Природосъобразна доставка на "Kaufland България" пести вредни емисии от близо 400 дизелови автомобила годишно
Съдържание от Kaufland България
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Това е резултат от употребата на 100% рециклируеми каси за многократна употреба вместо еднократни опаковки
- Мярката е спестила близо 1000 тона вредни въглеродни емисии на атмосферата за една година
- Устойчивият амбалаж оптимизира и логистиката, защото е сгъваем и заема 86% по-малко обем при обратно транспортиране. Само от това компанията спести 400 тона вредни емисии.
- Касите за многократна употреба генерират 95% по-малко отпадъци в сравнение с опаковките за еднократна употреба.
"Kaufland България" развива природосъобразна доставка на свежи продукти в каси за многократна употреба вместо в еднократни картонени и пластмасови опаковки. За 2019 г. компанията е транспортирала над 28 милиона килограма плодове и зеленчуци в 100% рециклируеми сгъваеми каси за многократна употреба. По този начин за същия период търговската верига е спестила на атмосферата близо 1000 тона въглеродни емисии за една година, което се равнява на 400 дизелови автомобила по-малко по пътищата.
Калкулацията е изготвена с разработения от германската фондация "Щифтунг Инициативе Мервег" калкулатор, който изчислява въглеродния отпечатък според използваното средство за доставка. Калкулаторът е създаден на база независимо проучване на германския институт "Фрауенхофер".
В тази връзка "Kaufland България" получи специален сертификат за намален въглероден отпечатък, връчен от Euro Pool System (EPS) - компанията, предоставяща и обслужваща устойчивите сгъваеми каси и лидер в опаковките за многократна употреба за доставка на свежи продукти в Европа. Българското дружество е сертифицирано по стандарта BRC за съхранение и дистрибуция на обекти в Холандия, Белгия, Испания, Чехия, Полша и Германия. Работи съгласно най-високите международно утвърдени стандарти за качество (ISO 9001) и гарантира, че всички каси са в съответствие с международното законодателство за безопасност на храните, миграция и проследяване.
Към момента 50% от плодовете и зеленчуците в "Kaufland България" - основно българска продукция, се транспортират и съхраняват в устойчивите каси, обслужвани от Euro Pool System.
Като използва EPS касите за многократна употреба "Kaufland България" отчита и редица други предимства, които имат пряко отношение върху качеството на свежата продукция. Касите са изключително здрави и осигуряват на плодовете и зеленчуците оптимална защита по време на транспорта към хипермаркета. Това дава директно отражение и върху намаляването на продуктовата загуба поради нарушени и повредени опаковки по време на доставка.
Устойчивият амбалаж е с уникален патентован дизайн, който способства и за по-доброто съхранение на продукцията в обектите, тъй като е създаден по начин, който съобразява притока на необходимия за свежите продукти кислород, за да могат да "дишат" и да запазят качеството си.
Според проучване на германската фондация "Щифтунг Инициативе Мервег" касите за многократна употреба са най-устойчивото решение във веригата за доставка на свежи продукти. При използването на EPS каси се използва 29% по-малко природен газ, консумацията на енергия намалява с 39% и се генерират 95% по-малко отпадъци в сравнение с опаковките за еднократна употреба.
Употребата на EPS каси има директно отражение и върху оптимизацията на логистиката в "Kaufland България". Тъй като са сгъваеми, те заемат 86% по-малко обем при обратно транспортиране. По този начин за 2019 година търговската верига е осъществила над 2.8 милиона ротации на сгъваеми каси за многократна употреба, като същевременно е спестила 990 обратни транспортни курса. Това се равнява на близо 400 тона въглеродни емисии, спестени на атмосферата в сравнение с 2018.
ЕPS касите отговарят на най-строгите изисквания за хигиена. В края на всяка ротация Euro Pool System почиства амбалажа в съответствие със строг режим и природосъобразни препарати преди отново да го въведе в логистичния цикъл.
Мярката е поредна стъпка в устойчивата политика на компанията за грижа за околната среда и обществото. Проектите на търговската верига се простират от намаляването на пластмасата до използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за околната среда.
За "KauflandБългария"
"Kaufland България" е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1.6 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 000 служители. През 2019 г. компанията разполага с 60 хипермаркета в 34 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1.4 млрд. лв.Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото "Действията носят промяната" се ангажира с различни социални и екологични дейности - от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмаса.