag.bg дори публикува съобщение, че поради голямо натоварване временно преустановява приемане на нови поръчки до 18:00 ч. на 13.03.2020 г.

След като в страната беше обявено извънредно положение, някои от тях обявиха и нови извънредни правила в отношенията си с крайните клиенти (но преди по-строгите ограничения от следобеда). Действията най-вече са свързани с по-добрата хигиена в контекста на пандемията.

В магазините на "Фантастико" - само от 5 до 30 купувачи едновременно

В магазините на веригата "Фантастико" ще се допускат едновременно от 5 до 30 души. Вероятно броят е според големината на магазина. Целта е хората да могат да пазаруват спокойно, без да са близко един до друг. Останалите клиенти ще изчакват пред магазините, съобщиха от компанията. Това са част от безпрецедентните мерки, които търговската верига предприема във връзка с коронавируса. Във всеки супермаркет "Фантастико" ще се влиза само от главния вход. Достъпът от останалите входове ще бъде забранен.

Разширени са зоните за дезинфекция в търговските обекти. Дезинфeкцират се дръжките на кошниците и количките, както и касовите ленти и разделителите за продукти. Супермаркетите ще започват работа, както и досега, от 7.30 часа. Работното им време обаче ще бъде намалено с един час, за да се прави всяка вечер едночасова дезинфекция и подготовка на супермаркетите за следващия ден.

Работата с непакетирани продукти в търговските обекти на "Фантастико" ще се извършва само с ръкавици. Служители със симптоми на грип няма да бъдат допускани на работа. От търговската верига коментират, че проблемът с маските е изключително сериозен, но се надяват скоро да могат да ги осигурят за служителите в супермаркетите.

Веригата "Фантастико" притежава 42 супермаркета в София, Елин Пелин и Кюстендил.

Онлайн поръчките в Takeaway.com - без физически контакт с куриера

Компанията за доставка на храна Takeaway.com започва да доставя поръчки без директен контакт с крайния потребител. Тази предпазна мярка цели да намали рисковете от коронавируса за клиентите и куриерите. Засега този подход се отнася само за поръчките, направени онлайн, уточниха от компанията за "Капитал".

Мярката влиза в сила за цяла Европа. Новият модел на доставка предвижда куриерът да остави поръчката пред вратата. След това да позвъни на звънеца, да се отдръпне и да изчака, докато клиентът вземе доставеното.

Поръчката няма да бъде оставена без надзор, уточняват от компанията. Освен това съветват клиентите си да следят за пътя на доставката в приложението, за да знаят кога точно ще пристигне и да я вземат веднага след като куриерът позвъни.

Всички куриери на фирмата са снабдени с антибактериални дезинфектанти за ръце и препарати за цялостно почистване на чантите за доставка. Те са преминали специално обучение за правилни превантивни мерки. Предоставени са им инструкции за здраве и безопасност, уточниха още от дружеството.

В eMAG - нулева комисиона за продажба на хирургически маски и дезинфектанти

Платформата за онлайн пазаруване "eMAG Маркетплейс" въведе нулева комисиона за продажби на продукти, свързани с превенция, дезинфекция и ограничаване разпространението на короновирус. Сред тях са "хирургически маски", "антибактериални гелове и сапуни/дезинфектанти", "дезинфектанти на алкохолна или хлорна основа", "санитарен алкохол" "медицински престилки", "шапки/ботуши за еднократна употреба", "медицински защитни облекла", съобщиха от компанията.

Тези условия за партньорите на "eMAG Маркетплейс" ще важат за целия период на епидемията. Те ще се залагат автоматично и екипът на платформата всеки ден ще проверява продуктите, които не са включени в списъка без комисиона. Всички търговци, използващи платформата, са уведомени за предприетите мерки, съобщиха от дружеството.

Според данните на компанията интересът към тези категории продукти се засилва всеки ден - само от началото на месеца търсенето им е скочило над 10 пъти. Платформата отчита също растящо нарастване на картовите плащания.

eMAG е част от Naspers Group и един от най-големите онлайн ритейли в Централна и Източна Европа.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    vzoran avatar :-|
    vzoran
    • + 2

    Това, че веригите нямат онлайн доставки е голям минус и е почти обидно.

    Нередност?
Нов коментар