🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Помагаме на онлайн търговията да расте бързо, удобно и сигурно

Алина Събева - управител на "Еконт"

Алина Събева - управител на "Еконт"
Алина Събева - управител на "Еконт"
Алина Събева - управител на "Еконт"
Алина Събева - управител на "Еконт"
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Алина Събева е в "Еконт" от 2004 г., преминала е през почти всички нива и екипи във фирмата. Експерт е в областта на бизнес дизайн моделирането, новите технологии, оптимизации и иновации. От миналата година е и един от тримата управители на компанията, отговорни за развитието на дигиталните услуги и новите технологии в "Еконт".

Какви дигитални продукти предлага "Еконт" и какво е търсенето им от клиентите на фона на всички останали услуги, които предлага компанията?

Дигитализацията е прекрасно нещо, което съвременните технологии ни предлагат. Но тя не е цел сама по себе си, тя е средство в две посоки - да се създаде удобство за клиентите и да се улеснят и ускорят вътрешните процеси, така че да можем да ги управляваме максимално ефективно.

Българите много бързо възприемат технологиите и започват да ползват всичко ново и умно, което им се предложи. И това още в началото ни подсказа пътя, по който трябва да вървим.

Зад видимата част на "Еконт" работи цяла дигитална машина, в която участват всички хора от общността "Еконт".

Нашата цел е не просто да доставяме пратки от точка А до точка Б, а да развиваме средата, да помагаме на онлайн търговията да расте и това да е бързо, удобно и сигурно.

Ще дам няколко примера за последните иновации, по които работим.

Наскоро пуснахме първа версия на чатбот Ена (AI), който може да консултира всеки клиент по цялото богатство от функционални решения, които предлагаме.

Ена ще се появи и в приложението "Еконт" като личен асистент 24/7, който ще е винаги на разположение.

В партньорство с А1 въвеждаме изцяло дигитализираната услуга "Верни данни и подпис". Представете си колко удобно би било да получите пратка и да сключите договор едновременно, без хартия, принтер, разговори и обяснения кое къде да изпратя, да подпишете само в рамките на един контакт с куриера. Подписвате на таблета и получавате желаната пратка, а договорът сам отива на сървъра на А1.

Нарастват и потребителите на Econt Hub, който решава главоболията на търговците и им дава възможност да продават едновременно на повече от едно място.

Имаме и много други уникални по рода си услуги, възникнали изцяло в полза на потребителите.

Истината е, че сме толкова дигитални, че човек може да ползва услугите ни, без да се среща с куриера, а съвсем скоро и без да слиза от колата си - след няколко седмици предстои да обявим нова услуга.

Как компанията отговаря на глобалната тенденция за нарастване на покупките онлайн?

- Тази глобална тенденция е следствие от адаптацията на онлайн търговците. У нас те реагираха много бързо и адекватно, а ние сме първи на място, за да им помогнем.

За нас няма нито много малък, нито прекалено голям клиент - имаме услуги за всички. Подаваме ръка на прохождащия бизнес, за да може да получи здрава основа, на която да стъпи, и да намери сериозен партньор.

Ако един търговец притежава продукт и желае да започне да продава онлайн, ние му помагаме да го направи - без допълнителни разходи или без да има софтуерен експертен опит, само с регистрация в "Еконт".

Открихме, анализирахме и предложихме лесен и безплатен отговор на най-честите предизвикателства пред хората, които правят първи крачки в света на онлайн търговията. Например как да продавам, ако нямам касов апарат, или как да интегрирам система за онлайн плащане. За тези, които нямат онлайн магазин, развиваме платформата за продажби Pop UP. Помагаме и за организацията на доставките. Това е решение за малкия и средния бизнес.

За онези компании, които вече продават онлайн, но искат да са в повече канали, също имаме предложение - казва се Econt Hub. Платформата автоматично синхронизира продуктите на търговеца, така че да може да продава на повече места. Тази година предстои да пуснем и втората версия на Econt Hub, която ще допълва логистичната част.

Реално може да се каже, че ние спестяваме време и пари за тези участници в онлайн пазара и заедно, в партньорство, развиваме сектора.

В началото на пандемията от коронавирус създадохте дружеството "Еконт финансови услуги", което развива дигиталния портфейл на "Еконт" - ecoints. Как се развива той?

- Това е много важен проект за нас. Електронният портфейл ecoints e платежен инструмент, който имаше идея да даде повече свобода в логистиката - да платите с QR код чрез приложението без физическа размяна на пари, или да получите наложен платеж по електронен път. Бързо обаче видяхме повече потенциал и сега го надграждаме с нови услуги и извън логистиката, например като плащане на комунални сметки. След няколко месеца ще покрием и нуждите на онлайн търговията с цялостни платежни решения.

Убедена съм, че ecoints ще надмине дигиталните разплащания, защото го развиваме по мярка на нашите клиенти, по един прозрачен и сигурен начин. Цялата идея е плащането да е удобно, сигурно и да пести време на всички по веригата.

Означава ли това, че хората ще могат не само да пазаруват от разстояние, но и да плащат от разстояние, включително за куриерските услуги?

- Сега получавам известие на телефона си от куриера и реално мога да платя с едно натискане в ecoints. Също така мога да посоча друг да получи пратката с още едно натискане в меню "Разпореждане". Всичко това, без да се срещам с куриера - плащам и получавам където искам.

Дигиталните продукти ли са бъдещето?

- Нищо не може да замени физическото преместване на стоки, но дигитализацията влиза на всеки етап от процеса, на който е възможно, за да подпомогне хората. Идеята е да се избегнат грешки, да се спестят време и пари, да се създаде удобство. И в края на краищата да имаме повече ресурс за себе си и за близките си. Защото времето е нашият най-ценен личен изчерпаем ресурс.