Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 април)

Бъдещата 30-годишна история на България; Facebook може да спре показването на харесванията; Популистите заплашват независимите европейски обществени телевизионни и радиокомпании и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Следващите 30 години на България

Столичната организация Move.bg започна кампания по повод обсъждания План за възстановяване и устойчивост, от който България се очаква да получи 12.5 млрд. лв. до 2026 г. Организацията в партньорство с WWF, Greenpeace, Институт за кръгова икономика създава коалиция "За зелен рестарт", в рамките на която разписват своите предложения за инвестиции в конкретни индустрии, които да спомогнат за икономическия подем на страната. За да представят потенциалните резултати от предложенията им, те създават учебник по бъдеща история на България в следващите 30 години. В него са включени промени в областта на енергийната независимост, кръгова икономика, подкрепа за зелени иновативни малки и средни бизнеси и други.

Кампанията е изготвена в партньорство с агенцията Wunderman Thompson Sofia, като по думите им таргетират както широката публичност, така и политици и хора, от които зависи промяната на проекта. Учебникът по бъдеща история от 120 страници е достъпен и онлайн, а в сайта на инициативата всеки може да се запознае с авторите и конкретните им предложения.

Дигитален бизнес

Facebook може да спре показването на харесванията

Най-голямата социална мрежа тества опция потребителите да могат да скрият броя харесвания в публикациите в профилите си. Компанията тества тази опция в Instagram, също собственост на Facebook, като даде избор на потребителите да изключват броенето на харесванията на снимки в редица държави като Канада, Бразилия, Ирландия и Австралия. Сега тази опция ще бъде тествана глобално в Instagram и в някои държави за Facebook. Решението на компанията е в отговор на нарастващия натиск сред младите потребители да публикуват съдържание с цел събиране на харесвания и да се оценяват на база броя им.

Clubhouse може и да залезе. Аудиочатовете ще останат

Основана в началото на пандемията през миналия март, Clubhouse бързо се превърна в най-обсъжданото приложение. Заедно с популярността изплуват и проблеми. Все още има нужда от покана от съществуващ потребител, но те се намират лесно. Докато новодошлите наводняват приложението, качеството намалява. Въпреки по-ниските бариери за влизане тегленията на приложението спаднаха до 2.7 млн. през март спрямо 9.6 млн. през февруари, сочат данните на Sensor Tower.

От бизнес гледна точка Clubhouse все още не е стигнала до отговор на въпроса как да прави пари, а големите технологични компании също се присламчват към тенденцията.

Повече за тенденцията на аудиочатовете може да прочетете в текста на Economist тук>>

Медиен бизнес

Популистите заплашват независимите европейски обществени телевизионни и радиокомпании

Обществените радио- и телевизионни компании срещат проблеми в цяла Европа. В някои страни като Унгария и Полша нелибералните правителства ги превръщат в говорители на управляващата партия. В други като Германия и Швеция популистките движения ги обвиняват в пристрастия в полза на институциите и левицата. По модел на британската BBC (сега изправена пред собствен политически натиск) европейските обществени медии бяха създадени с цел да укрепят демокрацията, като предоставят на гражданите обективно отразяване. Но в епоха на поляризация и дезинформация това става все по-трудно.

Повече за превземането на обществените радиа и телевизии може да прочетете в текста на Economist тук>>

Пригответе се за ефекта на Amazon върху спортните предавания на живо

Цената на спортните права се повишава. През 2012 г. 90% от американските домакинства са били абонирани за един или друг пакет платена телевизия. Днес този дял е намалял до около 65%. Това прави футболната лига дори по-важна за богатството на телевизионните мрежи. Американският футбол е най-гледаният спорт на живо в страната, а спортът побеждава почти всичко по рейтинг и приходи от реклама. Във време, в което забавлението е достъпно само за част от цената на Netflix и други стрийминг платформи, спортът на живо е единственият останал продукт, който принуждава зрителите да дават много пари за телевизия.

Повече за бъдещето на традиционната телевизия може да прочетете в текста на Economist тук>>

Рекламен бизнес

Publicis Group отчете ръст в приходите от основна дейност

Годината започна позитивно за френската комуникационна група Publicis Group. Тя отчита ръст с 2.8% в приходите от основна дейност за първото тримесечие на 2021 г. Това е един от основните показатели за индустрията, който не включва придобивания, продажби и валутни ефекти. Ръстът се дължи основно от американския и азиатския регион. В САЩ рекламодателите са рестартирали някои от комуникационните си проекти, като започват да гледат по-оптимистично. Много компании насочват инвестиции в дигитална реклама и електронна търговия, пише WSJ.

Нетните приходи на Publicis Group намаляват до 2.4 млрд. евро в сравнение с 2.5 млрд. евро за същия период на 2020 г., което все пак е повече в сравнение с очакванията на анализаторите.

Свободни позиции:

Telerik Academy обяви вакантна позиция за младши графичен дизайнер.

MSL Sofia обяви вакантна позиция за PR мениджър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]