Wizz Air увеличава приходите и загубата
Компанията планира увеличаване на капацитета с 35% тази зима
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Унгарската нискотарифна авиокомпания Wizz Air отчете нарастващи загуби през първата половина на годината, но заяви, че операциите й започват да се "нормализират" след месеците на прекъсване.
- Wizz Air базира още един самолет в София и открива нови линии
- Wizz Air възобновява полетите между Москва и Абу Даби чрез свое дружество в ОАЕ
През тримесечието, което приключва през септември, групата се върна на печалба, но това не е така за шестте месеца до 30 септември. За периода компанията отчете оперативна загуба от 63.8 млн. евро, а през същия период на 2021 г. отрицателният финансов резултат беше 51.9 млн. евро. Приходите през полугодието са се увеличили повече от два пъти, като достигат 2.19 млрд. евро в сравнение с 880 млн. година по-рано.
Сериозните прекъсвания поради недостиг на персонал и проблеми на летищата доведоха Wizz до оперативна загуба от 284 млн. евро за април до юни, първото тримесечие на финансовата година на компанията.
Според изпълнителния директор на Wizz Air Йозеф Варади компанията се намира във възможно най-добрата позиция, за да прекрати периода на загуби. "Нашето оперативно представяне наскоро се нормализира и сега сме отново в съответствие с нашите исторически ниски нива на отмяна и прекъсване на полети", каза Варади. Той обясни, че затрудненията през лятото са били предимно резултат от проблеми като недостиг на ръководители на полети и закъснения при сигурността на летището. Но проблемите вече са решени.
"Ако погледнете последните месеци на работа на авиокомпанията, ние се връщаме към нашите стандарти", каза Варади. "Извършваме нашите полети без значителни смущения", добавя той пред Financial Times.
Повече пътуващи
Авиокомпанията е запълнила 86.9% от местата си през първата половина срещу коефициент на натоварване от 75.3% за същия период на 2021 г. Нискотарифните авиокомпании обикновено се стремят да запълнят повече от 90% от местата си.
Wizz Air също така планира да увеличи капацитета си с 35% тази зима. Предвижданото нарастване на капацитета в сравнение с нивата преди пандемията означава, че авиокомпанията ще се присъедини към по-големия нискотарифен конкурент Ryanair като една от малкото европейски авиокомпании, чийто бизнес надвишава обема отпреди настъпването на пандемията.
3 коментара
Ха дано! Че ми дойде до гуша от наглия, скъп и брутален Райънеър и неговите летящихсандъци 737.
Отвратителната компания, която често де-активира линка си за онлайн чекиране за да събира от пътниците такса за чекиране на летището. Но в Бг няма регулатор, който да я санкционира за подобни практики, понеже всичките ни търговски закони са лобистки.
Тинтири минтири.. Не че т.нар. нискотарифни с модела си са по-евтини от редовните линии... но уиз са мааалко по- от определено людоедската райън..
Както съм виждал, самолета е като автобуса до работа на поляците - готови и навлечени в работно облекло...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.