Wizz Air базира още един самолет в София и открива нови линии
Авиокомпанията ще лети до Хамбург и Стокхолм от средата на декември и увеличава честоти
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Цените на билетите до Хамбург и Стокхолм започват от 49.99 евро.
- Увеличават се честотите по 12 линии.
- Новият самолет означава още 500 хил. седалки на година.
Нискотарифната Wizz Air ще базира още един самолет в София. Това съобщи Роланд Тишнър, мениджър операции в авиокомпанията. Така компанията ще има вече седем самолета в София и 11 в страната, като три са базирани във Варна и един през летния сезон в Бургас.
Компанията обяви и две нови дестинации от столицата. Това са Хамбург и Стокхолм, Скавста. Полетите ще започнат да се изпълняват от 13 декември, като билетите са вече в продажба. Началната цена е 49.99 евро. Тези до Хамбург ще бъдат три пъти седмично - вторник, четвъртък и събота, а до Стокхолм компанията ще лети два пъти седмично - вторник и събота.
От компанията вече съобщиха, че българският пазар расте с около 20% над нивата от 2019 г., както и че компанията ще оперира на 140% от капацитета си спрямо 2019 г. при средно възстановяване на пазара на 90%.
Още едни половин милион седалки
Освен двете нови линии, допълнителния самолет ще даде възможност на авиокомпанията да увеличи капацитета си по още 12 линии, сред които Мадрид, Ница, Женева и т.н. До дестинации като Барселона и Тел Авив компанията ще започне да лети всеки ден, като в момента полетите са пет пъти седмично.
С базирането на седми самолет от компанията изчисляват увеличаване на капацитета с още половин милион седалки на година. Или по 250 хил. към и от София. Той ще създаде директно още 50 работни места и 200 подкрепящи индиректно дейността му. До момента на българския пазар Wizz Air е превозила 16 млн. пътници, заетите са 500 души.
Накъде лети компанията
Плановете на авиокомпанията са до края на десетилетието да разполага с 500 самолета, като сега на сметката си има 160. Броят на полетите трябва да достигне 1 млн. годишно, а броят на пътниците 170 млн. (За изминалата 2021 г. броят им е бил 22 млн. Разполага с 38 бази в 16 държави. Броят на маршрутите е над 1000, като каца на 182 летища). За да се случи всичко това, настоящият брой на служителите, който е около 6000, трябва да се увеличи до 20 хил., като това е и една от най-сложните задачи.
Превозвачът стъпва на нискотарифен модел, използващ много интензивно натоварване на самолетите, които имат за цел да престояват по около 30 минути на летището. Около 60% от летищата, на които каца, са второстепенни. Дистрибуцията е low cost - само през сайта на авиокомпанията. Флотът е почти еднотипен и нов, което означава ниски емисии и разходи за гориво. Поддръжката е аутсорсната основно на Lufthansa Technik.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.