Седмични новини за маркетинг и реклама (22 ноември)

Финалистите на Effie у нас; Интервю с глобалния творчески директор на Meta; Ултиматомите на Мъск; Наградите на Effie Europe; Рекламите и скандалите покрай световното по футбол в Катар и още...

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Станаха ясни финалистите на "Effie България" за 2022 г.

"Effie България" обяви финалистите в 15-ото издание на конкурса, отличаващ ефективността на маркетинговите комуникации у нас. Класиралите се кампании и комуникационни активности са реализирани от 1 януари 2021 г. до 31 август 2022 г. Нова категория за форума "Устойчив успех", агенции и компании имаха възможността да демонстрират ефективността на маркетинговите комуникации за повече от 3 години.

Победителите ще бъдат обявени по време на официална церемония на 13 декември. Билети за събитието могат да бъдат закупени тук>>> Традиционно конкурсът ""Effie България" се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), като тази година се провеждат под наслов "Съвършено свършена работа".

Пълен списък с финалистите на тазгодишните Effie България може да видите тук>>>

Къде, какви и кои подкасти слушат българите

Българите слушат все по-често и все повече подкасти, показват резултати от маркетинговото проучване сред 600 души, които слушат такова аудиосъдържание, на агенция Pragmatica. Анализът е направен сред целева група от хора, която вече слуша подкасти. Сред запитаните 47% слушат такива формати повече от веднъж в седмицата, а 30% - два или три пъти месечно. В предпочитанията на запитаните доминират българските подкасти, водени на български език - общо 80% от слушаните. Най-честата причина е предоставянето на полезна информация - този отговор дават 62% от запитаните.

Подкастите бавно набират популярност в България и като рекламен канал. От участниците в проучването общо 30% посочват са си купували услуга или продукт, рекламиран в подкаст.

Още за предпочитанията на българските слушатели от текста на Йоан Запрянов, публикуван в тазгодишното издание КМаркетинг Factbook>>>

MSL Sofia, част от Publicis Groupe, в топ три на наградите на групата за Data Intelligence

Сред близо 40 кандидатури от представители на 15 агенции PR звеното на Publicis у нас MSL Sofia беше класирана в топ три на международните награди на Publicis Groupe за Data Intelligence. Агенцията завоюва мястото си със софтуера си за измерване на PR отразяването PR Brand Acceleration.

Наградите са вътрешни за групата, като се включват екипите й от цял свят и оценяват технологични решения и такива за данни, които помагат на бизнесите за постигат по-добри резултати.

Noble Graphics се нареди сред най-ефективните агенции в Европа в класацията Effie Index

За 11-и пореден път световната класация за ефективност в маркетинговите комуникации Global Effie Index отрази най-ефективните агенции, търговци и марки. Сред независимите агенции българска Noble Graphics се нарежда на 12-о място в Европа и на 31-во място в света. Това е най-високото ниво в международната класация за ефективност, до което достига българска рекламна агенция. В класацията за 2021 г. са включени над 4000 световни победители и финалисти на Effie, обявени между 1 януари 2021 г. и 31 декември 2021 г.

Сред клиентите на Noble Graphics са Carlsberg България, Банка ДСК, Kaufland, BMW, Olympus и "Бони".

Дигитален бизнес

Фабио Сайдъл, Meta: Бъдещето ще е построено от хора, а не от машини

Фабио Сайдъл, глобален творчески директор в Meta, работил по редица кампании за Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger, Quest и Horizons, в интервю пред "Капитал" коментира бъдещето на социалните мрежи и мястото на рекламите в тях. Сайдъл започва кариерата си в рекламната индустрия като копирайтър и стига до главен творчески директор, като е работил за редица агенции в САЩ, Европа и Латинска Америка. Сред тях са DDB, Leo Burnett, Ogilvy Brazil, McCann и други. Печелил е над 20 златни награди на Cannes Lions.

По думите му Web3 ще бъде еволюция за хората и социалните платформи, еволюция в начина, по който хората се свързват помежду си. "Бъдещето ще бъде такова, каквото хората искат. Meta създава инструменти за хората, не създава бъдещето. Даваме им достъп до нови възможности, да създават свят в метавселената, за да рекламират бизнесите си, да се свързват с близки, приятели и колеги". Сайдъл е уверен, че ако нещо не се харесва от хората, то няма да проработи каквото и да правят компаниите.

Интервюто взе Сирма Пенкова. Целия материал може да прочетете тук>>>

Стрийминг бизнесът на Disney се разширява с цената на рекордна загуба от 1.5 млрд. долара

Отливната вълна от стрийминг услугите не подмина и резултатите на Walt Disney, които отчетоха по-слаби печалби от очакваното за третото тримесечие. Благодарение на досегашната си стратегия да инвестира в разрастване Disney е добавила нови 14.6 млн. абонати на платформите си за видео съдържание, но на цената на 1.5 млрд. долара загуба от подразделението. Докато инвеститорите стават все по-скептични към бизнес модела, който трайно е минус, от Disney заявиха, че очакват стрийминг услугите им да излязат на печалба през 2024 г. Акциите на компанията поевтиняха след новините, а от началото на годината са спаднали с над 35%.

