Wizz Air възобновява полетите между Москва и Абу Даби чрез свое дружество в ОАЕ
Решението може да нанесе имиджови щети на унгарската компания, предупреждават анализатори
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Съвместното дружество на Wizz Air и държавната ADQ на Обединените арабски емирства възобновява свои полети от и до Русия, съобщи компанията. От 3 октомври Wizz Air Abu Dhabi ще извършва ежедневни полети между столиците на двете страни, след като беше спряла услугата заради войната в Украйна. С този ход обаче превозвачът рискува да нанесе по-големи щети върху репутацията си, отколкото би спечелил от възстановения маршрут, казват пред Financial Times анализатори на авиоиндустрията.
- Wizz Air базира още един самолет в София и открива нови линии
- Ryanair обяви, че билетите ще са по-скъпи заради горивата
След началото на войната в Украйна в края на февруари полетите от Русия до ЕС и Великобритания бяха ограничени от серия забрани. Те обаче не важат за базираната в Абу Даби съвместна компания, в която унгарската Wizz Air има дял 49%, а мажоритарен собственик с 51% е емирско държавно инвестиционно дружество.
Според Wizz Air, чиито акции се търгуват на Лондонската фондова борса, възобновяването на полетите ще позволи на компанията да е конкурентна на превозвачи от Близкия изток като Emirates и Etihad, които не са прекратили дейността си в Русия. В свое изявление Wizz Air казва, че емирската им авиокомпания възобновява полетите до Москва, за да отговори на търсенето от страна на пътниците, и добавя, че унгарското и британското ѝ дружество продължават да не извършват полети до Русия. Сайтът на авиолинията вече позволява закупуване на билети за полети между Москва и Абу Даби, които според графика ще се извършват всеки ден от трети октомври включително, а цените за момента са около 120 евро в посока.
Репутационен риск
Анализатори предупреждават, че имиджовото петно от този ход може да донесе повече вреди на компанията, отколкото тя би спечелила от рестартирането на полетите до Русия. Макар да виждат бизнес логиката от решението, то вероятно няма да бъде прието добре от клиентите, смятат анализатори от Goodbody. Борсовият брокер добавя, че допълнителните полети няма да донесат забележими промени в цялостната мрежа на Wizz, нито в плановете ѝ за годината.
Решението също така може да усложни изтеглянето на четирите самолета на Wizz Air от Украйна, които останаха там след затварянето на въздушното пространство на страната заради войната. Унгарският превозвач беше един от най-тежко засегнатите от руската инвазия, тъй като според данни на Moody's около 7% от капацитета му за лятото е бил първоначално планиран за Украйна.
Wizz бързо разраства флота си и трябва да оползотворява самолетите си, но вероятно има по-подходящи дестинации от Русия, смята Алекс Патерсън, анализатор в Peel Hunt. Решението на авиокомпанията би отблъснало част от потенциалните ѝ клиенти.
Wizz Air оперира на по-широк пазар в сравнение с нискотарифните си конкуренти, след като се разрасна към цяла Европа и части на Азия. Компанията не беше подмината от резкия спад по време на пандемията, който изправи авиоиндустрията пред колапс, нито от бързото възстановяване на пътуванията това лято, за което секторът се оказа неподготвен.
4 коментара
Уизз подсигуряват и рейса си от Абу Даби до Малдивите
Нека плюенето по Уиз, Орбан и унгарците започне сега!
До коментар [#2] от "мики маус":
А трябва ли да ги обичаме?
За какво?
До коментар [#3] от "popopo":
А те дали въобще се сещат за вас? Турската поговорка май е права, че "насила хубост и обич не става"...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.