🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

ОББ и ДЗИ избраха нови комуникационни агенции за следващите три години

Фокус в кампаниите им ще бъдат дигиталните услуги на групата

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

ОББ и ДЗИ, част от белгийската банкова и застрахователна групата KBC, разделят комуникационното си обслужване между три агенции. След провеждането на конкурс компанията избра да продължи партньорството си с guts&bransDDB като творческа агенция. Дигиталните комуникации на ОББ и ДЗИ се поемат от агенцията Xplora, а медийното обслужване от агенцията Argent.

Три партньорски агенции

През последните три години комуникационното обслужване на ОББ и ДЗИ беше централизирано в групата около guts&brainsDDB. "Работата с един партньор беше важна за нас, защото съвпадна с ключови брандинг и организационни промени, произтичащи от разрастването на дейността на белгийската финансова група KBC в България", коментира пред "Капитал" Мила Миленова, директор "Корпоративни и маркетингови комуникации" на групата. Именно в този период се случва сливането на СИБАНК и ОББ и съответно ребрандирането на банката.

След тригодишно партньорство с guts&brainsDDB от финансовата институция правят ново запитване на пазара, като паралелно провеждат три конкурса - за творческа, медийна и дигитална агенция. По думите на Миленова на конкурса са поканени агенции, които имат предишен опит в обслужването на компании от финансовия сектор. "Работиха едновременно по отделни задания за ОББ и ДЗИ, с което целяхме да изпитаме тяхната готовност да вложат целия си потенциал в работата за нашите брандове, без да пренебрегват или приоритизират нито един от тях", казва тя и допълва, че макар заданията в конкурса да са били различни, общата задача на всички агенции е била да представят дигитализацията на финансовите продукти и услуги на групата.

Договорите за обслужване и с трите агенции са за период от три години, като според рекламодателя разделянето на услугите ще осигури независима консултация във всяка експертна област.

В резултат от конкурса ОББ и ДЗИ избират да продължат партньорството си за творческо обслужване с guts&brainsDDB. С тяхна помощ компаниите развиват комуникационна платформа за представянето на дигиталните продукти и услуги.

За медийна агенция рекламодателите избират Argent. "Намерихме партньор, с който да направим нова медийна стратегия, която съответства на новите ни бизнес цели", допълва пред "Капитал" Миленова.

Нов партньор от ОББ и ДЗИ имат и в лицето на Xplora, която поема дигиталното обслужване на брандовете. По думите на директора "Корпоративни и маркетингови комуникации" компанията е търсила партньор, който може да предложи едновременно силно творческо изпълнение и планиране в дигитална среда. "Този пазар все още не е достатъчно добре развит в България и има потенциал за много по-голяма конкуренция, отколкото виждаме към момента", допълва още Мила Миленова.

Договорите за обслужване и с трите агенции са за период три години, като според рекламодателя разделянето на услугите ще осигури независима консултация във всяка експертна област.

С фокус към дигитализацията

Подобно на много от рекламодателите на пазара ОББ и ДЗИ също променят маркетинг стратегията си през изминалата година и намаляват комуникационния си бюджет. По време на извънредното положение например компаниите спират външната си реклама. "При реорганизирането на маркетинговия микс запазихме онези канали, които въздействат на най-голяма част от аудиторията", казва Миленова.

Фокус на банкова и застрахователна група KBC е дигитализирането на продуктите и услугите им. "Отговорността на комуникационните професионалисти е да ги представим по достъпен, разбираем, но атрактивен начин", уточнява Миленова. Затова тази година ОББ и ДЗИ ще пренасочат бюджетите от физическите събития към комуникация в медиите. По думите им в онлайн среда ще заложат на performance и програматик реклама за сметка на премиум и банерната реклама.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар