Приходите на БТК отново надхвърлят 1 млрд. лв. Но А1 дори ги надскача
С покупката на няколко средни и малки оператори телекомът на United Group може и да си върне лидерската позиция
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Приходите на "Българска телекомуникационна компания" за 2021 г. са нараснали с 6% до 1.08 млрд. лв., показват резултатите на компанията майка United Group. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) е скочила още по-силна - 12% до 452 млн. лв., се посочва в презентацията на United Group.
Миналата година е силна за телекомите, но в България United Group има и корпоративна рокада - за първи път от 15 години "Българска телекомуникационна компания" отстъпва първото място по оборот на българския пазар - за 2021 г. приходите на "А1 България" достигнаха 1.12 млрд. лв.
Тази година ще покаже дали тенденцията ще се запази, тъй като в резултатите на БТК все още не са консолидирани няколкото направени придобивки. Телекомът купи софийската "Нет 1", "Нетуоркс" (собственик и на "Онлайн директ"), "КомНет", пловдивската N3 и търновската "Телнет". С добавянето на приходите им телекомът може да се завърне начело.
Средните сметки
Най-висок е средният приход на абонат (ARPU) от доставката на сателитна телевизия - 8.4 евро спрямо 8.3 евро през 2020 г. При кабелна телевизия средният приход на абонат е 8 евро (лек спад от 8.1 евро пред година). Повишението при мобилните услуги е от 7.1 на 7.4 евро. ARPU при фиксирания интернет е 5.4 евро, малко над този от фиксирана телефония - 5.2 евро.
Капиталовите разходи (тоест инвестициите в мрежа и нови услуги) са се увеличили с 16% до 95 млн. евро.
Абонатите растат
Общите абонати на "Българска телекомуникационна компания" са нараснали с 6% до 4.81 млн. души. Най-много са тези на мобилни услуги - малко над 3 млн. и повишение от 4%, следвани от тези на фиксиран интернет - 588 хил. (с 24% повече), телефония - 472 хил. (спад от 10%), кабелна телевизия - 435 хил. (растеж от 39%) и сателитна телевизия - 257 хил. души (с 1% нагоре).
За сравнение общо абонатите на "А1 България" към края на 2021 г. са 4.867 млн. Данни за "Йеттел" все още няма.
България - 1/3 от бизнеса на групата
БТК носи съответно около 29% и 33% от оборота и печалбата на цялата група. Приходите на United Group са скочили с 63% до 1.9 млрд. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация е нагоре с 37% до 696 млн. евро.
В отчета са включени и придобитите от United Group "Нова телевизия" и вестниците "Телеграф", "Монитор", "Политика" (последните два бяха спрени неотдавна), "Меридиан мач" и "Борба". Но те са под шапката на United Мedia, дъщерно дружество на United Group. Общите приходи на подразделението, в което влизат и чужди медии, са 462 млн. евро, с 20% повече от предишната година.
3 коментара
Нали се изкараха бедни и с големи разходи преди да вдигнат цените заради инфлацията. Какви са тези огромни печалби?
Вие изкарахте, че А1 и Виваком (без Yettel) имат повече абонати от населението на България.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.