Disney отчете печалба от 30 цента на акция, доста под очакваните от Уолстрийт 54 цента. Цялостно приходите са нараснали с 9% до 20 млрд. долара, а нетната печалба е 162 млн. долара, което е с 1% повече спрямо година по-рано. Въпреки това ръстът на потребителите надхвърля очакванията.

Ако не стриймингът, то кое носи печалба за компанията последно време, може да прочетете тук>>>

След ултиматума на Мъск служители на Twitter започват да напускат

Очаква се стотици служители на Twitter да напуснат компанията след ултиматума, който новият собственик Илън Мъск им постави в края на миналата седмица. Мъск поиска от хората си да се регистрират за "многочасова работа на пълни обороти" или да напуснат, пише "Дневник".

В анкета на анонимната форум платформа Blind, която потвърждава самоличността на респондентите чрез служебните им имейли, 42% от 180 анкетирани слжители на Twitter са отбелязали "Решавам да напусна, свободен съм". Освен това, повече от половината служители са посочили, че вероятно по-голямата част от хората в изпадналата в затруднение социална платформа ще я напуснат. Една четвърт от запитаните казали, че са избрали да останат "с неохота" и едва 7% са отговорили "ще остана, защото съм отдаден на работата си". По данни на BBC офисите на компанията са били затворени през последните няколко дни без да е давано обяснение защо.

Още подробности по темата от сайта на "Дневник">>>

Рекламен бизнес

Effie Europe ще обяви победителите на 30 ноември в онлайн церемония

Церемонията по връчването на тазгодишните награди Effie Europe ще се проведе на 30 ноември от 17:00 ч. българско време. За да проследите на живо кои са победителите в европейското издание на конкурса Effie, може да се запишете тук>>> Достъпът до събитието е напълно безплатен, а програмата ще се състои от три части. Пълната програма е достъпна за преглед след записване за церемонията.

Отличия получават кампании от континента, които през изминалата година са постигнали значителни резултати и служат за пример на индустрията. Сред финалистите в конкурса тази година попадат и три кампании на български агенции - "Важните избори" на агенция HUMAN в категория "Положителна промяна - Търговски марки"; "Имаш право на България" на The Smarts в конкурса Best of Europe, категория "Държавни институции и публични услуги" и кампанията на Noble Graphics "Навън с Пиринско" в конкурса Best of Europe, категория "Бързооборотни стоки".

Катар забрани продажбата на бира на стадионите на световното първенство в обратна посока

Световното първенство по футбол започна в неделя, но скандали покрай домакина Катар не липсваха и преди това. Само два дни преди първия мач консервативното мюсюлманско емирство забрани по стадионите да се продава бира. Това сложи внезапен обрат на сделка, сключена между Катар и основния спонсор на събитието - бирения бранд Budweiser. Когато Катар се кандидатира за домакинството на форума, страната се съгласи с изискванията на ФИФА за продажба на алкохол.

Скандалът предизвика огромен отзвук в социалните мрежи, където много от феновете негодуваха срещу домакинството на автократичната страна, в която продажбата на алкохол по принцип е силно ограничена. В петък FIFA излезе с изявление, в което се казва, че безалкохолна бира ще продължи да се продава на осемте стадиона, докато шампанско, вино, уиски и друг алкохол ще се сервират само в луксозните зони. По-голямата част от посетителите, разбира се, нямат достъп до тези зони.

Победата е състояние на духа: как Louis Vuitton "събра" Меси и Роналдо

Футболните звезди Лионел Меси и Кристиано Роналдо взеха участие в обща фотосесия за френската модна къща Louis Vuitton. Компанията показа снимките в неделя, денят на откриването на световното първенство по футбол в Катар. На снимката Роналдо и Меси играят импровизиран шах върху шарките на куфар на марката. По-късно стана ясно обаче, че двамата футболисти не са участвали заедно във фотосесията, а всеки е сниман по различно време.

Louis Vuitton е партньор на Световната футболна федерация (ФИФА), като трофеят на световното първенство пътува именно в специален куфар на френската модна къща.

Цялата тема за необичайната колаборация може да прочетете от "Дневник">>>
Свободни позиции

Тази седмица от Yettel са обявили вакантно място за Digital Campaigns Coordinator, а от Lidl България си търсят Специалист Онлайн маркетинг и социални мрежи. DNA Sofia подбират кандидати за Copywriter, а за кандидати с по-малък опит Bogdar са обявили позиция за Marketing Intern.
Все още няма коментари
Нов коментар