Планът ни в BIC Services Sofia е да изградим екип от 230 души до 2021 г.

Чарлс Морган, главен административен директор на BIC

Планът ни в BIC Services Sofia е да изградим екип от 230 души до 2021 г.
Планът ни в BIC Services Sofia е да изградим екип от 230 души до 2021 г.
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

BIC е световен лидер в производството на химикалки, запалки и самобръсначки. Вече 75 години компанията спазва традицията да предоставя достъпни и висококачествени продукти на своите клиенти. Продуктите на BIC се продават в повече от 160 страни по света.

Като част от глобалния план за трансформация на компанията, насочен към повишаване на ефективността и изграждане на структура за поддържане на устойчивия растеж, през 2020 г. BIC отвори първия си център за споделени услуги в София. Позициониран в "Мол България", поделението BIC Services Sofia ще консолидира административните задачи и дейности на компанията в сферата на финанси, счетоводство и отчет, транзакции и снабдяване, обслужване на клиенти и други корпоративни функции в Европа.

Чарлс Морган, главният административен директор на BIC, обяснява целите и визията на проекта за софийския център. Чарлс се присъединява към компанията през 2019 г., като е привлечен от BIC заради ясната визия за организационнa промяна и мисъл за бъдещето на популярен в целия свят първокласен бранд. 35-годишният професионален опит на Чарлс Морган включва управление и висши мениджърски позиции в няколко глобални компании.

BIC е добре познат доставчик на "физически" продукти. Как се справя компанията с предизвикателствата на дигиталната ера? Какво включва стратегията ви за дигитална трансформация?

Без съмнение има предизвикателства в нашата сфера, тъй като пазарното поведение на потребителите се променя, особено сега, с последствията от COVID-19. Но нашите продукти продължават да са от съществено значение в ежедневието на хората. Ние търсим и използваме нови възможности за растеж, включително в електронната търговия, където вече наблюдаваме значителен напредък. Знаем също, че при днешната икономическа среда с внимателна преценка на разходите потребителите разчитат много на добавената стойност на продуктите. BIC е марка, която е използвана и изпитана вече 75 години, така че нашите клиенти знаят, че могат да разчитат на нас.

Как BIC Services Sofia пасва в тази стратегия и защо избрахте България и София за мястото на вашия първи център за споделени услуги?

Нашата програма Invent the Future представлява широкомащабна трансформация, която включва инвестицията в промени, добри за нашия бизнес в дългосрочен план. Центърът ни е част от тази програма и има цел да подобри редица оперативни процедури. С обединяването на административните дейности на едно място можем да подобрим в голям мащаб процесите и автоматизацията. Избрахме София заради местните таланти и опита в тази сфера, които има на пазара.

Какви специалисти търсите за центъра? Как могат те да подкрепят устойчивостта на бизнеса, автоматизацията на процесите и дигитализацията?

Нашият план е да създадем екип от 230 души до 2021 г. Вече наехме първите 100 негови членове през последните няколко месеца и сме възхитени от таланта, който открихме в София. Продължаваме да наемаме хора за различни позиции, на различни нива и с различни изисквания.

Като мултифункционален екип, който обхваща дейности от финансите, анализите, обслужването на клиенти, човешките ресурси, покупко-продажбите и информационните технологии, се нуждаем от усърдни и адаптивни служители. Имаме големи планове за автоматизация и дигитализация и ще ни трябват хора с отлични езикови, технически и комуникативни умения, тъй като ще работим с колеги и клиенти на глобално ниво. Комуникацията ще е важна, защото екипът тук ще води много програми за подобрения, които имат контакт с вътрешни и външни клиенти и инвеститори, което само по себе си изисква добър фокус върху управлението на промени, за да подсигурим тяхното възприемане.

Тази година целта ни е да създадем корпоративния и финансовия екип, екипи за обслужване на клиенти и за човешки ресурси. Експерти с опит в областта на общото счетоводство, задълженията към доставчици, управлението на паричните потоци, управлението на поръчки, контрола на качеството и информационните технологии са само част от профилите на служителите, които наемаме. Релевантно висше образование и сертификати също са от значение, но практическият опит ще се цени най-много при оценката на кандидатите. Гъвкавост, отговорност, желание за развитие, екипен дух, уважение и приобщаване са ключ към успеха в BIC.

В нашия екип има място и за наскоро завършили студенти, които търсят възможности за развитие и трупане на опит, докато подпомагат нашия успех.

Как се поддържат ежедневните дейности на центъра, има ли система за бързо откриване на проблеми или интелигентно разпределение на задачи?

Още сме в началото на това приключение в София. Вече въведохме глобална ИТ тикетинг система в новия център и в момента приключваме подбора на решението за управление на заявките. Екипът в София съответно участваше в подбора от самото начало.

Как се конкурирате за квалифицирани служители с другите центрове за споделено обслужване в София?

BIC е известна марка, която е на пазара вече повече от 75 години. Продуктите ни продължават да са от съществено значение в ежедневието на хората и винаги ще са нужни. BIC е със стабилен паричен поток и е компания, отдадена на дългосрочния успех. Имаме ясна визия за това, което искаме да постигнем, и сме показали способността си да го направим наистина. При нас има огромни възможности за растеж и развитие. Насърчаваме работна среда, в която има взаимно уважение и признателност, която подкрепя индивидуалното развитие и в която трудът на служителите е оценен и признат.

В тези трудни времена осигуряваме нужната гъвкавост в работните часове и възможност за работа от вкъщи. Насърчаваме гъвкав подход към бизнеса и мениджмънта, където хората са мотивирани да мислят извън рамките и да тестват вече съществуващите модели на работа. Ценим мнението и отзивите от нашите служители и се стараем да създадем мотивираща работна среда, в която те да са щастливи.

Имате опит в създаването на център по роботика. Как технологии като ботове, роботизирана автоматизация на процесите ще бъдат имплементирани в осъществяването на услугите?

Консолидация, стандартизация и дигитализация е моята визия както за центъра, така и за технологичната архитектура на компанията. Обединявайки дейностите на едно място, можем да видим реално ползите от технологии като автоматизация на процесите с роботи или от извличане на данните, които събираме от дигитализирана среда.

Отдавна съм привърженик на комбинирането на най-доброто от човека и цифрова сфера (Human & Digital). Роботиката работи най-добре, когато крайните потребители, които управляват процесите, могат да си представят как тези процеси могат да бъдат ефективно автоматизирани. Ние им даваме инструментите, възможностите и подкрепата за тази автоматизация. Звучи лесно, но се оказва много по-сложно за изпълнение. Наличието на технологично ориентирана работна ръка и съчетаването й с дисциплиниран ИТ контрол е начинът това да бъде успешно. Други области като чат ботове, самоуправляващи се процеси и прилагане на изкуствен интелект/самоусъвършенстващи се машини ще навлязат в бъдеще. Днес нямаме планове за усъвършенствана или виртуална реалност - но кой знае какво ще ни донесе бъдещето!